Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1770 Dátum: 2011. január 25. 12:53:02 pm » |
|
redukálódik a dolog:a relére megy két kék-fehér vezeték, ha ezeknek adok direkt pozitivot, kapcsol a relé és megy...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1771 Dátum: 2011. január 25. 19:54:39 pm » |
|
redukálódik a dolog:a relére megy két kék-fehér vezeték, ha ezeknek adok direkt pozitivot, kapcsol a relé és megy...
Az a nyomtatott áramkör,ami a fűtési levegő irányát kapcsoló kapcsolókat vezérli,pontosan mikor ad jelet a kapcsolóknak?Melyik érintkezőjén kellene lenni pozitivnak?Ki lehet váltani?Van kettő,de egyik se megy..persze lehet,hogy csak nincs rákötve a delej..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #1772 Dátum: 2011. január 25. 22:24:19 pm » |
|
Az a nyomtatott áramkör,ami a fűtési levegő irányát kapcsoló kapcsolókat vezérli,pontosan mikor ad jelet a kapcsolóknak?Melyik érintkezőjén kellene lenni pozitivnak?Ki lehet váltani?Van kettő,de egyik se megy..persze lehet,hogy csak nincs rákötve a delej..
A ventillátor elindul? Az egész fűtés-klima belsőrész két csatlakozón kap áramot.Van egy fehér műanyag csatlakozó ahol a zöld-barna vezetéken jön a gyújtás +. A testet egy barna vezetéken kapja.( külön testkábele van). A ventillátor kapcsolón keresztül ( van a nyomtatott áramkörön egy mikrókapcsoló) kapnak áramot a szabályzó kapcsolók. Ha kell segítség, hívj fel. tmobile 403 7684
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1773 Dátum: 2011. január 26. 08:57:10 am » |
|
A ventillátor elindul? Az egész fűtés-klima belsőrész két csatlakozón kap áramot.Van egy fehér műanyag csatlakozó ahol a zöld-barna vezetéken jön a gyújtás +. A testet egy barna vezetéken kapja.( külön testkábele van). A ventillátor kapcsolón keresztül ( van a nyomtatott áramkörön egy mikrókapcsoló) kapnak áramot a szabályzó kapcsolók. Ha kell segítség, hívj fel. tmobile 403 7684
a venti defrost üzemmódban elindul, egyébként nem, csak ha a relének adok egy pozitivot...a nyomtatotton nincs mikrokapcsoló, csak ellenállások vagy mik. rakok róla képet, lehet hogy nem egyre gondolunk.. sajnos telefonon ez macerás lenne...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1774 Dátum: 2011. január 26. 10:06:39 am » |
|
Szóval ilyen a panel: ebbe/ebből mennek a funkcióválasztó kapcsolók kábelei, sztem itt lehet a bibi....Te nem a ventillátorkapcsoló paneljére gondolsz a mikrokapcsolóval?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. január 26. 10:09:53 am írta Lütyő1 »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #1775 Dátum: 2011. január 26. 17:04:40 pm » |
|
Ezek nem ellenállások, hanem diódák. A különbség az, hogy ezeken csak egy irányban folyhat áram, ellenállásuk a te esetedben elhanyagolható. Ha megnézed, az egyik végén látsz fehér jelölést. Na abba az irányba folyhat áram. Tehát ha a jelöletlen végén lévő potenciál magasabb mint a jelöltön, akkor folyik áram (vezet) fordítva nem.
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #1776 Dátum: 2011. január 26. 20:29:37 pm » |
|
Szóval ilyen a panel: ebbe/ebből mennek a funkcióválasztó kapcsolók kábelei, sztem itt lehet a bibi....Te nem a ventillátorkapcsoló paneljére gondolsz a mikrokapcsolóval?
Én arra a panelra gondoltam, ahol a ventillátorkapcsoló van.Ott van egy mikrókapcsoló, nekem avval volt gond.( de az enyém egy automata klima, hőfokszabályzóval) Az én autómban, a fűtésbox bal oldalán van egy szabályzómotor, ez is vezérli a ventillátort. Szerintem Neked meg kellene próbálni, hogy lehúzod a vákumszelepekről a kábeleket, hogy kizárd, hogy valamelyik zárlatos.Ki is tudod mérni őket.( ellenállás, áramfelvétel) Ilyenkor is próbáld meg bekapcsolni a különböző funkciókat. Ha nincs változás, valószínűleg a nyomtatott áramkörrel lesz gond. Nézd végig, hogy nincs-e valahol elégve, megsérülve.Ha igen, vékony vezetékkel át kell hidalni. Még egy dolog! Az enyémben volt egy biztosíték a fűtésbox jobb oldalán, esetleg nézd meg ezt is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #1777 Dátum: 2011. január 26. 21:06:44 pm » |
|
Eszembe jutott még egy dolog! Mindenképpen ellenőrizd le a ventillátorkapcsolót ( és a mikrókapcsolót) mert a defrost állásban megkerüli ezt a kapcsolót.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1778 Dátum: 2011. január 26. 22:20:49 pm » |
|
Hofo! Lütyőnek nem automata klímája van, hanem a hagyományos, gombos. Neki nincs mikrokapcsolója! Nem írtál butaságot, csak kettőtöknek tök más rendszere van
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1779 Dátum: 2011. január 27. 11:16:10 am » |
|
Ezek nem ellenállások, hanem diódák. A különbség az, hogy ezeken csak egy irányban folyhat áram, ellenállásuk a te esetedben elhanyagolható. Ha megnézed, az egyik végén látsz fehér jelölést. Na abba az irányba folyhat áram. Tehát ha a jelöletlen végén lévő potenciál magasabb mint a jelöltön, akkor folyik áram (vezet) fordítva nem.
Időközben rájöttem, de köszi!
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1780 Dátum: 2011. január 27. 13:07:16 pm » |
|
Hofo! Lütyőnek nem automata klímája van, hanem a hagyományos, gombos. Neki nincs mikrokapcsolója! Nem írtál butaságot, csak kettőtöknek tök más rendszere van Miki! Az enyém sem automata de a ventilltorkapcsolónál van egy mikrokapcsoló.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. január 28. 22:10:19 pm írta collins »
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1781 Dátum: 2011. január 27. 13:15:16 pm » |
|
valahol meg tudod mutatni hol keressem?A ventillátorkapcsolón van két csatlakozó, az egyiken vastagabb vezetékek vannak, és csúszósarus(5 vagy 6 vezeték), a másikon vékonyabbak, és rádugós (talán 4 vezeték)..Melyikhez tartozik?Ha esetleg vezetékszinek is vannak, amiken le tudom tesztelni, műxik-e, az maga lenne a kánaán: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1782 Dátum: 2011. január 27. 13:16:35 pm » |
|
Megpróbálok képet keresni délután
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
richiem
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
|
|
« Válasz #1783 Dátum: 2011. január 28. 20:23:47 pm » |
|
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, vettem egy e21-et, pár dolog nem müködik benne
- a müszerfal világítás teljesen halott, viszont a visszajelző lámpák müködnek. - Szintén nem megy a fütés ventillátor, hibába tekergetem, semmi és úgy tünik a fűtés sem megy, meg menet közben sem jön be a nyitott légcsatornán meleg. Kicseréltem az összes biztosítékot újra, de nem történt változás, amíg el nem be nem kapcsoltam a ventillátor kapcsolót, ekkor eldurrant az egyik 25A bizti, ami a fütéshez tartozik.
Ma kivettem a ventillátort, egy kicsit szorult, de nemtudom, hogy ez okozhatja e, hogy nem megy és lacsapta a biztosítékot. Van ötletetek a ventillátor és a müszerfal világításban, mit nézzek még meg, hogy szükítsem le a hibá okát.
Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1784 Dátum: 2011. január 28. 20:36:13 pm » |
|
A műszerfalvilágytásra már írtam a garázsodba, a fűtésventit meg próbáld meg úgy, hogy lehúzod róla a csatlakozót, ne menjen rá áram. Ha így nem veri ki a biztosítékot a kapcsoló, akkor tuti a ventillátor a ludas. A fűtésnél meg a motortérben a hengerfej végénél kell lennie egy műanyag csapnak, a képen a 3-as számú, na azt nézd meg, ha bent tekered a fűtést, mozog-e (2 emberes meló).
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
richiem
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
|
|
« Válasz #1785 Dátum: 2011. január 28. 20:46:37 pm » |
|
A biztosítékcsere megvolt, a relékkel is variáltam és tekergettem a világítás kapcsolót, de semmi 1 érdekes dolgot viszont észrevettem, az egyik relénél ha leveszem a gyújtást, akkor is nagyon hajványan égve marad a kézifék és olaj visszajelző, viszont ha megcseréltem a 2 ugyanolyan relét egymással, úgy már eladudtak, ha levettem a gyújtást. Holnap megpróbálom kiszedni a müszerórát és megnézem a világítást. Amúgy csak az órának kéne világítani, vagy a világítás és a légbefúvoknál is fog ?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1786 Dátum: 2011. január 28. 21:24:33 pm » |
|
Jobbnak láttam ha inkább lövök pár képet gyorsan. Így kéne kinéznie...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
richiem
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
|
|
« Válasz #1787 Dátum: 2011. január 28. 21:31:41 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1788 Dátum: 2011. január 29. 14:54:09 pm » |
|
Ez a mikrokapcsolós dolog nem hagyott nyugodni, szétszedtem a kapcsolót, ime...Nincs benne, vagy marha jól álcázták....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
THT
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
|
|
« Válasz #1789 Dátum: 2011. január 29. 20:28:04 pm » |
|
Miki írta is korábban, hogy a tiedben nincs mikrokapcsolo
|
|
|
Naplózva
|
1973 E12 M10B20 automatic
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1790 Dátum: 2011. január 29. 20:33:53 pm » |
|
Tudom, de mivel ketten meg azt mondták,hogy nekik van, igy megnéztem... de az kiderült,hogy akkor kap a kapcsoló is delejt, ha a relé kapcsol.... asszem ha nem jön épitő válasz, megoldom direkt árammal...Bár azt jó lenne tudnom, a másik panel mit csinál, és mi alapján...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1791 Dátum: 2011. január 29. 20:38:30 pm » |
|
Lütyő! A fokozatkapcsoló akkor kap áramot ha valamelyik funkciókapcsoló be van kapcsolva.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1792 Dátum: 2011. január 29. 20:46:00 pm » |
|
köszi,kezdetnek ez már valami...akkor lehet hogy a nagyobbik panel ezt szabályozza?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1793 Dátum: 2011. január 30. 08:53:44 am » |
|
Igen.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1794 Dátum: 2011. január 30. 10:44:46 am » |
|
Köszi!
Megnézem a kapcsolásin, hol kap delejt..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1795 Dátum: 2011. január 30. 17:34:20 pm » |
|
Szerintem a panelnek nem lesz baja, áramellátási baj lehet..ha bizonyos érintkezőnek adok áramot működik az egész rendszer...az egyik kapcsolón(hátra fűtés) a következő szinű vezetékek vannak: -lila/fekete -zöld/fekete -sárga/fekete -kék/sárga -zöld/fehér
Ha a sárga/feketének adok áramot akkor jó(ez az összes kapcsolót összeköti). Melyiken kellene bejönnie a kapcsolóra az áramnak?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1796 Dátum: 2011. január 30. 17:47:16 pm » |
|
Szerintem arra és kapcsolt feszültségnek kell lennie tehát ha leveszed a gyújtást akkor megszűnik az áram
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1797 Dátum: 2011. január 30. 17:53:13 pm » |
|
Mindenképpen kapcsolt lesz..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1798 Dátum: 2011. február 15. 15:06:57 pm » |
|
L-Jetronicnál a motorhőmérséklet érzékelőnek (ami az ecu felé adja a jelet) hideg motornál mennyinek kell lennie az ellenállásának? Ha ráadom a gyújtást a csatlakozóján milyen feszültséget kellene hogy mérjek?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #1799 Dátum: 2011. február 17. 14:54:10 pm » |
|
Nem tudom,még aktuális-e de nekem a 6-osom is hasonlokat müvelt.Elindult az ablaktorlo,kinyomta az osszes vizet,majd elment a jobbl oldali világitás rendszámtáblavilágitás majg kialudt a müszerfal,és még az index is bedoglott.Vészvillogo sem ment.Azért irom ezt mert szerintem lehet neked is az a baj,mint nekem volt,hogy valahol a motortérben,vagy a kormány alatt osszeérnek a vezetékek.Nekem pl.ahogy bekapcsoltam az ablakorlot kiment a jobb oldali világitás.Nagyon nagy esoben jottem londonba.Itt egnéztem a vezetékeket,és széthuztam oket,minden gyanusat leszieteloszalagoztam.Most mükiodik minden. Lehet szamárságokat irtam,és most sem tudom pontosan mi volt a baj,de átnéztem a vezetékeket.Ott volt a hiba. A biztosítékcsere megvolt, a relékkel is variáltam és tekergettem a világítás kapcsolót, de semmi 1 érdekes dolgot viszont észrevettem, az egyik relénél ha leveszem a gyújtást, akkor is nagyon hajványan égve marad a kézifék és olaj visszajelző, viszont ha megcseréltem a 2 ugyanolyan relét egymással, úgy már eladudtak, ha levettem a gyújtást. Holnap megpróbálom kiszedni a müszerórát és megnézem a világítást. Amúgy csak az órának kéne világítani, vagy a világítás és a légbefúvoknál is fog ? [/quote]
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|