CápaBMW fórum
2024. november 27. 16:43:14 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2596747 alkalommal)
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3780 Dátum: 2008. augusztus 12. 00:52:37 am »

Eddig mindig az volt a baj,hogy nem elég merev confused Mennyi a gyári átmérője, 22..24 körül? Ekkora darabot levágatni,meg meghajlíttatni nem lesz olcsó. Akkor inkább egy másik bontottat szétvágni és a hajlított részét mellévarrni. Nem tudom,rugóacél hogy viselkedik melegítés közben.Gondoltam arra is,hogy rá ua a bakra és közvetlen alátenni és összefogatni. De akkor a bak nagyon lelóg a földre.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:43:14 pm írta Promega » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3781 Dátum: 2008. augusztus 12. 05:45:25 am »

Én is beleszólnék egy kicsit a futóműtémába...

Szerintem a stabiból nem kellene kivenni a hajlítást, mert akkor eléggé lecsökkenne az első kormányszög, mert belefordulna a kerék a "támkarba"

Én személyszerint a stabilizáttorruda hagynám gyári megoldással (természetesen 323 stabrúdról beszélünk...), csak nem közvetlenül a lengőkarhoz csatlakozna...
Viszont készítenék egy "csőlengőkart", mindkét végén gömbfejjel, ez külső felét mereven a stabrú eredeti helyéhez rögzíteném, a másik felét meg a kormányszög megtartásával a bölcsőhöz...

Magyarul előállna egy alul háromszöglengőkaros McPerson felfüggesztés...
Mindjárt alkotok képet is...
Promega
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3782 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:12:16 am »


ez azért szar,mert kurvára megtetszett a kocsid,vagyis a "sztájl" amilyen lett,lehet hogy nem is E28-at veszek ha oda kerülök,hanem e21-et... Tongue addig viszont találj ki vmit az első futóműre h nekem már ne kelljen vele vesződnöm Cheesy Roll Eyes

Szerintem keresgélj Starján környékén. Boge új futóművével még nem mentem, de a régi is meggyőző volt. Arra ment az autó, amerre akarta, nem billegett, nem nyúlt, egyszerűen jó volt.
Naplózva

Főmordor.
bmw02

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



« Válasz #3783 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:12:52 am »

-alapjában nem rossz futómű a 02-es,nagyságrendekkel jobb,mint az E21-é.
-itt az a helyzet állt elő,hogy mocskos keményre sikeredett a futómű!kicsit túllőttünk a célon a keménységgel, és a versenyre már nem sikerült lágyabb rugót szerezni.

-ja talán az a baj,hogy "kezdő szakbarbár"módjára vágott 123-as mercirugót raktam
 egy 850kg-os kocsiba...
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3784 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:55:24 am »

Tudnál nyomni pár képet róla?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:44:24 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3785 Dátum: 2008. augusztus 12. 09:18:02 am »

Én is megnézném. Igaz,h a merci nehezebb vagy 550 kg-al(apumnak ilyen volt,azért tudom), de hosszú, és lineáris ha a felét levágjuk,akkor is marad elegendő menetszám. Amúgy meg sztem ingyé beszerezhető!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:44:36 pm írta Promega » Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3786 Dátum: 2008. augusztus 12. 09:23:40 am »

Én is beleszólnék egy kicsit a futóműtémába...

Szerintem a stabiból nem kellene kivenni a hajlítást, mert akkor eléggé lecsökkenne az első kormányszög, mert belefordulna a kerék a "támkarba"

Én személyszerint a stabilizáttorruda hagynám gyári megoldással (természetesen 323 stabrúdról beszélünk...), csak nem közvetlenül a lengőkarhoz csatlakozna...
Viszont készítenék egy "csőlengőkart", mindkét végén gömbfejjel, ez külső felét mereven a stabrú eredeti helyéhez rögzíteném, a másik felét meg a kormányszög megtartásával a bölcsőhöz...

Magyarul előállna egy alul háromszöglengőkaros McPerson felfüggesztés...
Mindjárt alkotok képet is...
Promega

Jó ötlet,csak a bölcsőt ki kéne egészíteni egy segédkerettel,hogy messzebb legyen a második forgáspont.És akkor,gondolom, a stabrudat meg a pótlengőkart egy forgáspontra rakni az eredeti lengőkarral.
Naplózva
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3787 Dátum: 2008. augusztus 12. 15:23:38 pm »

Az E21 futóműve zseniális!
Az egyszerüsége a zsenialitása, nem kell rajta mást varázsolni, csak a képek szerinti dolgot, és már is kész a sínautó!


* Alkatrészek 012.jpg (43.6 KB, 1200x900 - megtekintve 1355 alkalommal.)

* Alkatrészek 013.jpg (43.07 KB, 1200x900 - megtekintve 1362 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:45:51 pm írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3788 Dátum: 2008. augusztus 12. 15:54:33 pm »

Értem én, de a stabrúd attól még hajlik. undecided
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:02 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3789 Dátum: 2008. augusztus 12. 16:53:39 pm »


Az E21 futóműve zseniális!
Az egyszerüsége a zsenialitása, nem kell rajta mást varázsolni, csak a képek szerinti dolgot, és már is kész a sínautó!

A vaksik kedvéért leírnád, hogy ezen mi a változás?
 majd alkalomadtán körbetapogathatom ezt a lengőkart : Cool Az hátha jobban megy... Evil

Promega
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3790 Dátum: 2008. augusztus 12. 17:09:55 pm »

Fémszilent van benne.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:29 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3791 Dátum: 2008. augusztus 12. 21:56:48 pm »

De ez hogy mozog a stabrúddal együtt?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:41 pm írta Promega » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3792 Dátum: 2008. augusztus 13. 06:02:58 am »

A stabilrúd hajlik Cool
Promega
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:58 pm írta Promega » Naplózva
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3793 Dátum: 2008. augusztus 13. 09:08:31 am »

De ez hogy mozog a stabrúddal együtt?
Ebben egy átfúrt golyó mozog, amin át megy a stabrúd, két megesztergált csapágyfészekbe van az egész beleágyazva, és zsírzón keresztül kenve van.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:47:18 pm írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3794 Dátum: 2008. augusztus 13. 19:18:30 pm »

Ha még érdekel valakit, akkor sikerült feltenni 2 nap után azt a nyomorult képet...
A piros a pótlólagos kar kelle, a kékes valami pedig a stabilrúd új helyzete...
A gömbök pedig stilizált bekötési pontok Cheesy
Promega


* futomuotlet.jpg (57.72 KB, 640x480 - megtekintve 1361 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2008. augusztus 13. 19:22:15 pm írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #3795 Dátum: 2008. augusztus 13. 19:24:37 pm »

A piros rúd minkét végén gömbfej lenne?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:47:48 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3796 Dátum: 2008. augusztus 13. 20:04:10 pm »

Én is vmi hasonlón töröm a fejem, de én úgy csinálnám hogy először a gyári stabilizátort eldobnám jó messzire, így a kitámasztókarnak maradna hely és a felfogatás mehetne akár a gyári stabrúd helyére, a stabrudat pedig egy teljesen más formájú sokkal kisebb erőkarúval pótolnám aminek a csatlakozása olyan lenne mint az újabb tipusokon, pl az e30-on. Ezzel egyuttal keményebb is lenne a stabilizátor a kisebb erőkar miatt, így csökkenen a kanyarokban az oldaldőlés.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:01 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3797 Dátum: 2008. augusztus 13. 23:00:30 pm »

Ha még érdekel valakit, akkor sikerült feltenni 2 nap után azt a nyomorult képet...
A piros a pótlólagos kar kelle, a kékes valami pedig a stabilrúd új helyzete...
A gömbök pedig stilizált bekötési pontok Cheesy
Promega

Itt még arra kell vigyázni, hogy a piros és a kék pontosan egyforma hosszúnak kell lennie, különben az eltérő rádiuszok miatt feszültség alakul ki, és tönkreteszi a stabilizátor szilentjét. Úgy lehetne,hogy a lengőkarhoz képest a piros és a kék egy egyenlő szárú háromszöget alkosson, és a lengőkaron ua forgásponton legyenek rögzítve.
Naplózva
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3798 Dátum: 2008. augusztus 15. 10:28:46 am »

emlekezes a hoskorra..... burnrubber burnrubber jawdrop

http://auto.indavideo.hu/video/All_about_rallying
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
VA E21
Vendég
« Válasz #3799 Dátum: 2008. augusztus 16. 13:33:23 pm »

Eddig még mindíg Vikroré a legkézenfekvőbb ötlet, egy 323i stabrúddal...
Nekem is ki kell találnom valamit, azé hesszelek  Tongue
Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3800 Dátum: 2008. augusztus 17. 09:23:17 am »

Az lesz a legjobb. Kérdés,hogy hogy bírják a stabilizátor bakok?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:27 pm írta Promega » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3801 Dátum: 2008. augusztus 17. 10:16:58 am »

Eddig még mindíg Vikroré a legkézenfekvőbb ötlet, egy 323i stabrúddal...
Nekem is ki kell találnom valamit, azé hesszelek  Tongue

Az lehet hogy kézenfekvő, de itt nem is az volt a vitaindító hogy mit kezdjünk a nagyszilenttel, mert az igen egyszerűen megoldható, akár a Viktor féle módszerral, akár poliuretánnal vagy danamittal. Ez csak a probléma egyszerűbb része, mert hiába szüntettük meg a szilent nyúlását, ettől még nem lesz sinautó, mert a stabrúd rugalmassaágával is kezdeni kéne valamit, amire el is hangzott pár lehetséges megoldás. bár kétségtelen hogy a változás oriási a gyári szilenthez képest.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
VA E21
Vendég
« Válasz #3802 Dátum: 2008. augusztus 17. 11:38:02 am »

Én nem varjálnám át a stabrudat, nem viccből lett olyan amilyen...  mondtam egy izmosabb stabrúd bele.
Én is gondolkodtam rajta, hogy hogy lehetne faragni tutira, de amit kilehet hozni egy gyári elsőfutóműből az ez. Golyó + 323 stab.      ..A tuti persze egy két ponton támaszkodó, háromszög lengőkar lenne, egy izmos stabrúddal. Vagy akár még menetes is, hogy állítható legyen a kerékdőlés.  
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:59 pm írta Promega » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #3803 Dátum: 2008. augusztus 17. 12:15:41 pm »

Ez kéne nektek Kox és INDY!!!
 



* newsusp9.jpg (52.32 KB, 800x531 - megtekintve 1197 alkalommal.)

* newsusp20.jpg (63.16 KB, 800x531 - megtekintve 1261 alkalommal.)

* shocks5.jpg (64.3 KB, 800x531 - megtekintve 1269 alkalommal.)

* shocks6.jpg (57.96 KB, 531x800 - megtekintve 1190 alkalommal.)
Naplózva

steffe
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3804 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:28:55 pm »

Ezt hol találtad? Nagyon komoly. shocked
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:49:50 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3805 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:54:15 pm »

Egyébként a stabilizátor keményítését én valahogy így akarom majd megoldani, azzal a külömbséggel hogy inkább a gyári felfogatási helyhez kéne csatlakoznia a második stabrúdnak is, egy dupla konzolll, mert szerintem úgy merevebb, és úgy közelebb kerülhetne a gyárihoz, met így nagyon lelóg.


* P1010792_2.JPG (74.01 KB, 1024x768 - megtekintve 1278 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2008. augusztus 17. 14:56:10 pm írta Kox » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #3806 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:58:56 pm »

Ezt hol találtad? Nagyon komoly. shocked
http://www.davidmcintyre.org/rebuild-no.html
A 08/04/2002 -nél nézelődj ott van a cucc!!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:18 pm írta Promega » Naplózva

steffe
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3807 Dátum: 2008. augusztus 17. 21:32:41 pm »

Kössze a linket.
Az emberke elég alapos, sztem egy gyári csavar nincs az autón....
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:28 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
VA E21
Vendég
« Válasz #3808 Dátum: 2008. augusztus 18. 00:07:26 am »

mindíg elsunnyogtam ennek az oldalnak a végignézését, mert olyan sok a csatolás rajta, de már látom végig kell nyálazni Tongue
Igényes .....bár az a lengőkar nekem eléggé alúlméretezett + azok a gömbcsuklók is kicsik (sz.tem , de ha müxik görbülés nélkűl)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:39 pm írta Promega » Naplózva
Bubo E21

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1628



« Válasz #3809 Dátum: 2008. augusztus 18. 00:38:28 am »

Fantasztikus videó. Smiley Kirázott a hideg. 6:30 nál nagyon megfogta a szűkítőnél. Elakadt a navigátor szava. Smiley
Abban a korban szívesen éltem volna, csak még nem volt PC. Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!