Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1260 Dátum: 2009. július 28. 19:17:16 pm » |
|
Ismét köszönöm a válaszod Még egy pár dolgot rendbe kell tenni az autómon azt jöhet az új légmérő! Majd meg kereslek ha már aktuális lesz. Nyugodtan
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
ma.lac
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
|
|
« Válasz #1261 Dátum: 2009. július 28. 21:08:18 pm » |
|
A kacat tartó/ kazetta tartó/ gyári telefon helyére becsúsztatott úgynevezett kis board. Semmi funkciója ,csak parasztosan "tögyünk mán valamit a lyukba".
Én is igy láttam de nem mertem gondolni se erre a szuper megoldásra.
|
|
|
Naplózva
|
BMW E21 320 BMW e34 530iAV8 BMW K100RS Töyota Celica Supra 2.8i
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1262 Dátum: 2009. július 29. 21:53:01 pm » |
|
segitség...
e21 vészvillogó csati...
Kéne a kábelkiosztás..ki kivel van....
köcce..
|
steffe
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1263 Dátum: 2009. július 29. 23:26:28 pm » |
|
segitség...
e21 vészvillogó csati...
Kéne a kábelkiosztás..ki kivel van....
köcce..
Lent van a műhelyben az E21 kapcsolási rajzom, de azért megpróbálok okoskodni a színek alapján. zöld/sárga : gyújtás + ,esetleg indexkapcsolóra, relére megy még barna ugye test kék/piros: bal index (asszem) Kék/fekete: jobb index piros/fehér: állandó + szürke/kék: gomb világítása lila/fekete: gyújtás kulcs 1. állása, vagyis R állás (de ez nem biztos, meg kell néznem) zöld/lila: index relé
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1264 Dátum: 2009. július 30. 00:40:49 am » |
|
Köszöntem uram....
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1265 Dátum: 2009. július 30. 07:31:13 am » |
|
Az elektronikus kilóméterórás bmw-k difijében a jeladótárcsa mindig 9 fogú, vagy voltak ettől eltérő jeladótárcsák is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1266 Dátum: 2009. július 30. 08:31:03 am » |
|
Az elektronikus kilóméterórás bmw-k difijében a jeladótárcsa mindig 9 fogú, vagy voltak ettől eltérő jeladótárcsák is?
Igen
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1267 Dátum: 2009. július 30. 08:45:35 am » |
|
Módosítom a kérdést: E28, E30 típusokban alkalmaztak nem 9 fogú jeladótárcsát, és ha igen, akkor mely tipusnál milyen fogszámút? Mitől függ, hogy milyen jeladótárcsa van az adott tipusban? Van-e valamilyen jelölés az elektronikus km órán arra nézve, hogy hányfogú jeladótárcsa való hozzá? Ha van, mi az? "jelenleg nincs több kérdésem, de kérem ne hagyja el a várost"
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1268 Dátum: 2009. július 30. 09:59:23 am » |
|
Na akkor újra Tehát. Minden típusnak,amiben jeladós difi volt, 9 fogú a tárcsája. Egyforma az átmérő is. Ez fix, sosem variálták. Elektronikus óra kedvedre cserélhető, ugyanazt fogják mutatni, legyen az 220-as, vagy akár 280-as. A lényeg ezeknél a codier stekker,ami régebbi E28,E23,E24-nél a fordulatszám mérő hátuljába van dugva. Ezek határozzák meg a motortípust és a hozzá tartozó difit. Ha ezt cseréled, más áttételűhöz,mint ami valójában a difi,na akkor tud csalni. Persze más a helyzet km óra szinten az 1977 és 81 között gyártott E23-nál, mert neki nem volt ilyen stekkere, ott a sebességmérő volt más és más. Vannak W, K , EG értékek az órán (évjáratfüggő,hogy melyik értéket tüntetik fel),de ezeknek nincs köze ahhoz a tárcsához.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1269 Dátum: 2009. július 30. 10:14:29 am » |
|
Akkor amiben nincs steker, az univerzális Nem értem, hogy jön a képbe a végáttétel, mert a jeladó a végáttétel után van... a kerék fordulatszámát méri... ott a kerékátmérőt kellene tudni kalibrálni, nem? Akkor elvileg rákötök a kiszedett km óra műszerre 4 vezetéket, és símán működik? (+12V, föld, és a jeladó 2 vezetéke) vagy kell neki egyéb nyavaja is (kap e valamilyen jelet a fordszámmérőből, vagy akárhonnan máshonnan a műszertáblából)?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #1270 Dátum: 2009. július 30. 10:15:37 am » |
|
Na akkor újra Tehát. Minden típusnak,amiben jeladós difi volt, 9 fogú a tárcsája. Egyforma az átmérő is. Ez fix, sosem variálták. Elektronikus óra kedvedre cserélhető, ugyanazt fogják mutatni, legyen az 220-as, vagy akár 280-as. A lényeg ezeknél a codier stekker,ami régebbi E28,E23,E24-nél a fordulatszám mérő hátuljába van dugva. Ezek határozzák meg a motortípust és a hozzá tartozó difit. Ha ezt cseréled, más áttételűhöz,mint ami valójában a difi,na akkor tud csalni. Persze más a helyzet km óra szinten az 1977 és 81 között gyártott E23-nál, mert neki nem volt ilyen stekkere, ott a sebességmérő volt más és más. Vannak W, K , EG értékek az órán (évjáratfüggő,hogy melyik értéket tüntetik fel),de ezeknek nincs köze ahhoz a tárcsához. Két lábon járó BMW lexikonunkat hallották, akit a jövőből küldtek, hogy megtalálja és elpusztítsa John Connort.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1271 Dátum: 2009. július 30. 10:38:04 am » |
|
Akkor amiben nincs steker, az univerzális Nem értem, hogy jön a képbe a végáttétel, mert a jeladó a végáttétel után van... a kerék fordulatszámát méri... ott a kerékátmérőt kellene tudni kalibrálni, nem? Akkor elvileg rákötök a kiszedett km óra műszerre 4 vezetéket, és símán működik? (+12V, föld, és a jeladó 2 vezetéke) vagy kell neki egyéb nyavaja is (kap e valamilyen jelet a fordszámmérőből, vagy akárhonnan máshonnan a műszertáblából)? ja, csak ennyit akarsz? Akkor 4 kábel A stekker a pontosítás miatt kell és egyéb kiegészítű műszeregység tevékenység miatt. Ha lesz időm, írok erről bővebben
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1272 Dátum: 2009. július 30. 14:31:47 pm » |
|
bocsi , legközelebb pontosaban leírom, hogy mit akarok, és neked sem kell feleslegesen koptatnod a billentyűzetet
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1273 Dátum: 2009. július 30. 18:50:03 pm » |
|
ja, csak ennyit akarsz? Akkor 4 kábel A stekker a pontosítás miatt kell és egyéb kiegészítű műszeregység tevékenység miatt. Ha lesz időm, írok erről bővebben Jó lenne már igazán, teljesen fel lettem zaklatva, és kétségek közt örlődök most.Úgyhogy mivel este bőven ráérsz fejtsd ki egy kisebb esszében, illetve légyszives pótold a hiányosságokat és pontsítsd a pontatlanságoklat. NEHOGY KOMOLYAN VEDD!!!
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #1274 Dátum: 2009. augusztus 01. 09:37:42 am » |
|
Sziasztok! Kéne egy kis segítség! Az történt, hogy kiakadt a fűtésem. Tegnepelőtt éjszaka mentem, s a nőm miatt, aki elaudt a kocsiba, fűtenem kellett. Tegnap veszem észre hogy nem tudom levenni, kikapcsolni a fűtést, állandóan rajta van. A tűzfalon, a motor felől találtan egy műa dobozt amire megy 3 gomicső, meg 2 vezetékes csati. Gondolom ez a fűtéscsap, amit az izé(?) vezérel(ne). Mit lehetne tenni ideiglenesen?
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1275 Dátum: 2009. augusztus 01. 10:39:07 am » |
|
Sziasztok! Kéne egy kis segítség! Az történt, hogy kiakadt a fűtésem. Tegnepelőtt éjszaka mentem, s a nőm miatt, aki elaudt a kocsiba, fűtenem kellett. Tegnap veszem észre hogy nem tudom levenni, kikapcsolni a fűtést, állandóan rajta van. A tűzfalon, a motor felől találtan egy műa dobozt amire megy 3 gomicső, meg 2 vezetékes csati. Gondolom ez a fűtéscsap, amit az izé(?) vezérel(ne). Mit lehetne tenni ideiglenesen?
Megméred az izét,hogy izél-e a rajta kijövő vezetéken. Hidegre tekert állapotban 12V-ot kell kapnia a csapnak,akkor zár el. Vagy a csapnak adsz 12V-ot és próba,hogy elmúlik-e a meleg. Ha 12V van az "izé" felől és direkt 12V-ot is adtál, ennek ellenére meleg jön,akkor a csap nyekkent meg. Annak is a gumimembránja, ahol fel tud szivárogni a tekercshez a víz és beáll.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1276 Dátum: 2009. augusztus 01. 10:51:10 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #1277 Dátum: 2009. augusztus 01. 11:51:11 am » |
|
Megméred az izét,hogy izél-e a rajta kijövő vezetéken. Hidegre tekert állapotban 12V-ot kell kapnia a csapnak,akkor zár el. Vagy a csapnak adsz 12V-ot és próba,hogy elmúlik-e a meleg. Ha 12V van az "izé" felől és direkt 12V-ot is adtál, ennek ellenére meleg jön,akkor a csap nyekkent meg. Annak is a gumimembránja, ahol fel tud szivárogni a tekercshez a víz és beáll. Köszi! Valami ilyesmit sejtettem, csak nem mertem így hirtelen, mert nem akartam lefüstöltetni az "izét".
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1278 Dátum: 2009. augusztus 01. 12:20:52 pm » |
|
011-es végű elosztó kell neked, de miért akarsz kompletten elosztót? Nem csak fedél kell? Rotorból meg sima röpsúlyos, szabályzós kell
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1279 Dátum: 2009. augusztus 01. 15:29:35 pm » |
|
011-es végű elosztó kell neked, de miért akarsz kompletten elosztót? Nem csak fedél kell? Rotorból meg sima röpsúlyos, szabályzós kell Elosztófedél kell, meg rotor. Bocs, hülyén fogalmasztam. Beírom az utolsó 7 száőmjegyet realoemba, aztán kiválasztom a gyújtásom és ezt a két lehetőséget dobja fel, ezeken belül meg még van 1000k-s meg 5000k-s rotor meg vagy 3 féle elosztófedél. Most akkor melyikből melyik kell nekem? (Azok közül ami a linken van) 011-es végű dolgot egyáltalán nem láttam a 2 linken.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1280 Dátum: 2009. augusztus 01. 15:44:49 pm » |
|
Elosztófedél kell, meg rotor. Bocs, hülyén fogalmasztam. Beírom az utolsó 7 száőmjegyet realoemba, aztán kiválasztom a gyújtásom és ezt a két lehetőséget dobja fel, ezeken belül meg még van 1000k-s meg 5000k-s rotor meg vagy 3 féle elosztófedél. Most akkor melyikből melyik kell nekem? (Azok közül ami a linken van) 011-es végű dolgot egyáltalán nem láttam a 2 linken. az elosztó Bosch sorszám vége a 011. Ez dönti el,hogy milyen karakterű az elosztó. Amúgy meg szólj, ha kell ilyen, nem kell gyárit venni, jó a beszállítótól is. Én vettem onnan és jobb jött, mint a BMW-től...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1281 Dátum: 2009. augusztus 01. 15:52:00 pm » |
|
az elosztó Bosch sorszám vége a 011. Ez dönti el,hogy milyen karakterű az elosztó.
Amúgy meg szólj, ha kell ilyen, nem kell gyárit venni, jó a beszállítótól is. Én vettem onnan és jobb jött, mint a BMW-től...
Ok, privát ment!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1282 Dátum: 2009. augusztus 05. 10:50:51 am » |
|
Lenne egy olyan kérdésem hogy autórádió és erősítő összekötése hogyan van pontosan?
Az erősítőt bekötöttem, megkapja a 12V+-t, bennevan egy biztosíték, erősítő ledje világít.(az erősítő és a hangszóró kipróbált darabok, működtek faszán) Az RCA is be van kötve, a rádióba és az erősítőbe is. Van egy remote szál, az erősítőbe bekötöttem, viszont a rádióba pontosan nem tudom hogy hova kell. A papírjai szerint a kék-fehér(pioneer rádió)antenna relé kábelére kell kötni. Na most azon van kettő csatlakozó, az egyikre rákötöttem, de semmi hang. Próbából rákötöttem egy szobai erősítőt az rca-ra, de semmi hang. Azon gondolkoztam hogy hátha kell-e a rádiónak az erősítőtől valami jel, hogy az rca-t is használja?
Valaki csinált már ilyet, vagy van ötlet?
Előre is köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #1283 Dátum: 2009. augusztus 05. 11:30:02 am » |
|
Elméletileg az erősítőnek akkor kéne bekapcsolni, ha a kék-fehér madzagról megkapja a delejt. Az erősítőnek erre a jelre kellene bekapcsolnia. Ha a rádió bekapcsolása nélkül is világít a led akkor valami nem oké. Ha két csati van rajta, akkor próbáld meg a másikon. Ha nem működik így, akkor valami más gubanc van. Nem lehet hogy rossz az rca kábel?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1284 Dátum: 2009. augusztus 05. 14:57:22 pm » |
|
Elméletileg az erősítőnek akkor kéne bekapcsolni, ha a kék-fehér madzagról megkapja a delejt. Az erősítőnek erre a jelre kellene bekapcsolnia. Ha a rádió bekapcsolása nélkül is világít a led akkor valami nem oké. Ha két csati van rajta, akkor próbáld meg a másikon. Ha nem működik így, akkor valami más gubanc van. Nem lehet hogy rossz az rca kábel?
Az erősítő akkor kapcsol be ha a vezérlőszálat bekötöm a rádióba, és azt bekapcsolom(vagy ha ellenőrzésnek rákötöm a 12V-t a REM csatira). a kék kábelen a csatikat meg már variáltam ezernyi féleképpen de egyik se volt az igazi, bár még asszem van 1-2 variáció amit nem próbáltam még ki. Amire gyanakszom, hogy még nincs kikötve a láda, és hát volt hogy 1-2 kanyarban meghömbölgettem a tartalmát..nemtudom hogy kell-e neki, de itthon mindíg pattant egyet mikor megkapta az áramot, na most a kocsiban ezt nem csinálta. Van egy olyan sanda gyanúm hogy lecsúszott a ládában a hangszóróról a kábel. Hamarosan kiderül, most dől a lé az égből, semmi kedvem kimenni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #1285 Dátum: 2009. augusztus 05. 15:08:23 pm » |
|
Kicsit rejtélyes számomra, mivel ha rákötöd a kékre a remote kábelt, akkor működnie kéne. Gondolom 2 csati azért van rajta, hogy legyen egy az antenna, egy pedig az erősítő számára. Dobhatnál képet a kötegről ami a rádióból jön.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1286 Dátum: 2009. augusztus 07. 07:38:08 am » |
|
Lenne egy olyan kérdésem hogy autórádió és erősítő összekötése hogyan van pontosan?
Az erősítőt bekötöttem, megkapja a 12V+-t, bennevan egy biztosíték, erősítő ledje világít.(az erősítő és a hangszóró kipróbált darabok, működtek faszán) Az RCA is be van kötve, a rádióba és az erősítőbe is. Van egy remote szál, az erősítőbe bekötöttem, viszont a rádióba pontosan nem tudom hogy hova kell. A papírjai szerint a kék-fehér(pioneer rádió)antenna relé kábelére kell kötni. Na most azon van kettő csatlakozó, az egyikre rákötöttem, de semmi hang. Próbából rákötöttem egy szobai erősítőt az rca-ra, de semmi hang. Azon gondolkoztam hogy hátha kell-e a rádiónak az erősítőtől valami jel, hogy az rca-t is használja?
Valaki csinált már ilyet, vagy van ötlet?
Előre is köszi
Próbáld ki, hog ybekapcsolt állapotban az rca-t kihúzva a rádióból,búg-e... Az erősítőre mennie kell egy fix 12V-os plusznak, és egy negatívnak(a pozitív gyújtásról a tuti, vagy parkolóállásból,hogy állandóan ne szívja az akksit),és a rádió elektromos antenna vezérlő száláról egy plussznak, erre kapcsol be.Amelyik erősítőket próbáltam,azok nem adnak semmiféle jelet a rádiónak a jelenlétükről...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1287 Dátum: 2009. augusztus 07. 11:36:14 am » |
|
Próbáld ki, hog ybekapcsolt állapotban az rca-t kihúzva a rádióból,búg-e... Az erősítőre mennie kell egy fix 12V-os plusznak, és egy negatívnak(a pozitív gyújtásról a tuti, vagy parkolóállásból,hogy állandóan ne szívja az akksit),és a rádió elektromos antenna vezérlő száláról egy plussznak, erre kapcsol be.Amelyik erősítőket próbáltam,azok nem adnak semmiféle jelet a rádiónak a jelenlétükről...
Megoldódott! Nemtudom pontosan mitől, de most megy frankón. Köszi azért a segítséget!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1288 Dátum: 2009. szeptember 15. 23:07:00 pm » |
|
Az ampervadász hajlamúakat kérdem,hogy a képen látható audi tranyón középen hosszában elrepedt a szigetelés,meg minden gyújtókábel csati tövében,hogy érdemes lenne e azzal a pisztojjal ami olvadt műanygot nyom,esetleg némi csiszolás után újra leszigetelni,vagy kuka? Csak mert mikor erre a játékautóra kell költenem,úgy érzem magam mint az ifjú csődör,akin kisseb "beavatkozást" hajtottak végre,miután a neve robiról,robertára változott.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1289 Dátum: 2009. szeptember 16. 07:19:54 am » |
|
Nagy valószínűséggel kuka, a szigeltelés a külső pára és kosz ellen még jó is lenne, de a kúszóáramok meg fogják találni a repedéseket, szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|