| 
			| 
					
						| adam 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 457
								
								 | 
								|  | « Válasz #2850 Dátum: 2010. július 26. 20:40:46 pm » |  | 
 
 Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.     Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 3x M30 b28          70 4169829 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kox 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1361
								
								 
								Powered by rozsda
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2851 Dátum: 2010. július 26. 20:46:06 pm » |  | 
 
 Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.     Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok. 1. Ne lógjon a vezérlés. 2. Ne szívjon falsot sehol. 3. Legyen beállítva a szelephézag. Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse |  |  | 
	| 
			| 
					
						| adam 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 457
								
								 | 
								|  | « Válasz #2852 Dátum: 2010. július 26. 20:49:58 pm » |  | 
 
 1. Ne lógjon a vezérlés.2. Ne szívjon falsot sehol.
 3. Legyen beállítva a szelephézag.
 Meg még biztos van jópár dolog amit kihagytam...
 
 Köszi. Minden ötletet várok. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 3x M30 b28          70 4169829 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2853 Dátum: 2010. július 26. 21:45:23 pm » |  | 
 
 4. gyújtáselosztó, rotor, fedél legyen jó állapotban.5. olyan olaj legyen a motorban ami kell neki (ne ilyen nagyonhíg racsing olaj)
 
 
 Egyébként meg a szelephézagot tudnám javasolni...
 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. július 26. 21:51:19 pm írta Sam8888 » |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2854 Dátum: 2010. július 27. 23:13:32 pm » |  | 
 
 Milyen feltételeknek kell teljesülni, hogy csendesen-selymesen járjon az M30 blokk(om)? Már úgy zötyög, csattog hogy fáj.     Egyébként rendben van, keveset eszik benzinből, olajból. 1.: 2.: stb. kéretik pontokba foglalni(ha van kedvetek). Most csak a blokkra gondolok. Ádám, ez melyik M30? A szép, vagy a szolgálati?   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| szöcskE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2855 Dátum: 2010. július 28. 21:01:19 pm » |  | 
 
 Az audi 100 2.0E elindult,csühögött,csattogott,de beindult   ,majd elfotgattam 180°-al a vezkótengelyt,és jó lett!   Ez meg tds,úgyhogy bármi lehetséges!   És annak az ellenkezője is.  Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett.    Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda!   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e28 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| szöcskE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2856 Dátum: 2010. július 28. 21:06:59 pm » |  | 
 
 Lassan talán eltűnnek a lyukak is az aljáról. Ha kész, szeretném viaszozni az alját, tud valaki jó beszer forrást, |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e28 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2857 Dátum: 2010. július 28. 21:15:34 pm » |  | 
 
 Ott a pont! 180nal veztengely elforgatva. Első indításra ketyegett.    Köszönet mindenkinek. Marad dizli a verda!  Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod! Végül is egy szar autó! ..vagy csak a hozzáértés hiányzik? Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| szöcskE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2858 Dátum: 2010. július 28. 21:28:49 pm » |  | 
 
 Pedig jobb lett volna ha lelocsolod benzinnel, és meggyújtod!Végül is egy szar autó!
 ..vagy csak a hozzáértés hiányzik?
 Szerintem kérj tőle bocsánatot, elég sok csúnya dolgot mondtál rá amikor nem indult be!
 
 A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja    ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?  Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!     így kérdeztem. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e28 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #2859 Dátum: 2010. július 28. 21:36:13 pm » |  | 
 
 A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja    ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?  Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!     így kérdeztem.Viktor sztem arra célzott,hogy  már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| szöcskE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2860 Dátum: 2010. július 28. 21:46:04 pm » |  | 
 
 Viktor sztem arra célzott,hogy  már-már felgyújtottad volna amiért nem hajlandó normálisan működni a kocsi,holott nem megfelelően lett összerakva,amiről nem az autó tehet   Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e28 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csmario 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2317
								
								 | 
								|  | « Válasz #2861 Dátum: 2010. július 28. 21:48:00 pm » |  | 
 
 Lehet hogy valaki mindent tud. Én nem, és ezért kérdeztem. A felgyújtás idézőjeles kellett volna hogy legyen. Ennyi.
 senki se tud mindent    hibázni emberi dolog. ennyi |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 BMW e21 323i,BMW e30 325ix |  |  | 
	| 
			| 
					
						| szöcskE28 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 186
								
								 | 
								|  | « Válasz #2862 Dátum: 2010. július 28. 21:51:16 pm » |  | 
 
 senki se tud mindent    hibázni emberi dolog. ennyi |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 e28 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BMWWWW 
								Kicsi Én 
								Moderátor
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2325
								
								 
								Öreg járgány szivatóval indul
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2863 Dátum: 2010. július 29. 08:28:24 am » |  | 
 
 A bocsánatkérés most elmarad mert ez tényleg egy szar volt attól függetlenül hogy BMW! Egy két dolog: kézifék teljesen kibelezve, kézifékkötél elvágva, (minek az a P megfogja    ), szintező kivágva, hűtő gyorskötözővel, 4 színe volt, hátsó fék vason, központi zár nem műkszik, balról nem nyitható ajtó, 2 be nem lehetett behúzni, stb. Szóval alapesetben jó autó, de ez?  Hozzáértésre: sajnos nem szakkönyvekkel a zsebembe születtem!     így kérdeztem.Amiket leírtál, arról még mindíg nem a kocsi tehet, hanem a szerelők akik ezt elkövették. Nem kell szakkönyvvel születni, de ha tanácsot kérsz, és kapsz akkor ellenőrizd, és ne utasítsd vissza egyből. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 pannon 9341256Ezen hívj ha mersz!!!
 
 Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #2864 Dátum: 2010. július 29. 09:37:55 am » |  | 
 
 Avval egyetérthetünk azért,hogy akik ilyen szinten javitanak autót,azok nem nevezhetők szerelőnek... |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. július 29. 13:19:48 pm írta collins » |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lóránd 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 233
								
								 
								e23 732i
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2865 Dátum: 2010. július 29. 17:15:20 pm » |  | 
 
 sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném   nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| gim_e12 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #2866 Dátum: 2010. július 29. 18:04:49 pm » |  | 
 
 sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném   nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!Ez ennél tudtommal egy kicsit komplikáltabb. A vezérlés -> computer oldallal is gondok lesznek. Ebben a témában (Turbo-ból bőven és Etanol-ból érintőlegesen) a power-en folyik nem egy értekezés. Érdemes lehet ott is utánakérdezni. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csabE28 
								aki számodra  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1889
								
								 
								Szerelem, mert cápa!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2867 Dátum: 2010. július 29. 18:47:20 pm » |  | 
 
 sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném   nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!A légtömegmérőt flex-szel lehet átvágni. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Aranka az én kis vasoxidkupackám! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2868 Dátum: 2010. július 29. 20:30:55 pm » |  | 
 
 sziasztok! érdekelne hogy az m30b28 légtömegmérőjét át lehet-e valahogy vágni egy turbó felszerelése miatt? 728i automata lesz csak etanollal és turbóval szerelve szeretném   nem kell egyből leszólni , csak kérdezem! köszi!!!!!!!!!!!!!!!!Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban? !Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik! A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral. A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére. Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t. Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.  A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról. Elméleti okoskodás vége. A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2869 Dátum: 2010. július 29. 20:46:41 pm » |  | 
 
 De mégjobb, ha rárak egy motronicot, vagy ami mégjobb vems.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kox 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1361
								
								 
								Powered by rozsda
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2870 Dátum: 2010. július 29. 22:23:48 pm » |  | 
 
 Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?
 !Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik!
 A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral.
 A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére.
 Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.
 
 Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.
 
 A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.
 
 Elméleti okoskodás vége.
 
 A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...
 
 
 
 
 És az előgyujtást hogy fogja állítani? Az iedális üa mennyiséget hogy fogja belőni? Gyári elektronikával sose lesz jó... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse |  |  | 
	| 
			| 
					
						| csabE28 
								aki számodra  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1889
								
								 
								Szerelem, mert cápa!
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2871 Dátum: 2010. július 29. 23:03:21 pm » |  | 
 
 Dehogynem, szuper lesz, belerak 4-8 kilót és lesz egy M30B35 erejü szupergépe amit csak két hetente kell generálozni.   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Aranka az én kis vasoxidkupackám! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lóránd 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 233
								
								 
								e23 732i
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2872 Dátum: 2010. július 30. 08:02:15 am » |  | 
 
 Milyen nyomástartományban gondolkodsz? Alacsonyban (0,5-bar ig), vagy magasban?
 !Figyelem!  !Elméleti okfejtés következik!
 A légtömegmérővel elvileg nincs gond addig, amíg nem koppan fel a teljesen nyitott végálláson. Ha alapban kevés, akkor a eselteg erősebbre lehet venni az előfeszítését, így nagyobb légmennyiségnél fog kifeküdni, viszont ezt a változtatást máshol kompenzálni kell, pl tüanyomás emeléssel vagy nagyobb áteresztőképességű injektorsorral.
 A tüa nyomásemelés az e85 miatt szerintem egyébként sem árt, mert ez a legegyszerűbb módja az injektorsor teljesítményének növelésére.
 Ezt még ki kell egészíteni mondjuk 2-4 fejjel, ami a nyomásemelkedéssel  vezérelve  üzemel, és a nagyobb teljesítményű üzemmódokban biztosítja az égéstér hűtéséhez szükséges plusz tüa-t.
 
 Ezzel egy erős kompromisszumokkal, de használható vezérlést kaptunk.
 
 A dolog másik oldala a motor üzemi paramétereinek ellenőrzése... A minimum egy EGT, egy szélessávú lambdaszonda és egy olajnyomásmérő/hőmérő, de az elején nem árt pl visszajelzés az injektorok kihasználtságáról.
 
 Elméleti okoskodás vége.
 
 A lényeg, hogy mivel egy pontosan behangolt rendszerbe nyúlsz bele, egyszerre mindig csak egy dolgot változtass, hogy tisztán láthasd a reakciót, és ezután teheted meg a következő lépést. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha kész receptet követsz...
 
 
 
 
 Akkor ez sosem lesz jó .... én csak plusz 20 lóerőt akartam egy kis fogyasztáscsökenéssel mert elvileg a turbós autó kevesebet eszik ha össze lehetne hozni mert van egy turbós,kompresszoros ismim és hát 5ezeré kapok tőle   nah meg az alkohol elvileg lehűti a motort és tisztább az égése és azoktánszáma is nagyobb. Én nem értek hozzá de ezek ha összemennének jó lenne, de akkor nem leszarom   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #2873 Dátum: 2010. július 30. 08:17:27 am » |  | 
 
 Használj simán E85-öt... Turbósításhoz rengeteg pénz kell. Ha azt akarod, hogy jó legyen, akkor minimum 1 milla... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2874 Dátum: 2010. július 30. 08:27:02 am » |  | 
 
 Akár lehet jó is... De ha jól értem nulláról indulsz, így hatalmas a szopásfaktora a dolognak.  A huhogók is erre akarnak rámutatni, gondolom én, illetve hogy megéri e a befektetett munka az elért eredmény tükrében. Ezt viszont neked kell eldöntened.  A fogyasztáscsökkenés akár lehetséges is lenne, de ahhoz ki kell bírnod, hogy ne taposd jobban, mint eddig, illetve abban a tartományban kell tartani a motort, ahol már érvényesül a feltöltés. Ha csak e85-tel megy, akkor a gyújtást nem is biztos, hogy módosítani kell... ja a kellő műszerek sorából az előbb kifelejtettem a kopogásérzékelést...   A lényeg, hogy mindenképpen kompromisszumos megoldást lehet csak megvalósítani ezen a szinten. ( ha kovácsoltdugattyús, I hajtókaros, Vems vezérlésű konfigban gondolkodsz, akkor ez a tézis nem érvényes) Pl Turboá-ék is ilyen szinten és technikai megoldásokkal indultak el ezen az úton, de nekik elég rossz a kompromisszumkészségük       Így jutottak el oda, ahol most tartanak... bár még sokan mindig sarlatánnak tartják őket... Odaát is lehuhogják az amatőröket, de többen is építettek stabilan működő low-cost turbós motorokat. Ha olyan célt állítasz fel, ami mechanikailag belül van az alkatrészek tűrésében, és a konstrukció szabta szabályokat betartod, addig nem repül szét a motor, ennyire egyszerű... Ha a konstrukció határait kezded keresni, onnantől természetesen kevés lesz |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:34:15 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lóránd 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 233
								
								 
								e23 732i
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #2875 Dátum: 2010. július 30. 08:39:07 am » |  | 
 
 Engem csak az érdekel hogy hogyan nyomhatom át a légtömgmérőt.... a lóerő nem érdekel csak egy ici pici kell és ezt összhozni finoman az e85el.... meg a 3 sebességes automatával ami eleve nagy fordulaton megy, szal nekem mindig működne  a turbo de mondom nem értek hozzá....    majd megkérdezek egy elektroszakit , igazából mindenki mást mond..  |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. július 30. 08:42:13 am írta bolhabmw » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #2876 Dátum: 2010. július 30. 09:02:57 am » |  | 
 
 Ha tényleg csak fogyasztás-optimalizálni akarsz, akkor lehet, hogy nincs szükség a légtömegmérő piszkálására... de a témabeli első hsz-emben már leírtam a választ van is valahol itt a fórumban hivatkozás/leírás az lm belső szerkezetéről.
 
 Ameddig nem lépsz ki a motorvezérlés üzemi tartományából, addig nem kell változtatnod az lmm-en. de akkor úgy kell kialakítani a nyomásszabályozást.
 
 Viszont ha tényleg teljesen kezdő vagy, akkor először bővebben olvass utána témának...
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #2877 Dátum: 2010. július 30. 09:20:27 am » |  | 
 
 azt gondolom kezdem erteni a problemat...
 lehet az e85 hasznalni de kell neki egy kis plussz uzemanyag mennyiseg meg egy kis plussz elogyujtas...
 
 ha plussz uzemanyagot akarsz akkor tudtommal a leegtomegmero mua fedele alatt van potmeter amivel lehet adni tobbet vagy kevesebbet../nincs atverve a legtomegmero csak az adott beszivott levegohoz tobb anyagot szamol es kuld /..
 a gyujtason meg tekersz egy par fokot amennyit kivan az e85 tapasztalata es strobival ellenorzod
 
 szerintem ez van majd kijavitanak ha nem igaz
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #2878 Dátum: 2010. július 30. 09:30:36 am » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #2879 Dátum: 2010. július 30. 10:00:15 am » |  | 
 
 Én elsőnek arra lennék kiváncsi, mennyire birja a rendszer az e85-öt..Hallottam már olyat, hogy bizonyos anyagokat megrágcsál a bio... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	|  |