CápaBMW fórum
2024. november 10. 23:50:18 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1507962 alkalommal)
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1560 Dátum: 2010. március 19. 22:27:54 pm »

Adj a benzinpumpának egy fix gyújtás +ot meg egy fix -ot, ha forgat és beindul, csak akkor kábelezd át. Smiley

Mod:

Közben átgondoltam a kérdést és rájöttem, hogy hülyevagyok  uglystupid2, van egyszerűbb. 30-as és 87es összeköt, gyújtás rá, majd multiméterrel megméred van-e áram a benzinpumpánál.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
pic
Vendég
« Válasz #1561 Dátum: 2010. március 19. 23:15:49 pm »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a relé esetében melyik lábra mit kell kötni? Nem kap áramot a benzinpumpa, ezért újra kábelezem. A relé elméletileg jó, kipróbáltam másik foglalatnál. Más is lehet a benzinpumpa mellé kötve a relénél esetlegesen? Válaszotokat előre is köszönöm!
A biztosítékot megnézted már??? huh
Naplózva
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1562 Dátum: 2010. március 20. 08:39:20 am »

A benzin pumpa jó, arra kötöttem áramot működik. Autós fázis ceruzával néztem, hogy hátul a pumpánál van e áram, de nincs. De lehet hogy relé baj lesz. A biztosíték biztos hogy jó. Ez az elektromosság nem az én világom, nem szeretek vele foglalkozni. De most már kezd egy kicsit összeállni a kép.
Naplózva
pic
Vendég
« Válasz #1563 Dátum: 2010. március 20. 21:25:19 pm »

Ne azt nézd, hogy jó-e a bizti! Hanem, hogy kontakthibás! Nekem kétszer fordult elő a 23i-n, hogy nem ment a benzinpumpa, megmozgattam a biztosítékot és láss csodát, működik! Wink
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1564 Dátum: 2010. március 20. 21:29:10 pm »

bizti ügyében nekem is a pumpáé szart be, mikor kétszer nem indult!
ahol belepattan a fülbe, végigreped az a szar, és kuka. persze csak közelről látva látszódott jól. csere, gooo Smiley
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1565 Dátum: 2010. március 21. 11:55:35 am »

Egy olyan kérdésem lenne, hogy relék között lehet különbség? A benzinpumpába jó a fényszóró reléje? Mert a benzin pumpa reléjével működik a lámpa, de a benzin pumpa nem megy egyetlen relével sem, de ha rövidre kötöm akkor jó.
Naplózva
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1566 Dátum: 2010. március 21. 12:11:35 pm »

Egy olyan kérdésem lenne, hogy relék között lehet különbség? A benzinpumpába jó a fényszóró reléje? Mert a benzin pumpa reléjével működik a lámpa, de a benzin pumpa nem megy egyetlen relével sem, de ha rövidre kötöm akkor jó.

Úgy kötve rövidre, hogy a relé foglalatban a 87-et összekötöm 30-as lábbal.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1567 Dátum: 2010. március 21. 12:16:40 pm »

Akkor az pedig relé lesz. el is indul az autó, ha rövidre van kötve?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1568 Dátum: 2010. március 21. 12:59:23 pm »

Próbáltam, de nem akart indulni. De töltöm az akkumulátort, mert azt már lemerítettem annyira, hogy ne induljon.  Holnap este kapok relét, meg akut is feltöltöm és próba ha indul öröm, ha nem akkor újra jelentkezem.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1569 Dátum: 2010. március 21. 13:06:33 pm »

Akkor szerintem nem benzinpumpa.  Sad Ha direktre kötötted és tekert a pumpa, de nem indult, akkor valami más. Lehet holtpontjeladó...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1570 Dátum: 2010. március 21. 13:30:17 pm »

Én most még reménykedek. Ha esetleg ilyen gondok vannak, akkor a panel parkolóban érdekes lesz megszerelni. Nincs szerszámom és a jeladó a váltó harangban van (hála a motronic-nak).
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1571 Dátum: 2010. március 21. 18:51:09 pm »

Azért nem ártana közölnöd, hogy milyen és mikori motor leledzik az autódban, mert kb ezer különböző okból nem indul egy K-jet, L-jet, Motronic Basic /1.0 / 1.1 / 1.3...
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1572 Dátum: 2010. március 21. 20:30:42 pm »

Azért nem ártana közölnöd, hogy milyen és mikori motor leledzik az autódban, mert kb ezer különböző okból nem indul egy K-jet, L-jet, Motronic Basic /1.0 / 1.1 / 1.3...

Igaz. Motronic 1.1 vezérlése van benne (két soros a computer csatlakozó).
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1573 Dátum: 2010. március 21. 20:46:17 pm »

M20, M30?
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1574 Dátum: 2010. március 21. 21:01:29 pm »

M20 van neki.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1575 Dátum: 2010. március 21. 23:20:02 pm »

M20, az e30 m20b23 L-jet van átalakítva.
Naplózva
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1576 Dátum: 2010. március 22. 22:59:21 pm »

Csináltam egy gyújtás jelleggörbét a stroboszkópommal. Smiley Ha már megvan használjuk ki.
A zöld vonal mutatja a gyújtásom, a fekete vonalak között van a gyári normálérték. (Vákuum nélkül.)
Jól látom hogy az első feszítőrugóm gyenge és emiatt már alapjáraton elmozdul, így a végén nem tud teljesen kifutni?
A gyújtáselosztó tengelyét lehet csapágyazni?


* 2010_0322Image0004.JPG (161.33 KB, 800x600 - megtekintve 791 alkalommal.)
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1577 Dátum: 2010. március 22. 23:08:45 pm »

Milyen strobid van? jöhet privátban is Smiley

Egyébként lehet kapni rugókat is, de első ként nézd meg,hogy kiszedett gyújtáselosztónál lóg-e a tengelyen a meghajtó kerék? A kereket a tengelyre rögzítő stift durván szokott lógni, annak cseréje után pontosabb a gyújtás.

Elosztód milyen sorszámú? 011-es végű, vagy már 028?
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1578 Dátum: 2010. március 22. 23:25:50 pm »

A strobim NDK gyártmány AKA ZEG 1N, 106 márka volt az eredeti ára valamikor (még megvan a doboza is Smiley ) én 5000-ért vettem a Vaterán, mert úgy számoltam hogy két gyújtásállításból bejön az ára Grin Hálózatról működik úgy néz ki mint egy régi NDK hajszárító Smiley Cheesy
A gyertyapipáját ami egy az egybe Trabant ill. Wartburg, kicseréltem Beru BMW-re, a lendkerékre pedig ragasztottam egy magam készítette skálát, a megfelelő fokbeosztással.
A gyújtáselosztót ha szétszedem fel szeretném újítani, ezért kérdeztem a csapágyazást, az alapjáratom nem tökéletesen egyenletes.
A gyújtáselosztóm a 0 237 302 031-es, ezt tették utoljára a 320/6-ba.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1579 Dátum: 2010. március 23. 09:37:11 am »

Hm. A 031-es. Igen ritka darab, ennek fejből nem is tudom az adatait. Viszont, amelyik ábrába betetted a rajzod, az 011-é, tehát annyira nem rossz értékeket kaptál.

viszont most nézem, hogy szinte már semmit sem kapni az elosztókhoz  angry
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1580 Dátum: 2010. március 23. 09:58:15 am »

320-hoz ez a két táblázat van csak ebben a könyvben 78-ig és 78-tól gondolom ez lefedi a teljes spektrumot. (vagy nem Smiley ) Az alatta levő már 323i-hez van és az más.
De ha neked van direkt ehhez az elosztóhoz megköszönném.

Igen nem nagyon adnak már csak komplett gyújtáselosztót ami 115 a BMW-nél és 180 a Boschnál, ebből gondolom hogy a Bosch is csak kompletten adja már külön rugót nem ad Sad

De ha lenne egy jó táblázatom a rugók feszíthetőek így be tudnám állítani korrektül + új csapágyat raknék bele.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1581 Dátum: 2010. március 23. 10:01:25 am »

A 031-hez tuti nincs táblázatom Sad De rajta vagyok az ügyön, hogy legyenek meg az utolsó szériások is  Roll Eyes
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1582 Dátum: 2010. március 23. 10:08:37 am »

Szerintem amúgy a 028 és a 031 között minimális különbség van ha van egyáltalán. A 031-et tették utána E30-ba is ha jól emlékszem...
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1583 Dátum: 2010. március 23. 11:40:49 am »

A 323i gyújtáselosztója miben különbözik a 20/6-tól?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
mini
Vendég
« Válasz #1584 Dátum: 2010. március 23. 17:43:37 pm »

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem. Sajnos az Így Csináld könyvemből akinek kölcsön adtam eltüntette a kapcsolási rajzot és most szükségem volna egyre. A járművem 518i k-jet és a k-jet- befecskendezésénél nem stimmel valami olyan mintha a hidegindító vagy folyamatosan menne vagy egyáltalán nem.
Előre is köszi!
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1585 Dátum: 2010. március 23. 18:09:39 pm »

köss rá egy próbalámpát először a hidegindító spricnire, majd a hő-idő kapcsolóra,  így láthatóvá teheted a működésüket.
Biztos, hogy a hidegindító a gond? mi a pontos hibajelenség...

De nemsoká előkerülnek az okosabbak, ők tudnak majd konkrétumokat is mondani.


ui: ez e12, vagy e28? mert elvileg e28ból gyárilag nem létezett k-jetes verzió, csak l-jetes...
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 23. 18:16:56 pm írta Promega » Naplózva
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #1586 Dátum: 2010. március 23. 18:14:48 pm »

Köszönöm a segítséget. Relé gondok vannak, feltöltött aksival rövidre kötve a pumpát indul is a gép.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1587 Dátum: 2010. március 23. 18:24:19 pm »

köss rá egy próbalámpát először a hidegindító spricnire, majd a hő-idő kapcsolóra,  így láthatóvá teheted a működésüket.
Biztos, hogy a hidegindító a gond? mi a pontos hibajelenség...

De nemsoká előkerülnek az okosabbak, ők tudnak majd konkrétumokat is mondani.


ui: ez e12, vagy e28? mert elvileg e28ból gyárilag nem létezett k-jetes verzió, csak l-jetes...

Vettél te e28-ból k-jetes motrot pedig...Roll Eyes)

Szerintem,(ha az avatar az adott kocsit ábrázolja), akkor e28.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #1588 Dátum: 2010. március 23. 18:37:33 pm »

köss rá egy próbalámpát először a hidegindító spricnire, majd a hő-idő kapcsolóra,  így láthatóvá teheted a működésüket.
Biztos, hogy a hidegindító a gond? mi a pontos hibajelenség...

De nemsoká előkerülnek az okosabbak, ők tudnak majd konkrétumokat is mondani.


ui: ez e12, vagy e28? mert elvileg e28ból gyárilag nem létezett k-jetes verzió, csak l-jetes...

nézz be a garázsomba, és láthatsz gyári k-jetes e28at Smiley
MOD: azt elkerülte a figyelmem hogy 518i, úgyhogy ez tévedés, mea culpa. Ezé lehet hogy a kapcsi rajz is téves, de talán lényegi különbség nincsen.

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem. Sajnos az Így Csináld könyvemből akinek kölcsön adtam eltüntette a kapcsolási rajzot és most szükségem volna egyre. A járművem 518i k-jet és a k-jet- befecskendezésénél nem stimmel valami olyan mintha a hidegindító vagy folyamatosan menne vagy egyáltalán nem.
Előre is köszi!

Lefotóztam az enyémet:



Direktlink ehez:http://img51.imageshack.us/img51/6042/dsc00333n.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 23. 19:00:18 pm írta Gábor » Naplózva

mini
Vendég
« Válasz #1589 Dátum: 2010. március 23. 18:46:47 pm »

Köszönöm!
De már össze vissza kötözték szóval a rajz nélkül nem sokra megyek  Cry
Egyébként csak a svéd/svájci modelleket gyártották k-jet-el.
A relé lesz a legvalószínűbb gond viszont látni kellene a kapcsolási sémát.
Én nem értem pontosan a szomszédom segít mert Ő villamossági dolgokban van otthon. van egy relé ami a hidegindítót vezérli és a hő/idő kapcsoló meg a többiek különböző hőfokon különböző ellenállásokat adnak le így a relén belül van egy kis réz lemez ami ennek függvényében vagy az egyik vagy a másik részéhez ér így a lábakon keresztül különböző helyekre ad áramot.

Köszönöm Gábor!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!