TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1530 Dátum: 2010. február 12. 19:06:47 pm » |
|
Nyertél most már látom
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #1531 Dátum: 2010. február 23. 10:43:25 am » |
|
Az ott külön van... A biztitábla L alakú a fedél meg téglalap alakú... Nekem ilyenem nem volt Mondjuk reléből sem sok volt, a legtöbb igényesen rövidre volt zárva... Gyújtás-> AC már forog is... Motor mondjuk lefullad, AC forog tovább És persze levizsgázott, nyilván nem nálam, de én nem is próbálkoztam műszakival
|
|
|
Naplózva
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1532 Dátum: 2010. február 23. 10:53:26 am » |
|
Sajnos egyelőre nekem is rövidre van zárva...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dávid
Nem elérhető
Hozzászólások: 2357
|
|
« Válasz #1533 Dátum: 2010. február 23. 11:17:44 am » |
|
Nekem így nézett ki a biztitáblám... Mik hiányoznak róla?
|
\CO=\\ \==O O \ ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1534 Dátum: 2010. február 27. 00:49:09 am » |
|
Van valakinek tapasztalata Perion/Varta akksiról? Jók vagy esetleg rosszak?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1535 Dátum: 2010. február 27. 00:52:23 am » |
|
Fehér varta volt a 601esemben majd átkerült az 1.1es trabimba... tudtommal mai napig azzal megy a kicsike 6-7 éves lehet most
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #1536 Dátum: 2010. február 27. 00:55:05 am » |
|
Igazából nem nagy tapasztalat, de volt mind a két márkából már pár darabom. A Perion-om sokkal jobb volt mint egy ugyanolyan Bosch. Tovább is bírta vagy 1-2 évvel.... A Vartát nem tudom mihez hasonlítani...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1537 Dátum: 2010. február 27. 12:08:10 pm » |
|
Nekem eddig 1 nagyon szar akksim volt, Varta. Soha többé. Mikor az kidőlt, vettem (én barom a metróban) egy Bosch silvert.Kis jóindulattal kibírt 2,5-3 évet. Aztán 2007 végén vettem még egy silvert használtan (akkor volt kb.10 hónapos) ,evvel használtam 2008 februárig az E12-t, majd átkerült Pityu barátom szolgálati 27i-jébe, ahol még mindig 100%-osan teljesít...kitudja meddig. Nálam eddig élettartamban 3 akku viszi a pálmát. Egyik egy Global. Mikor megvettem a td-t (2006) ,akkor volt benne 1éves az akksi. Aztán leállt a td, az akku átkerült az E12-be a kihalt Bosch helyére, benne volt 2007 végéig,amikor visszavándorolt a td-be. Abban szolgált 2008 októberig,amikor át lett téve az E32-be, mert jó magyar szokás szerint szar akkuval vettem azt. Most 2010-et írunk, januárban már elbúcsúztam tőle, mert az E32-ben úgy lemerült, hogy még egy lámpa sem villant fel. De a minap kaptam egy "csoda" töltőt, rajta volt 27órát és észheztért, a kis indikátor visszazöldült Másik akku egy Perion 44Ah. A szolgálati 28i-vel került hozzánk 2008-ban, de már akkor pár éves volt. A pontos gyártási dátumot nem találtam rajta, de van egy ár rajta alkeszfilcel ráírva : 9500 Ft. Nem most volt Ennek sincs semmi baja, azon kívül,hogy egy M30 indítására -20 fokban karcsú, de a lassabb tekerés ellenére mindig pöccröff volt. Harmadik a BMW akku. Van egy orbitálisan kurvanagy és rohadt nehéz, savas BMW akksim 1997 (!!!)-es gyártással. Mivel az E28 24td-n kívül másba nem fér el, így tartalék/mentő/bikázó/kölcsönadandó akkunak használom.Jelenleg egy kistraktorban szolgál Viszont emlékszem még a Bosch akksik fénykorára. Még apám vett a gyári helyére 89-ben egy Bosch-t az E12-be...2001-ben cseréltem ki a fentebb említett Vartára, mert 2hét állás után menthetetlenül kisült... Szerintem jó választás a Perion.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1538 Dátum: 2010. február 27. 12:28:13 pm » |
|
Köszönöm a válaszokat! Nem is gondoltam, hogy ennyi fog érkezni. Neked is köszi Miki, és többet nem zaklatlak a kérdéssel, ígérem! Akkor Perion lesz, és remélem jól bírja majd, hogy nem használom sokat, bár veszek egy töltőt hamarosan. Remélem nem fogok csalódni . Amúgy BMW akksik tényleg nem gyengék.. Pl. a Z3-ban ('96) egy 2001-es van, és bírja. De hát az nem kicsit drága sajnos . Csak becsúszik még egy kérdés . Nem tudok 60Ah-sat venni (indítóáram 540 A), csak 56 Ah-sat (indítóáram 480 A). Ez jelentős különbség? Nyáron gondolom nem számít, de télen, -10 körül jelenthet gondot? (kb áprilistól kezdve ha nem használom, akkor kapja majd a csepptöltést )
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 27. 12:43:05 pm írta collins »
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1539 Dátum: 2010. február 27. 12:50:16 pm » |
|
Az M10 motor miatt semmi bajod nem lesz a kisebb indítóárammal, a 480 még egy M30-at is kiszolgál télen kényelmesen
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1540 Dátum: 2010. február 27. 12:53:02 pm » |
|
Okés, köszönöm. Holnap délutánra elvileg itt is lesz. Aztán remélem, hogy ezek után végre megint pöcc-röff lesz . Még egy olyan dróthálós kábelt kéne vennem, mint amit Ehuszonegy vett, de sehol nem találtam eddig .
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1541 Dátum: 2010. február 27. 13:05:44 pm » |
|
Nézz szét szerintem olyan autósboltban,ahol a keleti blokk autóival is foglalkoznak, vagy teherautós boltban. Sajnos már gyáriban sem rendelhető
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1542 Dátum: 2010. február 27. 14:09:04 pm » |
|
Okés, köszönöm. Holnap délutánra elvileg itt is lesz. Aztán remélem, hogy ezek után végre megint pöcc-röff lesz . Még egy olyan dróthálós kábelt kéne vennem, mint amit Ehuszonegy vett, de sehol nem találtam eddig . Van rá barkács megoldás is... Veszel egy m koax kábelt, jó minőségűt, a külső műanyag réteget lefejted róla, majd a belső műanyagról lehúzod az összeszőtt vezetéket, raksz a 2 végére egy-egy sarut és már kész is...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1543 Dátum: 2010. február 27. 14:53:50 pm » |
|
És ez bírni fogja az indítózást? Vagy mekkora méretű koax kell ehhez?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1544 Dátum: 2010. február 27. 15:11:40 pm » |
|
Jókérdés. biztonságképpen akár 2-3 réteget is használhatsz...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1545 Dátum: 2010. február 27. 16:17:49 pm » |
|
azért ez rendesen beleesik a sufnituning kategóriába...Mérd meg a hosszát,és bármelyik normáls autósboltban lennie kell testkábelnek.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 27. 16:31:38 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #1546 Dátum: 2010. február 27. 16:30:45 pm » |
|
Ez csak harmatos gerle fing! Testkäbel Bocsi de ez csak ärnyekoläs!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1547 Dátum: 2010. február 27. 16:41:17 pm » |
|
Ezért kérdeztem,hogy milyen koax kábel Mert az az árnyékolás úgy elolvadna, mint a fagyi egy indítási kísérletnél
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1548 Dátum: 2010. február 27. 17:28:13 pm » |
|
Azért írtam, hogy barkács!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1549 Dátum: 2010. március 01. 18:08:44 pm » |
|
Erősáramú boltban is kapsz testkábelt
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1550 Dátum: 2010. március 11. 10:37:27 am » |
|
Sziasztok ! Autószerelgető műhely témából ide váltok, mert ez már inkább villamosság. Tegnapi beírásaim alapján, miszerint nem indult az autóm, este végül sikerült beindítani, nem is olyan bonyolult módon. Annak ellenére, hogy az akkumulátorom 12,64 V feszültséggel, bírt a kocsim nem indult. külömböző tanácsokat, és hibalehetőségeket kaptam, utólag is köszönöm Miki 24V és Józsi ! Az esti jelenség a következő volt: Ujra próbáltam indítani a kocsit - teljesen süket volt. Akksi próbaképp töltőre került, közben kimértem minden lehetséges biztosítékot, K1 relét, riasztót, indítómotort stb. Minden hibátlannak bizonyult. Riasztóra gyanakodtam, de annak este sötétben nem álltam volna neki visszavágni, igyhát, gondoltam leveszem az akksit, ráindítok, hogy megbizonyosodjak, hogy megy -e áram az indítómotorhoz (nem tilt-e a riszató). Gyújtás - indítás - áram van -> PÖCCRÖFF Tehát a hiba ismét az akksiban van! egyértelmű tehát, az akksit lecserélem! Azonban - és az alábbi elvégzett mérések adataira vonatkozóan volna pár kérdésem, hogy a kapott eredmények normálisnak, illetve elfogathatónak minősülnek-e? Áramfelvétel kivett kulcsnál, beszárt ajtók esetén riasztó nélkül: 0,17 mA Áramfelvétel kivett kulcsnál, élesített riasztóval : 0,16 mA Mindkét adat kicsit ingadozik így azt mondanám hogy az áramfelvétele a kocsinak 0,15 - 0,20 mA között van. Járó motornár, akkufeszültség: 14,0 V Indításnál akkufezültség: 8,1 V !!! Második indítás akkufeszültség: 7,6V !!!!!! Normálisak a kimért adatok? Mitől esik indításkor ilyen drasztikusan a feszültségem? Segítségeteket előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1551 Dátum: 2010. március 11. 11:04:01 am » |
|
A nyugalmi áramod rendben van, az akku indítózásnál 9-10V-ra eshet vissza maximum, akkor még indul. Itt egyértelmű a dolog, cellazárlatos az akksid.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1552 Dátum: 2010. március 11. 16:31:05 pm » |
|
Minden rendben dobd ki az akksidat.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1553 Dátum: 2010. március 12. 22:35:43 pm » |
|
Eléggé off,de talán mást is érdekel,szóval mint villamossági almafabéka,kérdem,hogy van egy munkaeszközöm,2db akksi van benne,a generátor 15-15.5v-al tőtt,de az akksik 2hidegindítás után lemerülnek,kimértem,hogy az akksikig nem jut el a töltés,ha veszünk hozzá egy fesszabályzót,ahhoz valaki leírná/lerajzolná mit,hova kell kötni,hogy jó legyen?Milyen értékeket kell nézni egy fesszabályzónál,mekkora kell 2db 160ah-s akksihoz? Még csak 29-dik éves a technika,és a bánya legtávolabbi,legmagasabb pontján dekkol,természetesen,okos főnök vett bikát,de vagy 40kiló,és má' útálom cí'gő'ni. Ja,és milyen varázslat miatt alszik ki a töltésjelző pilács,ha megvan a töltés,vagyis hova kössem? Dánkesőn.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1554 Dátum: 2010. március 13. 15:06:24 pm » |
|
Meg kellene tudni, ráépített-e a generátorra a fesszabályzó, vagy külön van. Ha ráépített, akkor ugyanolyat veszel, és a helyére teszed.A töltéslámpa nem járó motornál kap egy pozitívat, és a generátoron keresztül egy testtet,ami beindítva a motort pozitív lesz a töltéstől, ezáltal kialszik a lámpa.Javítsanak, a hozzáértőbbek.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 13. 15:20:45 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #1555 Dátum: 2010. március 14. 23:58:01 pm » |
|
Igazából ez inkább mechanikai kérdés, de mivel a műszeregységbe van inkább ide írom: Szóval remeg a kilométer órám és közben halk kattogó hangot is ad. 40-90-ig érezhető a legjobban. Egyszer valaki mintha írta volna hogy valamit meg kell benne fordítani és akkor megint jó lesz vagy húsz évig, de hol van az már. Szóval valaki csinált már ilyet? Kép is jó lenne, hogy mit kell cserélni.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1556 Dátum: 2010. március 15. 00:14:47 am » |
|
A felső km-számláló tengelyének szemből nézve a jobb oldalán van egy fogaskerék a tengelyen. A tengely szokott elkopni, nekem nem kellett kicserélni, elég volt pár mm-t kijjebb húzni, így rászorult az a fogaskerék és már jó is lett minden! Ja mégvalami! A műszer aljáról ha levetted a "lendkerék" szerű izét, annak a felületét érdemes beolajozni, nehogy kattogjon... Ja és ne a pólóddal töröld le a számlapot a beszerelés előtt, mert letöröd a mutatóját aztán akkor...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1557 Dátum: 2010. március 15. 07:40:35 am » |
|
Igazából ez inkább mechanikai kérdés, de mivel a műszeregységbe van inkább ide írom: Szóval remeg a kilométer órám és közben halk kattogó hangot is ad. 40-90-ig érezhető a legjobban. Egyszer valaki mintha írta volna hogy valamit meg kell benne fordítani és akkor megint jó lesz vagy húsz évig, de hol van az már. Szóval valaki csinált már ilyet? Kép is jó lenne, hogy mit kell cserélni.
Első körben a kmspirált nézném meg, attól is tud kattogni.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1558 Dátum: 2010. március 15. 12:45:31 pm » |
|
Bizony. Leginkább a spirál
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
sura
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
|
|
« Válasz #1559 Dátum: 2010. március 19. 19:48:30 pm » |
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a relé esetében melyik lábra mit kell kötni? Nem kap áramot a benzinpumpa, ezért újra kábelezem. A relé elméletileg jó, kipróbáltam másik foglalatnál. Más is lehet a benzinpumpa mellé kötve a relénél esetlegesen? Válaszotokat előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|