CápaBMW fórum
2024. november 27. 14:30:15 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1514150 alkalommal)
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1530 Dátum: 2010. február 12. 19:06:47 pm »

Nyertél most már látom Smiley
Naplózva

Bence
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1531 Dátum: 2010. február 23. 10:43:25 am »

Az ott külön van... A biztitábla L alakú a fedél meg téglalap alakú...  Wink


Nekem ilyenem nem volt crazy2
Mondjuk reléből sem sok volt, a legtöbb igényesen rövidre volt zárva... Gyújtás-> AC már forog is... Motor mondjuk lefullad, AC forog tovább uglystupid2 Smileszerel És persze levizsgázott, nyilván nem nálam, de én nem is próbálkoztam műszakival crazy2
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1532 Dátum: 2010. február 23. 10:53:26 am »

Sajnos egyelőre nekem is rövidre van zárva...  angry
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1533 Dátum: 2010. február 23. 11:17:44 am »

Nekem így nézett ki a biztitáblám... Mik hiányoznak róla?


* P1050355k.JPG (142.35 KB, 1024x768 - megtekintve 784 alkalommal.)
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1534 Dátum: 2010. február 27. 00:49:09 am »

Van valakinek tapasztalata Perion/Varta akksiról?
Jók vagy esetleg rosszak?
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1535 Dátum: 2010. február 27. 00:52:23 am »

Fehér varta volt a 601esemben  majd átkerült az 1.1es trabimba... tudtommal mai napig azzal megy a kicsike Smiley 6-7 éves lehet most
Naplózva

Bence
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #1536 Dátum: 2010. február 27. 00:55:05 am »

Igazából nem nagy tapasztalat, de volt mind a két márkából már pár darabom. A Perion-om sokkal jobb volt mint egy ugyanolyan Bosch. Tovább is bírta vagy 1-2 évvel.... A Vartát nem tudom mihez hasonlítani...
Naplózva

70/627-5355
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1537 Dátum: 2010. február 27. 12:08:10 pm »

Nekem eddig 1 nagyon szar akksim volt, Varta. Soha többé. Mikor az kidőlt, vettem (én barom a metróban) egy Bosch silvert.Kis jóindulattal kibírt 2,5-3 évet. Aztán 2007 végén vettem még egy silvert használtan (akkor volt kb.10 hónapos) ,evvel használtam 2008 februárig az E12-t, majd átkerült Pityu barátom szolgálati 27i-jébe, ahol még mindig 100%-osan teljesít...kitudja meddig.

Nálam eddig élettartamban 3 akku viszi a pálmát. Egyik egy Global. Mikor megvettem a td-t (2006) ,akkor volt benne 1éves az akksi. Aztán leállt a td, az akku átkerült az E12-be a kihalt Bosch helyére, benne volt 2007 végéig,amikor visszavándorolt a td-be. Abban szolgált 2008 októberig,amikor át lett téve az E32-be, mert jó magyar szokás szerint szar akkuval vettem azt. Most 2010-et írunk, januárban már elbúcsúztam tőle, mert az E32-ben úgy lemerült, hogy még egy lámpa sem villant fel. De a minap kaptam egy "csoda" töltőt, rajta volt 27órát és észheztért, a kis indikátor visszazöldült Smiley

Másik akku egy Perion 44Ah. A szolgálati 28i-vel került hozzánk 2008-ban, de már akkor pár éves volt. A pontos gyártási dátumot nem találtam rajta, de van egy ár rajta alkeszfilcel ráírva : 9500 Ft. Nem most volt Cheesy Ennek sincs semmi baja, azon kívül,hogy egy M30 indítására -20 fokban karcsú, de a lassabb tekerés ellenére mindig pöccröff volt.

Harmadik a BMW akku. Van egy orbitálisan kurvanagy és rohadt nehéz, savas BMW akksim 1997 (!!!)-es gyártással. Mivel az E28 24td-n kívül másba nem fér el, így tartalék/mentő/bikázó/kölcsönadandó akkunak használom.Jelenleg egy kistraktorban szolgál Cheesy

Viszont emlékszem még a Bosch akksik fénykorára. Még apám vett a gyári helyére 89-ben egy Bosch-t az E12-be...2001-ben cseréltem ki a fentebb említett Vartára, mert 2hét állás után menthetetlenül kisült...

Szerintem jó választás a Perion.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1538 Dátum: 2010. február 27. 12:28:13 pm »

Köszönöm a válaszokat! Nem is gondoltam, hogy ennyi fog érkezni.

Neked is köszi Miki, és többet nem zaklatlak a kérdéssel, ígérem! Smiley


Akkor Perion lesz, és remélem jól bírja majd, hogy nem használom sokat, bár veszek egy töltőt hamarosan. Remélem nem fogok csalódni Smiley.


Amúgy BMW akksik tényleg nem gyengék.. Pl. a Z3-ban ('96) egy 2001-es van, és bírja. De hát az nem kicsit drága sajnos Roll Eyes.





Csak becsúszik még egy kérdés angel.
Nem tudok 60Ah-sat venni (indítóáram 540 A), csak 56 Ah-sat (indítóáram 480 A). Ez jelentős különbség? Nyáron gondolom nem számít, de télen, -10 körül jelenthet gondot? (kb áprilistól kezdve ha nem használom, akkor kapja majd a csepptöltést Smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 27. 12:43:05 pm írta collins » Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1539 Dátum: 2010. február 27. 12:50:16 pm »

Az M10 motor miatt semmi bajod nem lesz a kisebb indítóárammal, a 480 még egy M30-at is kiszolgál télen kényelmesen Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1540 Dátum: 2010. február 27. 12:53:02 pm »

Okés, köszönöm. Holnap délutánra elvileg itt is lesz. Aztán remélem, hogy ezek után végre megint pöcc-röff lesz Smiley.
Még egy olyan dróthálós kábelt kéne vennem, mint amit Ehuszonegy vett, de sehol nem találtam eddig Sad.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1541 Dátum: 2010. február 27. 13:05:44 pm »

Nézz szét szerintem olyan autósboltban,ahol a keleti blokk autóival is foglalkoznak, vagy teherautós boltban. Sajnos már gyáriban sem rendelhető  undecided
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1542 Dátum: 2010. február 27. 14:09:04 pm »

Okés, köszönöm. Holnap délutánra elvileg itt is lesz. Aztán remélem, hogy ezek után végre megint pöcc-röff lesz Smiley.
Még egy olyan dróthálós kábelt kéne vennem, mint amit Ehuszonegy vett, de sehol nem találtam eddig Sad.

Van rá barkács megoldás is...  Evil

Veszel egy m koax kábelt, jó minőségűt, a külső műanyag réteget lefejted róla, majd a belső műanyagról lehúzod az összeszőtt vezetéket, raksz a 2 végére egy-egy sarut és már kész is...

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1543 Dátum: 2010. február 27. 14:53:50 pm »

És ez bírni fogja az indítózást? Vagy mekkora méretű koax kell ehhez? Cheesy
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1544 Dátum: 2010. február 27. 15:11:40 pm »

Jókérdés. biztonságképpen akár 2-3 réteget is használhatsz...  Cheesy Grin
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1545 Dátum: 2010. február 27. 16:17:49 pm »

azért ez rendesen beleesik a sufnituning kategóriába...Mérd meg a hosszát,és bármelyik normáls autósboltban lennie kell testkábelnek.
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 27. 16:31:38 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1682



« Válasz #1546 Dátum: 2010. február 27. 16:30:45 pm »

Ez csak harmatos gerle fing! Testkäbel Embarrassed Bocsi de ez csak ärnyekoläs!
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1547 Dátum: 2010. február 27. 16:41:17 pm »

Ezért kérdeztem,hogy milyen koax kábel Cheesy Mert az az árnyékolás úgy elolvadna, mint a fagyi egy indítási kísérletnél Cheesy
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1548 Dátum: 2010. február 27. 17:28:13 pm »

Azért írtam, hogy barkács!  Cheesy Grin
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1549 Dátum: 2010. március 01. 18:08:44 pm »

Erősáramú boltban is kapsz testkábelt
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Dawe_B

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu


« Válasz #1550 Dátum: 2010. március 11. 10:37:27 am »

Sziasztok !

Autószerelgető műhely témából ide váltok, mert ez már inkább villamosság.

Tegnapi beírásaim alapján, miszerint nem indult az autóm, este végül sikerült beindítani, nem is olyan bonyolult módon.

Annak ellenére, hogy az akkumulátorom 12,64 V feszültséggel, bírt a kocsim  nem indult. külömböző tanácsokat, és hibalehetőségeket kaptam, utólag is köszönöm Miki 24V és Józsi !

Az esti jelenség a következő volt:

Ujra próbáltam indítani a kocsit - teljesen süket volt.

Akksi próbaképp töltőre került, közben kimértem minden lehetséges biztosítékot, K1 relét, riasztót, indítómotort stb. Minden hibátlannak bizonyult.

Riasztóra gyanakodtam, de annak  este sötétben nem álltam volna neki visszavágni, igyhát, gondoltam leveszem az akksit, ráindítok, hogy megbizonyosodjak, hogy megy -e áram az indítómotorhoz (nem tilt-e a riszató). Gyújtás - indítás - áram van -> PÖCCRÖFF Cheesy

Tehát a hiba ismét az akksiban van! egyértelmű tehát, az akksit lecserélem!

Azonban - és az alábbi elvégzett mérések adataira vonatkozóan volna pár kérdésem, hogy a kapott eredmények normálisnak, illetve elfogathatónak minősülnek-e?

Áramfelvétel kivett kulcsnál, beszárt ajtók esetén riasztó nélkül: 0,17 mA
Áramfelvétel kivett kulcsnál, élesített riasztóval :                      0,16 mA

Mindkét adat kicsit ingadozik így azt mondanám hogy az áramfelvétele a kocsinak 0,15 - 0,20 mA között van.

Járó motornár, akkufeszültség: 14,0 V

Indításnál akkufezültség: 8,1 V !!!
Második indítás akkufeszültség:  7,6V !!!!!!

Normálisak a kimért adatok? Mitől esik indításkor ilyen drasztikusan a feszültségem?

Segítségeteket előre is köszönöm!



Naplózva

E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86
+3630/832-56-89
+43-676-501-40-60
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1551 Dátum: 2010. március 11. 11:04:01 am »

A nyugalmi áramod rendben van, az akku indítózásnál 9-10V-ra eshet vissza maximum, akkor még indul. Itt egyértelmű a dolog, cellazárlatos az akksid.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1552 Dátum: 2010. március 11. 16:31:05 pm »

Minden rendben dobd ki az akksidat.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #1553 Dátum: 2010. március 12. 22:35:43 pm »

Eléggé off,de talán mást is érdekel,szóval mint villamossági almafabéka,kérdem,hogy van egy munkaeszközöm,2db akksi van benne,a generátor 15-15.5v-al tőtt,de az akksik 2hidegindítás után lemerülnek,kimértem,hogy az akksikig nem jut el a töltés,ha veszünk hozzá egy fesszabályzót,ahhoz valaki leírná/lerajzolná mit,hova kell kötni,hogy jó legyen?Milyen értékeket kell nézni egy fesszabályzónál,mekkora kell 2db 160ah-s akksihoz?
Még csak 29-dik éves a technika,és a bánya legtávolabbi,legmagasabb pontján dekkol,természetesen,okos főnök vett bikát,de vagy 40kiló,és má' útálom cí'gő'ni.
Ja,és milyen varázslat miatt alszik ki a töltésjelző pilács,ha megvan a töltés,vagyis hova kössem?
Dánkesőn. angel
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1554 Dátum: 2010. március 13. 15:06:24 pm »

Meg kellene tudni, ráépített-e a generátorra a fesszabályzó, vagy külön van. Ha ráépített, akkor ugyanolyat veszel, és a helyére teszed.A töltéslámpa nem járó motornál kap egy pozitívat, és a generátoron keresztül egy testtet,ami beindítva a motort pozitív lesz a töltéstől, ezáltal kialszik a lámpa.Javítsanak, a hozzáértőbbek.
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 13. 15:20:45 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1555 Dátum: 2010. március 14. 23:58:01 pm »

Igazából ez inkább mechanikai kérdés, de mivel a műszeregységbe van inkább ide írom: Szóval remeg a kilométer órám és közben halk kattogó hangot is ad. 40-90-ig érezhető a legjobban. Egyszer valaki mintha írta volna hogy valamit meg kell benne fordítani és akkor megint jó lesz vagy húsz évig, de hol van az már. Szóval valaki csinált már ilyet? Kép is jó lenne, hogy mit kell cserélni.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1556 Dátum: 2010. március 15. 00:14:47 am »

A felső km-számláló tengelyének szemből nézve a jobb oldalán van egy fogaskerék a tengelyen. A tengely szokott elkopni, nekem nem kellett kicserélni, elég volt pár mm-t kijjebb húzni, így rászorult az a fogaskerék és már jó is lett minden! Ja mégvalami! A műszer aljáról ha levetted a "lendkerék" szerű izét, annak a felületét érdemes beolajozni, nehogy kattogjon...

Ja és ne a pólóddal töröld le a számlapot a beszerelés előtt, mert letöröd a mutatóját aztán akkor...  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1557 Dátum: 2010. március 15. 07:40:35 am »

Igazából ez inkább mechanikai kérdés, de mivel a műszeregységbe van inkább ide írom: Szóval remeg a kilométer órám és közben halk kattogó hangot is ad. 40-90-ig érezhető a legjobban. Egyszer valaki mintha írta volna hogy valamit meg kell benne fordítani és akkor megint jó lesz vagy húsz évig, de hol van az már. Szóval valaki csinált már ilyet? Kép is jó lenne, hogy mit kell cserélni.

Első körben a kmspirált nézném meg, attól is tud kattogni.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1558 Dátum: 2010. március 15. 12:45:31 pm »

Bizony. Leginkább a spirál Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1559 Dátum: 2010. március 19. 19:48:30 pm »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a relé esetében melyik lábra mit kell kötni? Nem kap áramot a benzinpumpa, ezért újra kábelezem. A relé elméletileg jó, kipróbáltam másik foglalatnál. Más is lehet a benzinpumpa mellé kötve a relénél esetlegesen? Válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!