CápaBMW fórum
2024. november 27. 12:29:22 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1513995 alkalommal)
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1770 Dátum: 2011. január 25. 12:53:02 pm »

redukálódik a dolog:a relére megy két kék-fehér vezeték, ha ezeknek adok direkt pozitivot, kapcsol a relé és megy...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1771 Dátum: 2011. január 25. 19:54:39 pm »

redukálódik a dolog:a relére megy két kék-fehér vezeték, ha ezeknek adok direkt pozitivot, kapcsol a relé és megy...

Az a nyomtatott áramkör,ami a fűtési levegő irányát kapcsoló kapcsolókat vezérli,pontosan mikor ad jelet a kapcsolóknak?Melyik érintkezőjén kellene lenni pozitivnak?Ki lehet váltani?Van kettő,de egyik se megy..persze lehet,hogy csak nincs rákötve a delej..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #1772 Dátum: 2011. január 25. 22:24:19 pm »

Az a nyomtatott áramkör,ami a fűtési levegő irányát kapcsoló kapcsolókat vezérli,pontosan mikor ad jelet a kapcsolóknak?Melyik érintkezőjén kellene lenni pozitivnak?Ki lehet váltani?Van kettő,de egyik se megy..persze lehet,hogy csak nincs rákötve a delej..
A ventillátor elindul? Az egész fűtés-klima belsőrész két csatlakozón kap áramot.Van egy fehér műanyag csatlakozó ahol a zöld-barna vezetéken jön a gyújtás +. A testet egy barna vezetéken kapja.( külön testkábele van).
A ventillátor kapcsolón keresztül ( van a nyomtatott áramkörön egy mikrókapcsoló) kapnak áramot a szabályzó kapcsolók.
Ha kell segítség, hívj fel. tmobile 403 7684
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1773 Dátum: 2011. január 26. 08:57:10 am »

A ventillátor elindul? Az egész fűtés-klima belsőrész két csatlakozón kap áramot.Van egy fehér műanyag csatlakozó ahol a zöld-barna vezetéken jön a gyújtás +. A testet egy barna vezetéken kapja.( külön testkábele van).
A ventillátor kapcsolón keresztül ( van a nyomtatott áramkörön egy mikrókapcsoló) kapnak áramot a szabályzó kapcsolók.
Ha kell segítség, hívj fel. tmobile 403 7684

a venti defrost üzemmódban elindul, egyébként nem, csak ha a relének adok egy pozitivot...a nyomtatotton nincs mikrokapcsoló, csak ellenállások vagy mik. rakok róla képet, lehet hogy nem egyre gondolunk..
sajnos telefonon ez macerás lenne...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1774 Dátum: 2011. január 26. 10:06:39 am »

Szóval ilyen a panel:
ebbe/ebből mennek a funkcióválasztó kapcsolók kábelei, sztem itt lehet a bibi....Te nem a ventillátorkapcsoló paneljére gondolsz a mikrokapcsolóval?


* 021.JPG (174.83 KB, 1221x719 - megtekintve 1219 alkalommal.)

* 022.JPG (183.69 KB, 1152x864 - megtekintve 1148 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. január 26. 10:09:53 am írta Lütyő1 » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #1775 Dátum: 2011. január 26. 17:04:40 pm »

Ezek nem ellenállások, hanem diódák. A különbség az, hogy ezeken csak egy irányban folyhat áram, ellenállásuk a te esetedben elhanyagolható.
Ha megnézed, az egyik végén látsz fehér jelölést. Na abba az irányba folyhat áram. Tehát ha a jelöletlen végén lévő potenciál magasabb mint a jelöltön, akkor folyik áram (vezet) fordítva nem.
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #1776 Dátum: 2011. január 26. 20:29:37 pm »

Szóval ilyen a panel:
ebbe/ebből mennek a funkcióválasztó kapcsolók kábelei, sztem itt lehet a bibi....Te nem a ventillátorkapcsoló paneljére gondolsz a mikrokapcsolóval?
Én arra a panelra gondoltam, ahol a ventillátorkapcsoló van.Ott van egy mikrókapcsoló, nekem avval volt gond.( de az enyém egy automata klima, hőfokszabályzóval) Az én autómban, a fűtésbox bal oldalán van egy szabályzómotor, ez is vezérli a ventillátort.
Szerintem Neked meg kellene próbálni, hogy lehúzod a vákumszelepekről a kábeleket, hogy kizárd, hogy valamelyik zárlatos.Ki is tudod mérni őket.( ellenállás, áramfelvétel) Ilyenkor is próbáld meg bekapcsolni a különböző funkciókat.
Ha nincs változás, valószínűleg a nyomtatott áramkörrel lesz gond. Nézd végig, hogy nincs-e valahol elégve, megsérülve.Ha igen, vékony vezetékkel át kell hidalni.
Még egy dolog!
Az enyémben volt egy biztosíték a fűtésbox jobb oldalán, esetleg nézd meg ezt is.
Naplózva
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #1777 Dátum: 2011. január 26. 21:06:44 pm »

Eszembe jutott még egy dolog!
Mindenképpen ellenőrizd le a ventillátorkapcsolót ( és a mikrókapcsolót) mert a defrost állásban megkerüli ezt a kapcsolót.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1778 Dátum: 2011. január 26. 22:20:49 pm »

Hofo!

Lütyőnek nem automata klímája van, hanem a hagyományos, gombos. Neki nincs mikrokapcsolója!

Nem írtál butaságot, csak kettőtöknek tök más rendszere van Cheesy

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1779 Dátum: 2011. január 27. 11:16:10 am »

Ezek nem ellenállások, hanem diódák. A különbség az, hogy ezeken csak egy irányban folyhat áram, ellenállásuk a te esetedben elhanyagolható.
Ha megnézed, az egyik végén látsz fehér jelölést. Na abba az irányba folyhat áram. Tehát ha a jelöletlen végén lévő potenciál magasabb mint a jelöltön, akkor folyik áram (vezet) fordítva nem.

Időközben rájöttem, de köszi!
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1780 Dátum: 2011. január 27. 13:07:16 pm »

Hofo!

Lütyőnek nem automata klímája van, hanem a hagyományos, gombos. Neki nincs mikrokapcsolója!

Nem írtál butaságot, csak kettőtöknek tök más rendszere van Cheesy

Miki! Az enyém sem automata de a ventilltorkapcsolónál van egy mikrokapcsoló.
« Utoljára szerkesztve: 2011. január 28. 22:10:19 pm írta collins » Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1781 Dátum: 2011. január 27. 13:15:16 pm »

valahol meg tudod mutatni hol keressem?A ventillátorkapcsolón van két csatlakozó, az egyiken vastagabb vezetékek vannak, és csúszósarus(5 vagy 6 vezeték), a másikon vékonyabbak, és rádugós (talán 4 vezeték)..Melyikhez tartozik?Ha esetleg vezetékszinek is vannak, amiken le tudom tesztelni, műxik-e, az maga lenne a kánaán:Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1782 Dátum: 2011. január 27. 13:16:35 pm »

Megpróbálok képet keresni délután
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
richiem

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414



« Válasz #1783 Dátum: 2011. január 28. 20:23:47 pm »

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni, vettem egy e21-et, pár dolog nem müködik benne

- a müszerfal világítás teljesen halott, viszont a visszajelző lámpák müködnek.
- Szintén nem megy a fütés ventillátor, hibába tekergetem, semmi és úgy tünik a fűtés sem megy, meg menet közben sem jön be a nyitott légcsatornán meleg. Kicseréltem az összes biztosítékot újra, de nem történt változás, amíg el nem be nem kapcsoltam a ventillátor kapcsolót, ekkor eldurrant az egyik 25A bizti, ami a fütéshez tartozik.

Ma kivettem a ventillátort, egy kicsit szorult, de nemtudom, hogy ez okozhatja e, hogy nem megy és lacsapta a biztosítékot.
Van ötletetek a ventillátor és a müszerfal világításban, mit nézzek még meg, hogy szükítsem le a hibá okát.

Köszi
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1784 Dátum: 2011. január 28. 20:36:13 pm »

A műszerfalvilágytásra már írtam a garázsodba, a fűtésventit meg próbáld meg úgy, hogy lehúzod róla a csatlakozót, ne menjen rá áram. Ha így nem veri ki a biztosítékot a kapcsoló, akkor tuti a ventillátor a ludas. A fűtésnél meg a motortérben a hengerfej végénél kell lennie egy műanyag csapnak, a képen a 3-as számú, na azt nézd meg, ha bent tekered a fűtést, mozog-e (2 emberes meló).

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
richiem

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414



« Válasz #1785 Dátum: 2011. január 28. 20:46:37 pm »

A biztosítékcsere megvolt, a relékkel is variáltam és tekergettem a világítás kapcsolót, de semmi Sad

1 érdekes dolgot viszont észrevettem, az egyik relénél ha leveszem a gyújtást, akkor is nagyon hajványan égve marad a kézifék és olaj visszajelző, viszont ha megcseréltem a 2 ugyanolyan relét egymással, úgy már eladudtak, ha levettem a gyújtást. Holnap megpróbálom kiszedni a müszerórát és megnézem a világítást.

Amúgy csak az órának kéne világítani, vagy a világítás és a légbefúvoknál is fog ?
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1786 Dátum: 2011. január 28. 21:24:33 pm »

Jobbnak láttam ha inkább lövök pár képet gyorsan.  Cheesy Így kéne kinéznie...



Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
richiem

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414



« Válasz #1787 Dátum: 2011. január 28. 21:31:41 pm »

OOOOOh de durva afro afro afro

Hát kizárt, hogy az összes kiégett nekem SmileySmileySmiley itt vmi más lehet a ludas...
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1788 Dátum: 2011. január 29. 14:54:09 pm »

Ez a mikrokapcsolós dolog nem hagyott nyugodni, szétszedtem a kapcsolót, ime...Nincs benne, vagy marha jól álcázták....


* 001.JPG (167.63 KB, 1014x760 - megtekintve 1278 alkalommal.)

* 002.JPG (136.26 KB, 922x691 - megtekintve 1037 alkalommal.)

* 003.JPG (134.91 KB, 922x691 - megtekintve 1197 alkalommal.)

* 004.JPG (123.98 KB, 922x691 - megtekintve 1234 alkalommal.)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #1789 Dátum: 2011. január 29. 20:28:04 pm »

Miki írta is korábban, hogy a tiedben nincs mikrokapcsolo
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1790 Dátum: 2011. január 29. 20:33:53 pm »

Tudom, de mivel ketten meg azt mondták,hogy nekik van, igy megnéztem...
de az kiderült,hogy akkor kap a kapcsoló is delejt, ha a relé kapcsol....
asszem ha nem jön épitő válasz, megoldom direkt árammal...Bár azt jó lenne tudnom, a másik panel mit csinál, és mi alapján...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1791 Dátum: 2011. január 29. 20:38:30 pm »

Lütyő!
A fokozatkapcsoló akkor kap áramot ha valamelyik funkciókapcsoló be van kapcsolva.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1792 Dátum: 2011. január 29. 20:46:00 pm »

köszi,kezdetnek ez már valami...akkor lehet hogy a nagyobbik panel ezt szabályozza?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1793 Dátum: 2011. január 30. 08:53:44 am »

Igen.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1794 Dátum: 2011. január 30. 10:44:46 am »

Köszi!

Megnézem a kapcsolásin, hol kap delejt..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1795 Dátum: 2011. január 30. 17:34:20 pm »

Szerintem a panelnek nem lesz baja, áramellátási baj lehet..ha bizonyos érintkezőnek adok áramot működik az egész rendszer...az egyik kapcsolón(hátra fűtés) a következő szinű vezetékek vannak:
-lila/fekete
-zöld/fekete
-sárga/fekete
-kék/sárga
-zöld/fehér

Ha a sárga/feketének adok áramot akkor jó(ez az összes kapcsolót összeköti).
Melyiken kellene bejönnie a kapcsolóra az áramnak?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1796 Dátum: 2011. január 30. 17:47:16 pm »

Szerintem arra és kapcsolt feszültségnek kell lennie tehát ha leveszed a gyújtást akkor megszűnik az áram
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1797 Dátum: 2011. január 30. 17:53:13 pm »

Mindenképpen kapcsolt lesz..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1798 Dátum: 2011. február 15. 15:06:57 pm »

L-Jetronicnál a motorhőmérséklet érzékelőnek (ami az ecu felé adja a jelet) hideg motornál mennyinek kell lennie az ellenállásának? Ha ráadom a gyújtást a csatlakozóján milyen feszültséget kellene hogy mérjek?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #1799 Dátum: 2011. február 17. 14:54:10 pm »

Nem tudom,még aktuális-e de nekem a 6-osom is hasonlokat müvelt.Elindult az ablaktorlo,kinyomta az osszes vizet,majd elment a jobbl oldali világitás rendszámtáblavilágitás majg kialudt a müszerfal,és még az index is bedoglott.Vészvillogo sem ment.Azért irom ezt mert szerintem lehet neked is az a baj,mint nekem volt,hogy valahol a motortérben,vagy a kormány alatt osszeérnek a vezetékek.Nekem pl.ahogy bekapcsoltam az ablakorlot kiment a jobb oldali világitás.Nagyon nagy esoben jottem londonba.Itt egnéztem a vezetékeket,és széthuztam oket,minden gyanusat leszieteloszalagoztam.Most mükiodik minden.
Lehet szamárságokat irtam,és most sem tudom pontosan mi volt a baj,de átnéztem a vezetékeket.Ott volt a hiba.


A biztosítékcsere megvolt, a relékkel is variáltam és tekergettem a világítás kapcsolót, de semmi Sad

1 érdekes dolgot viszont észrevettem, az egyik relénél ha leveszem a gyújtást, akkor is nagyon hajványan égve marad a kézifék és olaj visszajelző, viszont ha megcseréltem a 2 ugyanolyan relét egymással, úgy már eladudtak, ha levettem a gyújtást. Holnap megpróbálom kiszedni a müszerórát és megnézem a világítást.

Amúgy csak az órának kéne világítani, vagy a világítás és a légbefúvoknál is fog ?
[/quote]
Naplózva
Oldalak: 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!