adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #2850 Dátum: 2010. július 26. 20:40:46 pm » |
|
Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj. Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #2851 Dátum: 2010. július 26. 20:46:06 pm » |
|
Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj. Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok. 1. Ne lógjon a vezérlés. 2. Ne szívjon falsot sehol. 3. Legyen beállítva a szelephézag. Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam...
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #2852 Dátum: 2010. július 26. 20:49:58 pm » |
|
1. Ne lógjon a vezérlés. 2. Ne szívjon falsot sehol. 3. Legyen beállítva a szelephézag. Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam...
Köszi. Minden ötletet várok.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2853 Dátum: 2010. július 26. 21:45:23 pm » |
|
4. gyújtáselosztó, rotor, fedél legyen jó állapotban. 5. olyan olaj legyen a motorban ami kell neki (ne ilyen nagyonhíg racsing olaj)
Egyébként meg a szelephézagot tudnám javasolni...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 26. 21:51:19 pm írta Sam8888 »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2854 Dátum: 2010. július 27. 23:13:32 pm » |
|
Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj. Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok. Ádám, ez melyik M30? A szép, vagy a szolgálati?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2855 Dátum: 2010. július 28. 21:01:19 pm » |
|
Az audi 100 2.0E elindult,csühögött,csattogott,de beindult ,majd elfotgattam 180°-al a vezkótengelyt,és jó lett! Ez meg tds,úgyhogy bármi lehetséges! És annak az ellenkezője is. Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett. Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda!
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2856 Dátum: 2010. július 28. 21:06:59 pm » |
|
Lassan talán eltűnnek a lyukak is az aljáról. Ha kész, szeretném viaszozni az alját, tud valaki jó beszer forrást,
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2857 Dátum: 2010. július 28. 21:15:34 pm » |
|
Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett. Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda! Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod! Végül is egy szar autó! ..vagy csak a hozzáértés hiányzik? Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be!
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2858 Dátum: 2010. július 28. 21:28:49 pm » |
|
Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod! Végül is egy szar autó! ..vagy csak a hozzáértés hiányzik? Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be!
A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez? Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem! így kérdeztem.
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2859 Dátum: 2010. július 28. 21:36:13 pm » |
|
A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez? Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem! így kérdeztem. Viktor sztem arra célzott,hogy már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2860 Dátum: 2010. július 28. 21:46:04 pm » |
|
Viktor sztem arra célzott,hogy már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
csmario
Nem elérhető
Hozzászólások: 2316
|
|
« Válasz #2861 Dátum: 2010. július 28. 21:48:00 pm » |
|
Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi.
senki se tud mindent hibázni emberi dolog. ennyi
|
|
|
Naplózva
|
BMW e21 323i,BMW e30 325ix
|
|
|
szöcskE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
|
|
« Válasz #2862 Dátum: 2010. július 28. 21:51:16 pm » |
|
senki se tud mindent hibázni emberi dolog. ennyi
|
|
|
Naplózva
|
e28
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #2863 Dátum: 2010. július 29. 08:28:24 am » |
|
A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez? Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem! így kérdeztem. Amiket leírtál, arról még mindíg nem a kocsi tehet, hanem a szerelők akik ezt elkövették. Nem kell szakkönyvvel születni, de ha tanácsot kérsz, és kapsz akkor ellenőrizd, és ne utasítsd vissza egyből.
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2864 Dátum: 2010. július 29. 09:37:55 am » |
|
Avval egyetérthetünk azért,hogy akik ilyen szinten javitanak autót,azok nem nevezhetők szerelőnek...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 29. 13:19:48 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lóránd
Nem elérhető
Hozzászólások: 233
e23 732i
|
|
« Válasz #2865 Dátum: 2010. július 29. 17:15:20 pm » |
|
sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #2866 Dátum: 2010. július 29. 18:04:49 pm » |
|
sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!! Ez ennél tudtommal egy kicsit komplikáltabb. A vezérlés -> computer oldallal is gondok lesznek. Ebben a témában (Turbo-ból bőven és Etanol-ból érintőlegesen) a power-en folyik nem egy értekezés. Érdemes lehet ott is utánakérdezni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2867 Dátum: 2010. július 29. 18:47:20 pm » |
|
sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!! A légtömegmérőt flex-szel lehet átvágni.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2868 Dátum: 2010. július 29. 20:30:55 pm » |
|
sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!! Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban? !Figyelem! !Elméleti okfejtés következik! A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral. A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére. Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel vezérelve üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t. Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk. A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról. Elméleti okoskodás vége. A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2869 Dátum: 2010. július 29. 20:46:41 pm » |
|
De mégjobb, ha rárak egy motronicot, vagy ami mégjobb vems.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #2870 Dátum: 2010. július 29. 22:23:48 pm » |
|
Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?
!Figyelem! !Elméleti okfejtés következik! A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral. A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére. Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel vezérelve üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.
Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.
A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.
Elméleti okoskodás vége.
A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...
És az előgyujtást hogy fogja állítani? Az iedális üa mennyiséget hogy fogja belőni? Gyári elektronikával sose lesz jó...
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #2871 Dátum: 2010. július 29. 23:03:21 pm » |
|
Dehogynem, szuper lesz, belerak 4-8 kilót és lesz egy M30B35 erejü szupergépe amit csak két hetente kell generálozni.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lóránd
Nem elérhető
Hozzászólások: 233
e23 732i
|
|
« Válasz #2872 Dátum: 2010. július 30. 08:02:15 am » |
|
Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?
!Figyelem! !Elméleti okfejtés következik! A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral. A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére. Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel vezérelve üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.
Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.
A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.
Elméleti okoskodás vége.
A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...
Akkor ez sosem lesz jó .... én csak plusz 20 lóerőt akartam egy kis fogyasztáscsökenéssel mert elvileg a turbós autó kevesebet eszik ha össze lehetne hozni mert van egy turbós,kompresszoros ismim és hát 5ezeré kapok tőle nah meg az alkohol elvileg lehűti a motort és tisztább az égése és azoktánszáma is nagyobb. Én nem értek hozzá de ezek ha összemennének jó lenne, de akkor nem leszarom
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2873 Dátum: 2010. július 30. 08:17:27 am » |
|
Használj simán E85-öt... Turbósításhoz rengeteg pénz kell. Ha azt akarod, hogy jó legyen, akkor minimum 1 milla...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2874 Dátum: 2010. július 30. 08:27:02 am » |
|
Akár lehet jó is... De ha jól értem nulláról indulsz, így hatalmas a szopásfaktora a dolognak. A huhogók is erre akarnak rámutatni, gondolom én, illetve hogy megéri e a befektetett munka az elért eredmény tükrében. Ezt viszont neked kell eldöntened. A fogyasztáscsökkenés akár lehetséges is lenne, de ahhoz ki kell bírnod, hogy ne taposd jobban, mint eddig, illetve abban a tartományban kell tartani a motort, ahol már érvényesül a feltöltés. Ha csak e85-tel megy, akkor a gyújtást nem is biztos, hogy módosítani kell... ja a kellő műszerek sorából az előbb kifelejtettem a kopogásérzékelést... A lényeg, hogy mindenképpen kompromisszumos megoldást lehet csak megvalósítani ezen a szinten. ( ha kovácsoltdugattyús, I hajtókaros, Vems vezérlésű konfigban gondolkodsz, akkor ez a tézis nem érvényes) Pl Turboá-ék is ilyen szinten és technikai megoldásokkal indultak el ezen az úton, de nekik elég rossz a kompromisszumkészségük Így jutottak el oda, ahol most tartanak... bár még sokan mindig sarlatánnak tartják őket... Odaát is lehuhogják az amatőröket, de többen is építettek stabilan működő low-cost turbós motorokat. Ha olyan célt állítasz fel, ami mechanikailag belül van az alkatrészek tűrésében, és a konstrukció szabta szabályokat betartod, addig nem repül szét a motor, ennyire egyszerű... Ha a konstrukció határait kezded keresni, onnantől természetesen kevés lesz
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:34:15 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Lóránd
Nem elérhető
Hozzászólások: 233
e23 732i
|
|
« Válasz #2875 Dátum: 2010. július 30. 08:39:07 am » |
|
Engem csak az érdekel hogy hogyan nyomhatom át a légtömgmérőt.... a lóerő nem érdekel csak egy ici pici kell és ezt összhozni finoman az e85el.... meg a 3 sebességes automatával ami eleve nagy fordulaton megy, szal nekem mindig működne a turbo de mondom nem értek hozzá.... majd megkérdezek egy elektroszakit , igazából mindenki mást mond..
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:42:13 am írta bolhabmw »
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #2876 Dátum: 2010. július 30. 09:02:57 am » |
|
Ha tényleg csak fogyasztás-optimalizálni akarsz, akkor lehet, hogy nincs szükség a légtömegmérő piszkálására... de a témabeli első hsz-emben már leírtam a választ van is valahol itt a fórumban hivatkozás/leírás az lm belső szerkezetéről.
Ameddig nem lépsz ki a motorvezérlés üzemi tartományából, addig nem kell változtatnod az lmm-en. de akkor úgy kell kialakítani a nyomásszabályozást.
Viszont ha tényleg teljesen kezdő vagy, akkor először bővebben olvass utána témának...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #2877 Dátum: 2010. július 30. 09:20:27 am » |
|
azt gondolom kezdem erteni a problemat...
lehet az e85 hasznalni de kell neki egy kis plussz uzemanyag mennyiseg meg egy kis plussz elogyujtas...
ha plussz uzemanyagot akarsz akkor tudtommal a leegtomegmero mua fedele alatt van potmeter amivel lehet adni tobbet vagy kevesebbet../nincs atverve a legtomegmero csak az adott beszivott levegohoz tobb anyagot szamol es kuld /.. a gyujtason meg tekersz egy par fokot amennyit kivan az e85 tapasztalata es strobival ellenorzod
szerintem ez van majd kijavitanak ha nem igaz
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #2878 Dátum: 2010. július 30. 09:30:36 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #2879 Dátum: 2010. július 30. 10:00:15 am » |
|
Én elsőnek arra lennék kiváncsi, mennyire birja a rendszer az e85-öt..Hallottam már olyat, hogy bizonyos anyagokat megrágcsál a bio...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
|