Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4380 Dátum: 2009. december 20. 15:07:08 pm » |
|
82 végén már gyártották az etát,tehát volt hamarabb is. Mind1. Annak a V12-nek gondolom annyi köze van az M20-hoz, mint az M70-nek... A szelepfedele M20-nak néz ki.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:59 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4381 Dátum: 2009. december 20. 21:44:28 pm » |
|
82-ben is volt?Végülis tökmindegy, asszem sose tudom meg, mit tudott az a motor...
Na. Az a V12 4,5 liter volt és "250ló feletti" ,vagyis 272 ló.Motorkódja M66. És jobban utánanézve elég sok köze volt az M20-hoz...ugyanis szíjas volt és enyhe túlzással azonos hengerfejjel, mint az M20. Szelepvezérlését illetően legalább is. Blokkja "szürkeöntvény" ,vagyis mint az M10,M20,M30... A befecskendezésért L-jetronik felelt, de a gyújtása hasonlított a motronicra,de az osztást azt hagyományos 6hengeres elosztók adták, teljesen elektronikus tekercsgyújtással. Érdekes lehetett... L-jet,de a gyújtás mégis már motronic elvhez közel azonosan működött (lényegében úgy, mint ahogyan összeagyaltam a motronic 1.3-at az L-jet kinézetre az E12-höz,mikor még M30-at terveztem bele). "Eine simple Rechnung für BMW: zwei Sechszylinder ergeben einen Zwölfzylindermotor. Das Superaggregat basiert auf dem 323i Motor und besitzt 4,5 Liter Hubraum. " Motordaten Bohrung/Hub 80/74 mm Hubraum 4.463 ccm Verdichtung 9,3:1 Leistung 220 kW (272 PS) bei 5.700 U/Min. Drehmoment 365 Nm bei 4.500 U/Min. Motorleistungsgewicht 1 kg/PS mittlere Kolbengeschwindigkeit bei Nenndrehzahl 14,06 m/s Ölfüllmenge 9,0 l spez. Krafstoffverbrauch 270 g/kWh Kraftstoff Superbenzin Wärmewert Zündkerzen 145 Beschleunigung 0-100 km/h im 7er-BMW 7,4 s Höchstgeschwindigkeit 227 km/h A motor tömege 275kg volt,ami 60 kilóval volt nehezebb, mint az M30 "nagy hatos".
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 20. 22:04:05 pm írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
bento
Nem elérhető
Hozzászólások: 1035
I run the Death Star
|
|
« Válasz #4382 Dátum: 2009. december 20. 22:34:04 pm » |
|
érdekes, az adatokhoz képest alacsonynak tűnik a végsebessége, nem?
|
|
|
Naplózva
|
e24 635csi 1984, "A legszebb cápa" díj nyertese (2008. Budaörs) <(*¿*)>
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4383 Dátum: 2009. december 20. 23:34:42 pm » |
|
Meglehetősen alacsony,de ennek sok oka lehet. Lehet 3 gangos automatával tesztelték, vagy esetleg sport kézissel, vagy 4 sebes kézissel... de a gumik minőségén sem csodálkoznék,hogy akkoriban az szabott határt egy ilyen tömegű autó száguldozásának,de ahogy nézem, a nyomaték aránylag "kicsi". Ekkora motortól 365Nm, ráadásul 4500-on eléggé karcsú(nak tűnik), figyelembe véve egy mezei M30B35 310-320Nm közötti nyomatékát 4000-en... ..nem véletlenül lett egy turbós B35 inkább. (szerintem)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #4384 Dátum: 2009. december 21. 10:39:15 am » |
|
Kicsit lekéstem, mert Miki azóta linkelt egy jót, de épp azt akartam mondani, hogy már E21-ben ott volt az M20B23. Erre meg itt az info.
Ilyeneket egyébként honnan vadászol Miki?
Érdekességnek egyébéként jópofa. Azért meg-néznék/hallgatnék/tapasztalnék egy ilyet élőben. Még az M10 V8-se lehet rossz. Ott is megvan a 4L kapcsiból.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4385 Dátum: 2009. december 21. 11:08:35 am » |
|
Igazából 2 dolgot tudtam csak erről. 1. létezett 2. valahol olvastam róla Annak kellett beugrania,hogy hol olvastam Végül végignéztem a gépemen elmentett linkeket és meglett pofon egyszerű helyen Gyorsan nagyjából átolvastam és próbáltam dióhéjban a lényeget leírni ide. http://www.7-forum.com/modelle/e23/e23-6-zyl.phphttp://www.7-forum.com/modelle/e23/e23-12-zyl.php
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #4386 Dátum: 2009. december 21. 11:14:51 am » |
|
bitte-danke!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #4387 Dátum: 2009. december 21. 15:51:23 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4388 Dátum: 2009. december 21. 19:29:58 pm » |
|
Honnan tudom meg biztosan egy ETA-ról, hogy ETA-e?? VAn valami egyedi száma a fejnek vagy a motorsz@m esetleg?? Szívósor, compi, egyebek cserélhetők (még ha nem is kompatibilisek ), szóval ezekbe nem bízok. Köff!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #4389 Dátum: 2009. december 21. 20:16:01 pm » |
|
Onnan, hogy nem megy. Szívósor, kompi, fordszámmérő. A HF és blokk jelöléséből nem derül ki, illetve nem biztos, legalábbis E30-nál.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:59:43 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4390 Dátum: 2009. december 21. 20:41:57 pm » |
|
Honnan tudom meg biztosan egy ETA-ról, hogy ETA-e?? VAn valami egyedi száma a fejnek vagy a motorsz@m esetleg?? Szívósor, compi, egyebek cserélhetők (még ha nem is kompatibilisek ), szóval ezekbe nem bízok. Köff! Realoem nem dobja ki mototrszám alapján?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #4391 Dátum: 2009. december 21. 20:48:02 pm » |
|
ki kéne
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #4392 Dátum: 2009. december 21. 20:54:18 pm » |
|
Az ETA motorszáma/kódja 27 6 E A/B/C/D ,vagy 27 6 K A/B/C
A hengerfej szívónyílásai kicsik, olyan, mint a karbis M20B20-é, valamint a kipuff oldalon a HF öntvényéven van egy rész,ahová bele van öntve,hogy ETA, vagy 27, vagy 27 ETA ,ez változó. Valamint. Szelepfedelet leveszed és belekukkantasz a vezértengelyhez. Az ETA veztengelye csak 3 !!! helyen van támasztva/csapágyazva.
A szívósor nagyon hosszú, ha régi eta akkor a szelepfedélen egy nagy furcsa szerkezet van csavarozva (alapjárati szabályzó), újabbaknál a szívósor kipufogó felőli részén lóg egy alapjárati motor,amin van egy réz csavar, az elektromos csatlakozása pedig 2 pólusú.Mind2 esetnél a kipuff oldalon a szelepfedélnél van 2 db csati,amibe a fordulat és helyzetjeladók mennek a váltó harangjáról. A harmadik féle ETA motronic pedig a jól ismert, elöl jeladós 1.3, ez a szokásos gumikönyökre csatlakoztatott alapjárati motor, de itt már becsapós,mert a szívósor már nem nagyon különbözik a 20-asétól.
Fordulatszám mérő pedig 5500-ig kalibrálva, utolsó daraboknál 6000-ig csak, valamint 5250-nél letilt a vezérlő.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4393 Dátum: 2009. december 21. 21:38:56 pm » |
|
Onnan, hogy nem megy. Szívósor, kompi, fordszámmérő. A HF és blokk jelöléséből nem derül ki, illetve nem biztos, legalábbis E30-nál. Mike ez fájt! Te most ittál vagy Gróf babérjaira akarsz törni?? Nem kocsiról, csak motorról beszéltem! Volt etám, én is ismerem, de az apró részleteket anno nem figyeltem. Ha tuningmatyiföldön járt már a kocsi, akkor bármi megeshet, másik fej, szívósorral együtt, compi dekli kicserélve, akármi, láttam már érdekes dolgokat. Direkt ezért írtam hogy milyen árulkodó jelek vannak a fejen, a blokkon. Nem akarok lukra futni. A motorsz@m meg nem mindig olvasható, köszönhetően egyeseknek . A többi infót köszönöm!!! Te meg inkább jöhetnél ide síelni oszt együtt innánk
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #4394 Dátum: 2009. december 21. 22:49:07 pm » |
|
Mike ez fájt! Te most ittál vagy Gróf babérjaira akarsz törni?? Nem, nem ittam, viccnek indult. Úgyis tudtam, hogy jön Miki és elmondja. Kárpótlásul. http://www.youtube.com/watch?v=zMOq2kaSuKo&feature=related#
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4395 Dátum: 2009. december 22. 17:44:44 pm » |
|
Csóri verdák!! Tipikus skandináv terep, kemény murva, tempós-sodrós kanyarok, széle kifelé dől és árokban végződik. Büntetik, úsztatják, lecsúszik a háta, leakad és TK. Nagyon sok ilyen videjóm van:( Talán ugyanebben a kanyarban van egy Manta is, ami leakad, de ahogy borul az oldalára, telibekap egy fát tetővel. Nagyon csúnya látvány, főleg hogy félig berogyik a tető.....nem tudom túléltek-e.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 16:00:28 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
c_sonty
Nem elérhető
Hozzászólások: 228
|
|
« Válasz #4396 Dátum: 2010. január 02. 21:36:13 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4397 Dátum: 2010. január 02. 22:18:17 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4398 Dátum: 2010. január 02. 22:48:12 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #4399 Dátum: 2010. január 02. 23:06:47 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4400 Dátum: 2010. január 02. 23:14:29 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #4402 Dátum: 2010. január 06. 21:39:26 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #4403 Dátum: 2010. január 06. 21:55:32 pm » |
|
thx
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4404 Dátum: 2010. január 08. 00:48:23 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #4405 Dátum: 2010. január 08. 00:56:19 am » |
|
Majd jön Mr. és megmondja a tuttkert! De ismerve.... NEM
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4407 Dátum: 2010. január 08. 01:17:44 am » |
|
Még a negyede is
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4408 Dátum: 2010. január 09. 00:43:31 am » |
|
Néha elgondolkodom,biztos,hogy a pénz boldogít? ? Mindenki döntse el,nem mondom,hogy a rendszámon kívül sokkal több dolog kellene bele,max 2 kényelmesebb első ülés,na de öveket bekapcsolni,3 2 1 BUUUUUMMMMMMMM
|
E28 bomba.JPG (96.42 KB, 820x615 - megtekintve 1265 alkalommal.)
E28 bomba 1.jpg (84.09 KB, 800x600 - megtekintve 1109 alkalommal.)
E28 bomba 2.jpg (84.89 KB, 800x600 - megtekintve 1284 alkalommal.)
E28 bomba 3.jpg (52.56 KB, 600x450 - megtekintve 1280 alkalommal.)
E28 bomba 4.jpg (49.94 KB, 600x450 - megtekintve 1175 alkalommal.)
E28 bomba 5.jpg (58.12 KB, 650x488 - megtekintve 1174 alkalommal.)
E28 bomba 6.jpg (47.39 KB, 650x488 - megtekintve 1221 alkalommal.)
E28 bomba 7.jpg (60.14 KB, 650x488 - megtekintve 1280 alkalommal.)
E28 bomba 8.jpg (98.13 KB, 800x533 - megtekintve 1459 alkalommal.)
E28 bomba 9.JPG (105.16 KB, 640x480 - megtekintve 1220 alkalommal.)
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #4409 Dátum: 2010. január 09. 00:49:21 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|