MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5160 Dátum: 2012. március 03. 18:30:03 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5161 Dátum: 2012. március 03. 18:30:17 pm » |
|
Nos,mivel a maxima már nem a tömény undor 1.6 audi,ezért jellemzően elhaladunk kirándulgatni,közben tavasz lett,vagyis elkezdődött a motorsport szezon is itt a szigeten. Elmentünk az évadnyitó rallycross futamra,Mondello Parkba,ez az egyetlen nemzetközi versenypálya a köztársaságban.Ami szóra érdemes,volt egy E36 compakt,S50-el,meg valami Svédországból vett hátsó híddal,a pilóta elmondása szerint 380-390 paci van benne,tengely,némi hf. portolás,kipufogó,meg persze valami badesz vezérlő adja a többletet,valami ocsmány módon tekerte a slickeket,az biztos ,a depóban melegítés közben hallgatgattam,vette a lapot rendesen. Csináltam pár képet róla,a kisebbik utódom is oda volt érte. Ami még szóra érdemes,volt egy evo akárhányas,azt hiszem ők voltak a legprofibbak,nem is volt más autó az ő géposztályában,egyedül rótta a köreit,olyan fékekkel,amik szerintem egy űrsiklót is megfognának,ki sem szállt belőle a pilóta,nagyjából 15 percenként került sorra,beszíjazva várta ki,rögtön rá a laptopot,meg minden ,alig tudtam pár képet csinálni róla,az egyik szerelőt kérdeztem,azt mondta 600+paci lehet benne ,bestiális hangja volt,fél méteres lángokat köpködött,a célegyenesben szemmel láthatóan 30méteres csíkokat húzott,mind a 4 kerékkel,minden sebkóban....... [/size] Még annyit róla,hogy hallhatóan valami űrtechnikás váltó volt benne,mert nem vette el a szecskát váltáskor,csak fújtatott egyet,meg durrant,a népnek is tetszett,felállva tapsoltak neki,ha van rá igény kicsinyítek párat arról is.Van rá igény
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5162 Dátum: 2012. március 03. 18:50:16 pm » |
|
Mindjárt ráhaladok a kérdésre,közben pótoltam az eredeti hdz-emben a kallódó csatolmányokat.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5163 Dátum: 2012. március 04. 22:13:02 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5165 Dátum: 2012. március 12. 09:40:27 am » |
|
Azért 220-nál egy galamb már nagyot tud ütni!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5166 Dátum: 2012. március 12. 13:02:18 pm » |
|
Nekem a szélvédőmön jött be 200-nál egy fácán, úgyhogy tudom. Na de akkor is, egy galamb?
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5167 Dátum: 2012. március 12. 13:39:09 pm » |
|
Kitudja... Lehet, hogy bement a motorháztető alá egy darabja. Eltörte mondjuk az intercooler csövét, meg elhajlított egy fékcsövet... De állítólag majd tájékoztatják a nagyérdeműt, még nem tudtak az autóhoz érdemben hozzányúlni. http://www.zengomotorsport.hu/hu/madarat_fogtam_lajf_angry_birds_monza
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
jlaci74
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Válasz #5168 Dátum: 2012. március 12. 21:08:26 pm » |
|
Ha az ütközésnél annyi történt, mint amit a tv-ben is megmutattak, akkor képtelenség hogy a futómű attól sérüljön. ( Norbi nyilatkozta ) A teljesítmény vesztéshez talán lehet köze, bár kívülről szinte semmi nem látszott...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins húga
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
|
|
« Válasz #5169 Dátum: 2012. március 13. 14:51:01 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5170 Dátum: 2012. március 13. 20:42:30 pm » |
|
Köszi! Anyagfáradás egy ilyen értékű versenyautón? Hogy is van ez?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #5171 Dátum: 2012. március 13. 20:58:39 pm » |
|
Gondolom más az igénybevétel mértéke, mint egy utcainál. De vannak itt versenyzők, ők tudják a tutit.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
jlaci74
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Válasz #5172 Dátum: 2012. március 13. 21:34:29 pm » |
|
Akkor inkább anyaghiba mint anyagfáradás. Egy frissen felkészített versenyautó a szezon első versenyén...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5173 Dátum: 2012. március 13. 22:08:23 pm » |
|
kzolee postja: "M20 motorfelújítás előtt állók figyelmébe: http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/m20_2.9_e30_e34" A poweren egyszer valaki elkezdett egy ilyet építeni. Ismer valaki olyan példányt, ami használatban van és működik? Hogy működik egy dohc dugó az ohc hengerfejjel?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #5174 Dátum: 2012. március 14. 09:34:54 am » |
|
Engem jobban zavar az a 86mm-es furat.Rohadtul elvékonyodik a hengerfal.Már ha mindenhol egyforma vastag az öntésből kifolyólag.Necc lehet,pedig volt nálam tervbe,hogy 80-ról 84-re böketem,de a vízpumpa felől átmérve megközelítőleg a hengerfalat elég keveset kaptam,nem tartottam volna stabilnak.De blokkja válogatja. Asszem Agyasnak 80-ról lett fúrva és működik.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5175 Dátum: 2012. március 14. 23:02:18 pm » |
|
Amennyire én tudom,a legelső E30 25i-k blokkját érdemes 86-ig fúrni,amik még króm lökhárítósok.Véletlenül akadtam rá,még az M70-em összedőlésekor találtam egy embert,aki M70,M20B25 blokk metszeteket hasonlított össze,képekkel,sajnos nem értettem a miértet,mert valami skandináv nyelven volt,de az említett M20-nak volt a legvastagabb a hengerfala.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5176 Dátum: 2012. március 15. 07:12:24 am » |
|
Milyen vastag a még üzembiztos hengerfal? Gondolom, hogy függ a kiveendő teljesítménytől, de saját kútfőből olyan 2-3mm-re saccolom, vagy tévedek?
Eszembe jutott még, hogy be lehetne hüvelyezni a hengereket, de a bekerülési ktg-en kívül gondolom az sem szól mellette, hogy a hengerek közötti hidak szinte teljesen elmunkálásra kerülnek...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5177 Dátum: 2012. március 15. 13:35:16 pm » |
|
Pont a hét végén vittem le egy blokkot a vasba, amire évek óta nem volt szükség, azon le lehetett volna mérni. A b20-nak biztos, hogy kisebb a hüvely része, mert annál teljesen átlátni a két henger közti víztérben. Az S54 blokkot nem láttam még belülről, de ott is 91mm a hengertávolság, és gyárilag 86.4mm-ig mennek fel(van-e egyáltalán túlméretes dugó?), marad 4.6mm, tehát egyenként 2.3mm. Hogy mi értelme van még a 86-hoz annak négy tized fúrásnak, nem tudom, de azokat is fújják sokszor 750-800 lóerőig.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csibész
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
|
|
« Válasz #5178 Dátum: 2012. március 15. 16:05:42 pm » |
|
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. március 15. 17:42:56 pm írta csibész »
|
Naplózva
|
Lehet Cápa nélkül élni.... ...csak nem érdemes!
|
|
|
jlaci74
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Válasz #5179 Dátum: 2012. március 15. 21:38:04 pm » |
|
Pont a hét végén vittem le egy blokkot a vasba, amire évek óta nem volt szükség, azon le lehetett volna mérni. A b20-nak biztos, hogy kisebb a hüvely része, mert annál teljesen átlátni a két henger közti víztérben. Az S54 blokkot nem láttam még belülről, de ott is 91mm a hengertávolság, és gyárilag 86.4mm-ig mennek fel(van-e egyáltalán túlméretes dugó?), marad 4.6mm, tehát egyenként 2.3mm. Hogy mi értelme van még a 86-hoz annak négy tized fúrásnak, nem tudom, de azokat is fújják sokszor 750-800 lóerőig. Az S54 alapból 87 mm és kovácsolt amcsi dugó van 87,5 mm -es is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5180 Dátum: 2012. március 15. 21:49:59 pm » |
|
Ez szívó, vagy töltött? Hogy oldják meg a hűtést? Tehát 1.75mm anyagvastagságról beszélünk az égéstér közvetlen közelében. A hf tömítésről nem is beszélve
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
jlaci74
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Válasz #5181 Dátum: 2012. március 15. 21:57:28 pm » |
|
Az 1,75 -öt nem értem. A hengertávolság 4 mm. A hengerfal vastagságot nem tudom. Szét kellene fűrészelni egyet... A tömítés vagy Cometic ( USA ), vagy tűzkarika, vagy újabban co huzal + tömités.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5182 Dátum: 2012. március 15. 22:06:56 pm » |
|
Az M/S 50-54 sorozatú blokkoknak 91mm a hengertáv. A 87.5-ös dugótól marad 3.5mm, de ebbe két hüvely az érintett, vagyis egyenként 1.75 "jut". Bárcsak úgy lenne, hogy gond nélkül kibírja.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5183 Dátum: 2012. március 15. 22:10:24 pm » |
|
Csak mondom,hogy az M70 is 86mm-es furattal fut,és hüvely is van benne,by powerplantracing.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
jlaci74
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Válasz #5184 Dátum: 2012. március 15. 22:12:42 pm » |
|
Abból, hogy a két henger között 3,5 - 4 mm a távolság , nem következik , hogy annak fele a hengerfal...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5185 Dátum: 2012. március 16. 10:59:19 am » |
|
Meg kell mérni, az a biztos
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5187 Dátum: 2012. március 17. 07:14:44 am » |
|
Hengerfal téma: Az alapkérdésre mondjuk idáig nem válaszolt senki...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
|
« Válasz #5188 Dátum: 2012. március 17. 09:28:29 am » |
|
"Milyen vastag a még üzembiztos hengerfal?"
Passz, ez már gépészmérnöki szint. De sem a hőterhelés, sem a mechanikai (csavarás, dugó hengerfalhoz nyomódása) miatt nagyban függ a motor paramétereitől. Meg kell mérni egy leselejtezett M3 blokkot, az biztos, hogy még bőven elég.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5189 Dátum: 2012. március 17. 11:03:41 am » |
|
Viszont ne mossuk össze az öntött motorblokk hengerfali vastagságát a sokkal jobb anyagminőséggel készülő "utólagos" persely anyagvastagság igényével!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|