CápaBMW fórum
2024. november 27. 17:12:31 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 [96] 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3037724 alkalommal)
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #2850 Dátum: 2010. július 26. 20:40:46 pm »

Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.  Embarrassed Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból.
1.:
2.:
stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok.
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #2851 Dátum: 2010. július 26. 20:46:06 pm »

Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.  Embarrassed Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból.
1.:
2.:
stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok.

1. Ne lógjon a vezérlés.
2. Ne szívjon falsot sehol.
3. Legyen beállítva a szelephézag.
Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam...
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #2852 Dátum: 2010. július 26. 20:49:58 pm »

1. Ne lógjon a vezérlés.
2. Ne szívjon falsot sehol.
3. Legyen beállítva a szelephézag.
Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam...

Köszi. Minden ötletet várok.
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2853 Dátum: 2010. július 26. 21:45:23 pm »

4. gyújtáselosztó, rotor, fedél legyen jó állapotban.
5. olyan olaj legyen a motorban ami kell neki (ne ilyen nagyonhíg racsing olaj)


Egyébként meg a szelephézagot tudnám javasolni...
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 26. 21:51:19 pm írta Sam8888 » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2854 Dátum: 2010. július 27. 23:13:32 pm »

Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.  Embarrassed Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból.
1.:
2.:
stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok.

Ádám, ez melyik M30? A szép, vagy a szolgálati? Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2855 Dátum: 2010. július 28. 21:01:19 pm »


Az audi 100 2.0E elindult,csühögött,csattogott,de beindult Cheesy,majd elfotgattam 180°-al a vezkótengelyt,és jó lett! Wink
Ez meg tds,úgyhogy bármi lehetséges! huh
És annak az ellenkezője is. crazy2
Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett. shocked Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda! Grin
Naplózva

e28
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2856 Dátum: 2010. július 28. 21:06:59 pm »

Lassan talán eltűnnek a lyukak is az aljáról. Ha kész, szeretném viaszozni az alját, tud valaki jó beszer forrást,
Naplózva

e28
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #2857 Dátum: 2010. július 28. 21:15:34 pm »

Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett. shocked Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda! Grin

Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod!
Végül is egy szar autó!
..vagy csak a hozzáértés hiányzik?
Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be!
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2858 Dátum: 2010. július 28. 21:28:49 pm »

Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod!
Végül is egy szar autó!
..vagy csak a hozzáértés hiányzik?
Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be!
A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja  shocked), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?
Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!  Wink így kérdeztem.
Naplózva

e28
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #2859 Dátum: 2010. július 28. 21:36:13 pm »

A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja  shocked), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?
Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!  Wink így kérdeztem.

Viktor sztem arra célzott,hogy  már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet  Roll Eyes
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2860 Dátum: 2010. július 28. 21:46:04 pm »

Viktor sztem arra célzott,hogy  már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet  Roll Eyes
Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi.
Naplózva

e28
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #2861 Dátum: 2010. július 28. 21:48:00 pm »

Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi.

senki se tud mindent Tongue hibázni emberi dolog. ennyi
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2862 Dátum: 2010. július 28. 21:51:16 pm »

senki se tud mindent Tongue hibázni emberi dolog. ennyi
Wink
Naplózva

e28
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #2863 Dátum: 2010. július 29. 08:28:24 am »

A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja  shocked), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?
Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!  Wink így kérdeztem.

Amiket leírtál, arról még mindíg nem a kocsi tehet, hanem a szerelők akik ezt elkövették.

Nem kell szakkönyvvel születni, de ha tanácsot kérsz, és kapsz akkor ellenőrizd, és ne utasítsd vissza egyből.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2864 Dátum: 2010. július 29. 09:37:55 am »

Avval egyetérthetünk azért,hogy akik ilyen szinten javitanak autót,azok nem nevezhetők szerelőnek...
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 29. 13:19:48 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lóránd

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 233


e23 732i


« Válasz #2865 Dátum: 2010. július 29. 17:15:20 pm »

sziasztok!

érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném Smiley
nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #2866 Dátum: 2010. július 29. 18:04:49 pm »

sziasztok!

érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném Smiley
nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!

Ez ennél tudtommal egy kicsit komplikáltabb. A vezérlés -> computer oldallal is gondok lesznek.
Ebben a témában (Turbo-ból bőven és Etanol-ból érintőlegesen) a power-en folyik nem egy értekezés. Érdemes lehet ott is utánakérdezni.
Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2867 Dátum: 2010. július 29. 18:47:20 pm »

sziasztok!

érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném Smiley
nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!

A légtömegmérőt flex-szel lehet átvágni.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2868 Dátum: 2010. július 29. 20:30:55 pm »

sziasztok!

érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném Smiley
nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!
Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?

!Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik!
A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral.
A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére.
Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.

Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.

A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.

Elméleti okoskodás vége.

A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...


Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2869 Dátum: 2010. július 29. 20:46:41 pm »

De mégjobb, ha rárak egy motronicot, vagy ami mégjobb vems.  Cool
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #2870 Dátum: 2010. július 29. 22:23:48 pm »

Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?

!Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik!
A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral.
A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére.
Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.

Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.

A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.

Elméleti okoskodás vége.

A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...




És az előgyujtást hogy fogja állítani? Az iedális üa mennyiséget hogy fogja belőni? Gyári elektronikával sose lesz jó...
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2871 Dátum: 2010. július 29. 23:03:21 pm »

Dehogynem, szuper lesz, belerak 4-8 kilót és lesz egy M30B35 erejü szupergépe amit csak két hetente kell generálozni. Wink
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Lóránd

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 233


e23 732i


« Válasz #2872 Dátum: 2010. július 30. 08:02:15 am »

Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?

!Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik!
A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral.
A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére.
Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.

Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.

A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.

Elméleti okoskodás vége.

A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...



Akkor ez sosem lesz jó .... én csak plusz 20 lóerőt akartam egy kis fogyasztáscsökenéssel mert elvileg a turbós autó kevesebet eszik ha össze lehetne hozni mert van egy turbós,kompresszoros ismim és hát 5ezeré kapok tőle Smiley
nah meg az alkohol elvileg lehűti a motort és tisztább az égése és azoktánszáma is nagyobb.
Én nem értek hozzá de ezek ha összemennének jó lenne, de akkor nem leszarom Smiley
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2873 Dátum: 2010. július 30. 08:17:27 am »

Használj simán E85-öt... Turbósításhoz rengeteg pénz kell. Ha azt akarod, hogy jó legyen, akkor minimum 1 milla...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2874 Dátum: 2010. július 30. 08:27:02 am »

Akár lehet jó is...

De ha jól értem nulláról indulsz, így hatalmas a szopásfaktora a dolognak.
A huhogók is erre akarnak rámutatni, gondolom én, illetve hogy megéri e a befektetett munka az elért eredmény tükrében. Ezt viszont neked kell eldöntened.

A fogyasztáscsökkenés akár lehetséges is lenne, de ahhoz ki kell bírnod, hogy ne taposd jobban, mint eddig, illetve abban a tartományban kell tartani a motort, ahol már érvényesül a feltöltés.

Ha csak e85-tel megy, akkor a gyújtást nem is biztos, hogy módosítani kell... ja a kellő műszerek sorából az előbb kifelejtettem a kopogásérzékelést... Lips Sealed

A lényeg, hogy mindenképpen kompromisszumos megoldást lehet csak megvalósítani ezen a szinten. ( ha kovácsoltdugattyús, I hajtókaros, Vems vezérlésű konfigban gondolkodsz, akkor ez a tézis nem érvényes)

Pl Turboá-ék is ilyen szinten és technikai megoldásokkal indultak el ezen az úton, de nekik elég rossz a kompromisszumkészségük   Smiley  Így jutottak el oda, ahol most tartanak... bár még sokan mindig sarlatánnak tartják őket...

Odaát is lehuhogják az amatőröket, de többen is építettek stabilan működő low-cost turbós motorokat.

Ha olyan célt állítasz fel, ami mechanikailag belül van az alkatrészek tűrésében, és a konstrukció szabta szabályokat betartod, addig nem repül szét a motor, ennyire egyszerű... Ha a konstrukció határait kezded keresni, onnantől természetesen kevés lesz
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:34:15 am írta Promega » Naplózva
Lóránd

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 233


e23 732i


« Válasz #2875 Dátum: 2010. július 30. 08:39:07 am »

Engem csak az érdekel hogy hogyan nyomhatom át a légtömgmérőt.... a lóerő nem érdekel csak egy ici pici kell és ezt összhozni finoman az e85el.... meg a 3 sebességes automatával ami eleve nagy fordulaton megy, szal nekem mindig működne  a turbo de mondom nem értek hozzá.... Smiley majd megkérdezek egy elektroszakit , igazából mindenki mást mond..
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:42:13 am írta bolhabmw » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #2876 Dátum: 2010. július 30. 09:02:57 am »

Ha tényleg csak fogyasztás-optimalizálni akarsz, akkor lehet, hogy nincs szükség a légtömegmérő piszkálására... de a témabeli első hsz-emben már
leírtam a választ van is valahol itt a fórumban hivatkozás/leírás az lm belső szerkezetéről.

Ameddig nem lépsz ki a motorvezérlés üzemi tartományából, addig nem kell változtatnod az lmm-en. de akkor úgy kell kialakítani a nyomásszabályozást.

Viszont ha tényleg teljesen kezdő vagy, akkor először bővebben olvass utána témának...
Naplózva
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #2877 Dátum: 2010. július 30. 09:20:27 am »

azt gondolom kezdem erteni a problemat...

lehet az e85 hasznalni de kell neki egy kis plussz uzemanyag mennyiseg meg egy kis plussz elogyujtas...

ha plussz uzemanyagot akarsz akkor tudtommal a leegtomegmero mua fedele alatt van potmeter amivel lehet adni tobbet vagy kevesebbet../nincs atverve a legtomegmero csak az adott beszivott levegohoz tobb anyagot szamol es kuld /..
a gyujtason meg tekersz egy par fokot amennyit kivan az e85 tapasztalata es strobival ellenorzod

szerintem ez van majd kijavitanak ha nem igaz
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #2878 Dátum: 2010. július 30. 09:30:36 am »

http://etanol.blog.hu/
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2879 Dátum: 2010. július 30. 10:00:15 am »

Én elsőnek arra lennék kiváncsi, mennyire birja a rendszer az e85-öt..Hallottam már olyat, hogy bizonyos anyagokat megrágcsál a bio...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 [96] 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!