I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3780 Dátum: 2008. augusztus 12. 00:52:37 am » |
|
Eddig mindig az volt a baj,hogy nem elég merev Mennyi a gyári átmérője, 22..24 körül? Ekkora darabot levágatni,meg meghajlíttatni nem lesz olcsó. Akkor inkább egy másik bontottat szétvágni és a hajlított részét mellévarrni. Nem tudom,rugóacél hogy viselkedik melegítés közben.Gondoltam arra is,hogy rá ua a bakra és közvetlen alátenni és összefogatni. De akkor a bak nagyon lelóg a földre.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:43:14 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3781 Dátum: 2008. augusztus 12. 05:45:25 am » |
|
Én is beleszólnék egy kicsit a futóműtémába...
Szerintem a stabiból nem kellene kivenni a hajlítást, mert akkor eléggé lecsökkenne az első kormányszög, mert belefordulna a kerék a "támkarba"
Én személyszerint a stabilizáttorruda hagynám gyári megoldással (természetesen 323 stabrúdról beszélünk...), csak nem közvetlenül a lengőkarhoz csatlakozna... Viszont készítenék egy "csőlengőkart", mindkét végén gömbfejjel, ez külső felét mereven a stabrú eredeti helyéhez rögzíteném, a másik felét meg a kormányszög megtartásával a bölcsőhöz...
Magyarul előállna egy alul háromszöglengőkaros McPerson felfüggesztés... Mindjárt alkotok képet is... Promega
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3782 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:12:16 am » |
|
ez azért szar,mert kurvára megtetszett a kocsid,vagyis a "sztájl" amilyen lett,lehet hogy nem is E28-at veszek ha oda kerülök,hanem e21-et... addig viszont találj ki vmit az első futóműre h nekem már ne kelljen vele vesződnöm Szerintem keresgélj Starján környékén. Boge új futóművével még nem mentem, de a régi is meggyőző volt. Arra ment az autó, amerre akarta, nem billegett, nem nyúlt, egyszerűen jó volt.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
bmw02
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
|
|
« Válasz #3783 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:12:52 am » |
|
-alapjában nem rossz futómű a 02-es,nagyságrendekkel jobb,mint az E21-é. -itt az a helyzet állt elő,hogy mocskos keményre sikeredett a futómű!kicsit túllőttünk a célon a keménységgel, és a versenyre már nem sikerült lágyabb rugót szerezni.
-ja talán az a baj,hogy "kezdő szakbarbár"módjára vágott 123-as mercirugót raktam egy 850kg-os kocsiba...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3784 Dátum: 2008. augusztus 12. 07:55:24 am » |
|
Tudnál nyomni pár képet róla?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:44:24 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3785 Dátum: 2008. augusztus 12. 09:18:02 am » |
|
Én is megnézném. Igaz,h a merci nehezebb vagy 550 kg-al(apumnak ilyen volt,azért tudom), de hosszú, és lineáris ha a felét levágjuk,akkor is marad elegendő menetszám. Amúgy meg sztem ingyé beszerezhető!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:44:36 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3786 Dátum: 2008. augusztus 12. 09:23:40 am » |
|
Én is beleszólnék egy kicsit a futóműtémába...
Szerintem a stabiból nem kellene kivenni a hajlítást, mert akkor eléggé lecsökkenne az első kormányszög, mert belefordulna a kerék a "támkarba"
Én személyszerint a stabilizáttorruda hagynám gyári megoldással (természetesen 323 stabrúdról beszélünk...), csak nem közvetlenül a lengőkarhoz csatlakozna... Viszont készítenék egy "csőlengőkart", mindkét végén gömbfejjel, ez külső felét mereven a stabrú eredeti helyéhez rögzíteném, a másik felét meg a kormányszög megtartásával a bölcsőhöz...
Magyarul előállna egy alul háromszöglengőkaros McPerson felfüggesztés... Mindjárt alkotok képet is... Promega
Jó ötlet,csak a bölcsőt ki kéne egészíteni egy segédkerettel,hogy messzebb legyen a második forgáspont.És akkor,gondolom, a stabrudat meg a pótlengőkart egy forgáspontra rakni az eredeti lengőkarral.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #3787 Dátum: 2008. augusztus 12. 15:23:38 pm » |
|
Az E21 futóműve zseniális! Az egyszerüsége a zsenialitása, nem kell rajta mást varázsolni, csak a képek szerinti dolgot, és már is kész a sínautó!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:45:51 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3788 Dátum: 2008. augusztus 12. 15:54:33 pm » |
|
Értem én, de a stabrúd attól még hajlik.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:02 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3789 Dátum: 2008. augusztus 12. 16:53:39 pm » |
|
Az E21 futóműve zseniális! Az egyszerüsége a zsenialitása, nem kell rajta mást varázsolni, csak a képek szerinti dolgot, és már is kész a sínautó!
A vaksik kedvéért leírnád, hogy ezen mi a változás? majd alkalomadtán körbetapogathatom ezt a lengőkart : Az hátha jobban megy... Promega
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3790 Dátum: 2008. augusztus 12. 17:09:55 pm » |
|
Fémszilent van benne.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:29 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3791 Dátum: 2008. augusztus 12. 21:56:48 pm » |
|
De ez hogy mozog a stabrúddal együtt?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:41 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3792 Dátum: 2008. augusztus 13. 06:02:58 am » |
|
A stabilrúd hajlik Promega
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:46:58 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #3793 Dátum: 2008. augusztus 13. 09:08:31 am » |
|
De ez hogy mozog a stabrúddal együtt?
Ebben egy átfúrt golyó mozog, amin át megy a stabrúd, két megesztergált csapágyfészekbe van az egész beleágyazva, és zsírzón keresztül kenve van.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:47:18 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3794 Dátum: 2008. augusztus 13. 19:18:30 pm » |
|
Ha még érdekel valakit, akkor sikerült feltenni 2 nap után azt a nyomorult képet... A piros a pótlólagos kar kelle, a kékes valami pedig a stabilrúd új helyzete... A gömbök pedig stilizált bekötési pontok Promega
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. augusztus 13. 19:22:15 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #3795 Dátum: 2008. augusztus 13. 19:24:37 pm » |
|
A piros rúd minkét végén gömbfej lenne?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:47:48 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3796 Dátum: 2008. augusztus 13. 20:04:10 pm » |
|
Én is vmi hasonlón töröm a fejem, de én úgy csinálnám hogy először a gyári stabilizátort eldobnám jó messzire, így a kitámasztókarnak maradna hely és a felfogatás mehetne akár a gyári stabrúd helyére, a stabrudat pedig egy teljesen más formájú sokkal kisebb erőkarúval pótolnám aminek a csatlakozása olyan lenne mint az újabb tipusokon, pl az e30-on. Ezzel egyuttal keményebb is lenne a stabilizátor a kisebb erőkar miatt, így csökkenen a kanyarokban az oldaldőlés.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:01 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3797 Dátum: 2008. augusztus 13. 23:00:30 pm » |
|
Ha még érdekel valakit, akkor sikerült feltenni 2 nap után azt a nyomorult képet... A piros a pótlólagos kar kelle, a kékes valami pedig a stabilrúd új helyzete... A gömbök pedig stilizált bekötési pontok Promega Itt még arra kell vigyázni, hogy a piros és a kék pontosan egyforma hosszúnak kell lennie, különben az eltérő rádiuszok miatt feszültség alakul ki, és tönkreteszi a stabilizátor szilentjét. Úgy lehetne,hogy a lengőkarhoz képest a piros és a kék egy egyenlő szárú háromszöget alkosson, és a lengőkaron ua forgásponton legyenek rögzítve.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #3798 Dátum: 2008. augusztus 15. 10:28:46 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #3799 Dátum: 2008. augusztus 16. 13:33:23 pm » |
|
Eddig még mindíg Vikroré a legkézenfekvőbb ötlet, egy 323i stabrúddal... Nekem is ki kell találnom valamit, azé hesszelek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #3800 Dátum: 2008. augusztus 17. 09:23:17 am » |
|
Az lesz a legjobb. Kérdés,hogy hogy bírják a stabilizátor bakok?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:27 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3801 Dátum: 2008. augusztus 17. 10:16:58 am » |
|
Eddig még mindíg Vikroré a legkézenfekvőbb ötlet, egy 323i stabrúddal... Nekem is ki kell találnom valamit, azé hesszelek Az lehet hogy kézenfekvő, de itt nem is az volt a vitaindító hogy mit kezdjünk a nagyszilenttel, mert az igen egyszerűen megoldható, akár a Viktor féle módszerral, akár poliuretánnal vagy danamittal. Ez csak a probléma egyszerűbb része, mert hiába szüntettük meg a szilent nyúlását, ettől még nem lesz sinautó, mert a stabrúd rugalmassaágával is kezdeni kéne valamit, amire el is hangzott pár lehetséges megoldás. bár kétségtelen hogy a változás oriási a gyári szilenthez képest.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #3802 Dátum: 2008. augusztus 17. 11:38:02 am » |
|
Én nem varjálnám át a stabrudat, nem viccből lett olyan amilyen... mondtam egy izmosabb stabrúd bele. Én is gondolkodtam rajta, hogy hogy lehetne faragni tutira, de amit kilehet hozni egy gyári elsőfutóműből az ez. Golyó + 323 stab. ..A tuti persze egy két ponton támaszkodó, háromszög lengőkar lenne, egy izmos stabrúddal. Vagy akár még menetes is, hogy állítható legyen a kerékdőlés.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:48:59 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #3803 Dátum: 2008. augusztus 17. 12:15:41 pm » |
|
Ez kéne nektek Kox és INDY!!!
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3804 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:28:55 pm » |
|
Ezt hol találtad? Nagyon komoly.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:49:50 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3805 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:54:15 pm » |
|
Egyébként a stabilizátor keményítését én valahogy így akarom majd megoldani, azzal a külömbséggel hogy inkább a gyári felfogatási helyhez kéne csatlakoznia a második stabrúdnak is, egy dupla konzolll, mert szerintem úgy merevebb, és úgy közelebb kerülhetne a gyárihoz, met így nagyon lelóg.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. augusztus 17. 14:56:10 pm írta Kox »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #3806 Dátum: 2008. augusztus 17. 14:58:56 pm » |
|
Ezt hol találtad? Nagyon komoly. http://www.davidmcintyre.org/rebuild-no.htmlA 08/04/2002 -nél nézelődj ott van a cucc!!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:18 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #3807 Dátum: 2008. augusztus 17. 21:32:41 pm » |
|
Kössze a linket. Az emberke elég alapos, sztem egy gyári csavar nincs az autón....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:28 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #3808 Dátum: 2008. augusztus 18. 00:07:26 am » |
|
mindíg elsunnyogtam ennek az oldalnak a végignézését, mert olyan sok a csatolás rajta, de már látom végig kell nyálazni Igényes .....bár az a lengőkar nekem eléggé alúlméretezett + azok a gömbcsuklók is kicsik (sz.tem , de ha müxik görbülés nélkűl)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 13:50:39 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Bubo E21
Nem elérhető
Hozzászólások: 1628
|
|
« Válasz #3809 Dátum: 2008. augusztus 18. 00:38:28 am » |
|
Fantasztikus videó. Kirázott a hideg. 6:30 nál nagyon megfogta a szűkítőnél. Elakadt a navigátor szava. Abban a korban szívesen éltem volna, csak még nem volt PC.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|