Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1470 Dátum: 2010. január 19. 10:59:01 am » |
|
Az úgy jó. ZKE függő egyébként. A korai típus az zárás után lekapcsolja egyből, a későbbi úgy marad 15-20 percig. Persze ha reteszre zárod,amit a faszariasztóval sosem fogsz,akkor ki kell aludnia. Ha mindig úgy marad, akkor GM, vagy RM hiba szokott lenni, de még gyanús a vezetőoldali ajtó mikrokapcsolója, aminek cseréjét, mintha már ajánlottuk volna neked Ennek az úgy maradásnak az oka: Alapból úgy van,hogy ha leveszed a gyújtás, de még ott ülsz az autóban,akkor tudod föl/le működtetni továbbra is az ablakot, nem kell ahhoz gyújtást visszaadni, vagy ajtót nyitni, mint a cápánál. Másik dolog. Bezárod az autót, mert beszaladsz valahová ,de a gyereked, vagy valakid benne van az autóban. Ha melege van, vagy levegőre van szüksége,hogy húzza le az ablakot? Ezért tették be ezt a funkciót. A cápák gombjai voltak olyanok,hogy 2 esetben világítottak csak. (már amelyikben olyan volt a kapcsoló,hogy tudott világítani) 1. ráadod a gyújtást 2. ha nincs rajta a gyújtás,akkor csak akkor,ha a 2 első ajtó valamelyike nyitva volt. Minden más eset hibás. A miénkben gyújtás nélkül mennek az ablakok,ellenkező esetben nem is tudnáa komfortmodul felhúzni őket riasztás élesítésekor...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1471 Dátum: 2010. január 19. 11:02:40 am » |
|
Világítások témája
Egyértelműen a műszerfal háttérvilágítása van kiégve.
Emblémát kiszeded a kormányból, mögötte az anyát kihajtod 22-es krovával, kiszeded az alátétet, utána összejelölöd karcolással, vagy alkoholos filccel a kormányt a tengellyel és lekapod a kormányt. Ezután fogsz egy "kisebb fejű" csillagcsavarhúzót és kitekered a 2 csavart a műszeregység felső peremén, majd kibillented az egységet, a csatikat kilököd a mellettük lévő fekete karral és már kint is van. Ezután a 2 fekete színű tekerős zárat oldod (oda is van írva az egység seggére), felnyitod a seggét és odaférsz az izzókhoz. Az is rá van írva a foglalatra,hogy milyen teljesítményű kell bele (max.3W).
A klímakezelő nehezebb tészta,azt könnyű eltörni, tönkretenni, ha nincs tapasztalat. Ezt kompletten kell kipattintani a helyéről egy lapos csavarhúzó segítségével a menetirány szerinti bal oldalról benyúlva mögé. Ott van egy rugós fül,amit benyomsz és "kilököd" a csavarnyúzó segítségével a kezelőt. Elektromos csatlakozást értelem szerűen oldod, majd kiveszed az egészet. A hátlapját lecsavarozod, ekkor ha már ott vagy azt a pici ventilátort pucold ki. majd ezután a tekerők tetejénél lévő tengelyeket felfelé kihúzod (vigyázol,hogy minden alaphelyzetben legyen!!!!!) ,majd a nyáklapot lecsavarozod és óvatosan a tekerőkkel együtt kihúzod a házból. Ekkor látni fogod a hibás izzót,ami bele van forrasztva a nyákba. Értelem szerűen kiforrasztod, újat vissza és kész. Fordított sorrendben össze.
Utastér világítás.
Lapos csavarhúzóval benyúlsz, kiszeded , a foncsorokat kipattintod és látni fogod az izzókat. 2x 10W soffita , a térképolvasóé meg valami nem egyszerű,avval elmész egy elektro boltba és adnak olyat minta alapján.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1472 Dátum: 2010. január 19. 11:04:34 am » |
|
A miénkben gyújtás nélkül mennek az ablakok,ellenkező esetben nem is tudnáa komfortmodul felhúzni őket riasztás élesítésekor...
Ne kavard már be az embereket Tedd hozzá,hogy neked nem gyári cuccod van. Most mondhatnám én is,hogy az E12-be 6db trafó kell,mert hengerenkénti gyújtása van (M50)...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1473 Dátum: 2010. január 19. 11:06:54 am » |
|
E32-nél meg nem attól függ,hogy felhúzza-e az ablakot a riasztó érintésekor, hogy van-e benne utólagos mutyi, hanem ALAPFELSZERELTSÉG RÉSZE ,hogy amikor a kulcsot a zárban (riasztó nélkül,legyen az gyári, nem gyári) elfordítod koppig záró állás felé,akkor felhúzza az ablakot.
Dawe!
Azt az utólagos bohóckodást dobd ki a fenébe!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1474 Dátum: 2010. január 19. 11:40:29 am » |
|
E32-nél meg nem attól függ,hogy felhúzza-e az ablakot a riasztó érintésekor, hogy van-e benne utólagos mutyi, hanem ALAPFELSZERELTSÉG RÉSZE ,hogy amikor a kulcsot a zárban (riasztó nélkül,legyen az gyári, nem gyári) elfordítod koppig záró állás felé,akkor felhúzza az ablakot.
Dawe!
Azt az utólagos bohóckodást dobd ki a fenébe!
Ki akarom belőle dobni mindenképpen az össze utólagos buherálást. Azomban koránt sem egyszerű a dolog, rengeteg az utólag belerakott vezeték, és kütyü, se kapcsolási rajz se dokumentáció sincs semmiről. Én műszerrel kimérem hogy mi megy hva , az nem baj, azt ki is veszem, de a riasztóhoz nem értek. Ezen felül az alábbiak vannak még: -akku nélkül a vezető oldali ajtót ha zárom, nem tudom utána kinyitni, nem ugrik fel a pöcök a kulcs fordítására - itt valószínü a mechanika rossz -világító ablakkapcsolók -össze vissza működő rolómotor -mikrokapcsolóhiba -vagy csak kevés WD40?! -riasztó Miki24V! Köszönöm a tanácsokat, amit tudok megcsinálok magam - izzócsere stb. Ti vállaltok villanyozást is? ezeket meg tudjátok javítani, illetve vissza tudjátok állítani a gyári állapotot? -Utalok itt a zárra, mikrokapcsolóra, riasztómentesítés- Vagy ha Ti nem is , akkor Budapesten, illetve vonzáskörzetében, van valaki akit nyugodt szívvel tudsz nekem ajánlani?
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1475 Dátum: 2010. január 19. 12:05:02 pm » |
|
Ne kavard már be az embereket Tedd hozzá,hogy neked nem gyári cuccod van. Most mondhatnám én is,hogy az E12-be 6db trafó kell,mert hengerenkénti gyújtása van (M50)... Pedig sztem gyári..Ez svájci, tudod vannak benne érdekes dolgok...Az ezüstről beszélek egyébként..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1476 Dátum: 2010. január 19. 12:06:56 pm » |
|
Ki akarom belőle dobni mindenképpen az össze utólagos buherálást. Azomban koránt sem egyszerű a dolog, rengeteg az utólag belerakott vezeték, és kütyü, se kapcsolási rajz se dokumentáció sincs semmiről. Én műszerrel kimérem hogy mi megy hva , az nem baj, azt ki is veszem, de a riasztóhoz nem értek.
Ezen felül az alábbiak vannak még:
-akku nélkül a vezető oldali ajtót ha zárom, nem tudom utána kinyitni, nem ugrik fel a pöcök a kulcs fordítására - itt valószínü a mechanika rossz -világító ablakkapcsolók -össze vissza működő rolómotor -mikrokapcsolóhiba -vagy csak kevés WD40?! -riasztó
Miki24V!
Köszönöm a tanácsokat, amit tudok megcsinálok magam - izzócsere stb.
Ti vállaltok villanyozást is? ezeket meg tudjátok javítani, illetve vissza tudjátok állítani a gyári állapotot? -Utalok itt a zárra, mikrokapcsolóra, riasztómentesítés- Vagy ha Ti nem is , akkor Budapesten, illetve vonzáskörzetében, van valaki akit nyugodt szívvel tudsz nekem ajánlani?
Biztos vállal, de nincs többesszám(hacsak Dzsé be nem segít a sajtos kezeivel),egyedül nyomja a srác..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1477 Dátum: 2010. január 19. 14:01:57 pm » |
|
-akku nélkül a vezető oldali ajtót ha zárom, nem tudom utána kinyitni, nem ugrik fel a pöcök a kulcs fordítására - itt valószínü a mechanika rossz
Hello! Ezt pont most tanultam Miki24V-től a hétvégén, mert hasonló cipőben jártam. Nyílik aksi nélkül az ajtó, de úgy, hogy először a kilincset kiemeled (mint mikor nyitnád) és utána fordítod balra a kulcsot (90fok). Ha a vezető oldali nem is, de a jobb egy szokott menni. Miki a tuti!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1478 Dátum: 2010. január 19. 14:52:38 pm » |
|
Hello! Ezt pont most tanultam Miki24V-től a hétvégén, mert hasonló cipőben jártam. Nyílik aksi nélkül az ajtó, de úgy, hogy először a kilincset kiemeled (mint mikor nyitnád) és utána fordítod balra a kulcsot (90fok). Ha a vezető oldali nem is, de a jobb egy szokott menni. Miki a tuti! Helló ! Köszönöm a segítséget ! Igy nem próbáltam még, de majd ma ! A jobb 1 tuti nem mert ott be van ragadva a hengerzár.
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1479 Dátum: 2010. január 19. 17:12:04 pm » |
|
A WD 40-et pedig mint csodaszert felejtsétek már el nem kontakt spray hanem általános kenő és tisztító tehát olajos és nem fogja az eloxidálódott kontaktusokat megfelelően megtisztítani az oxidtól......
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1480 Dátum: 2010. január 19. 19:09:52 pm » |
|
E28-ban a villanytető mikrokapcsolója(az, amelyik érzékeli hogy mozgásban van-e a tető, vagy zárva/emelve/hátracsúsztatva) Merre van beépítve?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1481 Dátum: 2010. január 19. 23:57:30 pm » |
|
A WD 40-et pedig mint csodaszert felejtsétek már el nem kontakt spray hanem általános kenő és tisztító tehát olajos és nem fogja az eloxidálódott kontaktusokat megfelelően megtisztítani az oxidtól......
Cimborám jól befújta egyszer vele a fűtőmotor csúszkáit. Meg sem moccant utána...aztán jött,hogy baj van
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1482 Dátum: 2010. január 20. 18:38:56 pm » |
|
E28-ban a villanytető mikrokapcsolója(az, amelyik érzékeli hogy mozgásban van-e a tető, vagy zárva/emelve/hátracsúsztatva) Merre van beépítve?
A motoron van rajta.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1483 Dátum: 2010. január 25. 11:46:55 am » |
|
Sziasztok !
Az alábbi próblémára lettem figyelmes a kocsin a hétvégi megnövekedett használat során!
Nehezen indul az autó, sokat kell köszörülni rajta, utána ingadozik az alapjárat. Piros lámpánál, vagy ahol "D" fokozatba megállok, ingadozik szintúgy az alapjárat, és már-már megdöbbentő méreteket ölt a rángatása. Üresbe "N" fokoztatba kapcsolom a váltót, és azonnal le is áll.
Csak hidegen csinálja,amikor még az embernek fékezgetnie, meg-meg állni kell.
Mi lehet ennek az oka?
Koszos a folytószelep? Rosszak a gyertyák, netán a gyújtáselosztó?
Válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1484 Dátum: 2010. január 25. 14:02:10 pm » |
|
Pótlevegő-tolattyú?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1485 Dátum: 2010. január 25. 23:40:46 pm » |
|
Ellenőrizd a gyertyákat, elosztófedelet. Nem ezek okozzák,de nem árt, ha tudsz az állapotukról. Ezen kívül ellenőrizd a levegő csöveket, nincs-e rajtuk szakadás, ez is okozhat ilyet. DE a légtömegmérő csinálja többnyire ezt a jelenséget. Anno Sapcnak volt pont ilyen a 35i-je, az égen a csillagokat is átnéztük, mire rájöttünk, hogy a légmennyisémérőnél van a hiba. Nekem is csinált ilyet a 735 E32, aztán elegem lett belőle és vettem egy új LMM-t Kisebb vagyon volt,de legalább 20 évig csendben van Majdnem elfeledtem. Lehet elég finomhangolni a légtömegmérőt, de azt csak precízen, műszerekkel lehet igazán jól.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1486 Dátum: 2010. január 26. 15:01:08 pm » |
|
pár nap hidegben állás során csutkára lemerült az akku. hétvégén kapott full töltést de azóta sem meggyőző. (ha otthon van este akkor aksi kiszed felvisz, a mélygarázsban meg inkább leszedem a sarukat biztos ami biztos)
A lényeg: kivételkor konstatáltam, hogy májusban a 10. évét tölti. Mekkora az esély hogy esetleg más gond van (generátor nem tölt), vagy elkönyvelhető hogy új akksi kell?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1487 Dátum: 2010. január 26. 15:27:05 pm » |
|
A generátor töltését megmérni 5 másodperc, feltéve, ha van jól hozzáférhető mérőpont... Csak egy voltmérő kell hozzá...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1488 Dátum: 2010. január 26. 15:33:24 pm » |
|
A generátor töltését megmérni 5 másodperc, feltéve, ha van jól hozzáférhető mérőpont... Csak egy voltmérő kell hozzá...
hát ebből esetleg mérőpontom van. Semilyen mérőműszerem nincs sajn.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1489 Dátum: 2010. január 26. 15:56:09 pm » |
|
pár nap hidegben állás során csutkára lemerült az akku. hétvégén kapott full töltést de azóta sem meggyőző. (ha otthon van este akkor aksi kiszed felvisz, a mélygarázsban meg inkább leszedem a sarukat biztos ami biztos)
A lényeg: kivételkor konstatáltam, hogy májusban a 10. évét tölti. Mekkora az esély hogy esetleg más gond van (generátor nem tölt), vagy elkönyvelhető hogy új akksi kell?
Ha esetleg új akksi kell, a Metraban most le van árazva a 90Ah-s Bosch akkumulátor 22.700 Forintra. nagyon baráti ár szerintem, egy foganyús, sapkás pozitívval. Én is szemezek vele, bár előtte azért kiméretem az enyémet, de ha nem jó akkor beruházok egyre. Üdv!
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1490 Dátum: 2010. január 26. 16:00:55 pm » |
|
Vegyél ilyen Tescos multimétert 1000Ft-ért, töltésmérésre az is tökéletes...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1491 Dátum: 2010. január 26. 20:54:07 pm » |
|
Ha esetleg új akksi kell, a Metraban most le van árazva a 90Ah-s Bosch akkumulátor 22.700 Forintra. nagyon baráti ár szerintem, egy foganyús, sapkás pozitívval. Én is szemezek vele, bár előtte azért kiméretem az enyémet, de ha nem jó akkor beruházok egyre.
Üdv!
Azért tudakold meg, mennyi garit adnak rá...előszeretettel egy évet szoktak, pedig általában kettő vagy három járna rá...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1492 Dátum: 2010. január 26. 20:55:04 pm » |
|
pár nap hidegben állás során csutkára lemerült az akku. hétvégén kapott full töltést de azóta sem meggyőző. (ha otthon van este akkor aksi kiszed felvisz, a mélygarázsban meg inkább leszedem a sarukat biztos ami biztos)
A lényeg: kivételkor konstatáltam, hogy májusban a 10. évét tölti. Mekkora az esély hogy esetleg más gond van (generátor nem tölt), vagy elkönyvelhető hogy új akksi kell?
Manapságmár a 4 éves is lassan csoda, ha megy...Viszont a hidegben a lemerült már pár fokos minuszban is megnyekkenhet...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1493 Dátum: 2010. január 27. 09:35:05 am » |
|
Azért tudakold meg, mennyi garit adnak rá...előszeretettel egy évet szoktak, pedig általában kettő vagy három járna rá...
Na igen, erre nem tért ki a hírdetés, és bevallom nekem sem jutott eszembe! Köszi a tippet
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
bento
Nem elérhető
Hozzászólások: 1035
I run the Death Star
|
|
« Válasz #1494 Dátum: 2010. január 27. 15:22:39 pm » |
|
Az ebben az esetben mit jelent? Csere? lehet ilyet szerezni egyáltalán?
miki, az e32 ülésállító mechanizmusa megegyezik az e24-gyel? ha igen, tudom a megoldást
|
|
|
Naplózva
|
e24 635csi 1984, "A legszebb cápa" díj nyertese (2008. Budaörs) <(*¿*)>
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1495 Dátum: 2010. január 27. 15:31:59 pm » |
|
miki, az e32 ülésállító mechanizmusa megegyezik az e24-gyel? ha igen, tudom a megoldást
Az E32-é?Talán a 23-asé egyezhet, de a 32 már másabb...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1496 Dátum: 2010. január 27. 22:02:32 pm » |
|
miki, az e32 ülésállító mechanizmusa megegyezik az e24-gyel? ha igen, tudom a megoldást
Ugyanolyan motorok ugyanazt csinálják ugyanolyan bowdennel (nyilván más a hosszúságuk) ,csak amit mozgatnak, azok mások
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
bento
Nem elérhető
Hozzászólások: 1035
I run the Death Star
|
|
« Válasz #1497 Dátum: 2010. január 28. 00:11:56 am » |
|
itt egy leírás, sajna német, de leírja a csávó mit kell tenni
|
|
|
Naplózva
|
e24 635csi 1984, "A legszebb cápa" díj nyertese (2008. Budaörs) <(*¿*)>
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1498 Dátum: 2010. január 28. 09:21:06 am » |
|
itt egy leírás, sajna német, de leírja a csávó mit kell tenni
Jó ez a leírás! Hol találtad? Az E32-ben is hasonlóan, vagy pont ugyanigy működik a fejtámla mozgatómechanikája?
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1499 Dátum: 2010. január 28. 09:34:01 am » |
|
Minden teljesen ugyanúgy működik és ugyanolyan csak a közvetítő cuccok másképp néznek ki esztétikailag
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
|