| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #4800 Dátum: 2010. május 18. 20:06:06 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| fblacka 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 705
								
								 
								ejtsd: efbélacka
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4802 Dátum: 2010. május 18. 21:14:04 pm » |  | 
 
 Nagyon ott van a futómű. Kegyetlenül fordul. Kell! Ezek után nem volt meglepetés látni, hogy már szinte semmi köze az E21 rendszeréhez. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #4803 Dátum: 2010. május 19. 12:12:49 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VA E21 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #4804 Dátum: 2010. május 23. 02:47:39 am » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #4805 Dátum: 2010. május 23. 07:24:24 am » |  | 
 
 Navárjálcsak... 4 sebesség, amiből 1 direkt hajtás... hátramenet sem látszik, najó, célgépnél arra lehet, hogy nincs is szükség...  Végülis van annyi nyomaték egy turbós m10-ben, hogy elég legyen 4 sebesség.... már csak az a kérdés, hogy mekkora a diffi áttétele... én meg küzdök itt, hogy 5 sebességes váltóm legyen...  nem lenne egyszerűbb feltenni egy gyári ötös váltót az m10-re? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #4806 Dátum: 2010. május 23. 07:31:34 am » |  | 
 
 De. Vagyis mégsem. Gyári 5-ös váltót építek be. De mivel nincs 50+ pénzem egy e21 toldatos 5-ös váltóra(+ kardán) és e21 rövid 5-ös sem hullott az ölembe kardánostól, így e28/e30 rövid 5-ös váltó került be (teljesen gyári kivitelben     ), e30m40/e36 teleszkópos kardánnal. annak viszont odébb van a középcsapágya, ezt kell megoldanom... A kilóméterspirál hiánya nekem eleve nem gond, mert elektromos km órában gondolkodom (kell a jel a tempomatnak      )  Bár ez itt offos, mert nem sportautót építek   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. május 23. 07:49:27 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| V8 Szisandor 
								e21 v8 4.0  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1125
								
								 | 
								|  | « Válasz #4807 Dátum: 2010. május 23. 07:39:44 am » |  | 
 
 lutyesz engem is megdobhatnal egy 5-s spiralos m10 valtoval..koszi
 de nem kell lent eggyes+ direkt 5-dik
 
 242/05 az johet
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
 20-260-22-26
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #4808 Dátum: 2010. május 23. 09:55:53 am » |  | 
 
 lutyesz engem is megdobhatnal egy 5-s spiralos m10 valtoval..koszi
 de nem kell lent eggyes+ direkt 5-dik
 
 242/05 az johet
 
 oké,ha találok, a második a tiedé..az első megy az e12 alá..  ) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #4809 Dátum: 2010. május 23. 10:05:03 am » |  | 
 
 De. Vagyis mégsem. Gyári 5-ös váltót építek be. De mivel nincs 50+ pénzem egy e21 toldatos 5-ös váltóra(+ kardán) és e21 rövid 5-ös sem hullott az ölembe kardánostól, így e28/e30 rövid 5-ös váltó került be (teljesen gyári kivitelben     ), e30m40/e36 teleszkópos kardánnal. annak viszont odébb van a középcsapágya, ezt kell megoldanom... A kilóméterspirál hiánya nekem eleve nem gond, mert elektromos km órában gondolkodom (kell a jel a tempomatnak      )  Bár ez itt offos, mert nem sportautót építek  ha nem kell a kmkihajtás,akkor lehet hogy jó lett volna az m10-esre való 5-ös váltóm is... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #4810 Dátum: 2010. május 23. 10:28:32 am » |  | 
 
 Az a váltó került alá, azzal a motorral (cserélt dugattyúkkal és hf-fel)... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Lütyő1 
								Lázadó  Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5712
								
								 | 
								|  | « Válasz #4811 Dátum: 2010. május 23. 12:07:45 pm » |  | 
 
 Az a váltó került alá, azzal a motorral (cserélt dugattyúkkal és hf-fel)...
 akkor oké.van mégegy   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12-518;E23-728i;Trafi 601S |  |  | 
	| 
			| 
					
						| I-scream 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 934
								
								 | 
								|  | « Válasz #4812 Dátum: 2010. május 23. 19:10:08 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #4813 Dátum: 2010. május 24. 15:58:06 pm » |  | 
 
 Erről mi a vélemény? Jó megoldás?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dénes 
								--Óvóbácsi-- 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 6812
								
								 
								"BMWéhes"
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Válasz #4814 Dátum: 2010. május 24. 17:34:52 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miki 24V 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4171
								
								 
								30/ 402 20 24
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4815 Dátum: 2010. május 24. 22:10:35 pm » |  | 
 
 Erről mi a vélemény? Jó megoldás? elviekben jó megoldás, de nézz szét Turboáék körül, ők csináltak ilyet és gyakorlati tapasztalattal is tudnak szolgálni. Régebben sokat beszéltünk erről, de már nem emlékszem tisztán. Hülyeséget nem akarok válaszolni   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 E12 520/6 -1978E12 520/6 -1979
 E12 520/6 -1980
 E28 525e
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| I-scream 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 934
								
								 | 
								|  | « Válasz #4816 Dátum: 2010. május 24. 22:14:14 pm » |  | 
 
 Erről mi a vélemény? Jó megoldás? Sztem kényelmesebb és gyorsabb álítgatni, mint a gyárit, bár a himbák elég nehéznek tűnnek. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sam8888 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 5133
								
								 | 
								|  | « Válasz #4817 Dátum: 2010. május 24. 22:21:18 pm » |  | 
 
 Elvileg ez azért jobb, mert ritkábban kell állítgatni a szelepeket. Ugyebár az excenter az úgy van beszorítva és az könnyebben elfordul. Meg állítólag az excenteres megoldás nem szereti a nagyobb fordulatszámokat. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 2 ajtó 4 kerék 6 henger |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VA E21 
								Vendég
 | 
								|  | « Válasz #4818 Dátum: 2010. május 25. 13:29:42 pm » |  | 
 
 Meg kikopik, azt tök mind egy utána már hova állítod, az utána akkor is visszaforog. Vagy annyira megtéped, hogy a szorító stift nyalódik el.  Jobb!!!  Japán motorokon ,csak így van megoldva, már ami még himbás. Bár mondjuk a gsx-r himbás és a tőke alatt vannak a hézagoló lapkák.  Kinek mi, de az excenternél sz.tem bármi jobb.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| MR.V12 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 6106
								
								 
								Dízeltocsevics
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4819 Dátum: 2010. június 13. 07:43:54 am » |  | 
 
 Na jó reggelt mindenkinek: |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető...""...fuss Forrest,fuss..."
 "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
 Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen...
 G11 740DX M Sport
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #4820 Dátum: 2010. június 13. 09:54:34 am » |  | 
 
 Arra tudja valaki a választ, hogy a fojtószelepet miért teszik a turbó/kompresszor elé?  Mert itt is rögtön a légszűrő után van,  az m12 F1 motornál sem értettem, hogy miért jó, hogy a turbó bemenő csonkján van a pillangó, gondolom ez az elrendezés is közrejátszott abban, hogy "szabályozhatatlan" volt a motor. Egy ok jut eszembe, az, hogy így nem kell lefújószelep, és nem megy kárba a már komprimált levegő.http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html Ez pedig egy m10 cikk, ahol egy csomó különböző m kóddal illetik a motorváltozatokat: Ezek mennyire válósak?http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10 |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. június 13. 09:57:42 am írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4821 Dátum: 2010. június 13. 10:22:57 am » |  | 
 
 ... |  
						| 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #4822 Dátum: 2010. június 13. 10:49:41 am » |  | 
 
 És azt tudja valaki, hogy az a két ékszíj körbeérné a földet is?    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| bob 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 1684
								
								 | 
								|  | « Válasz #4823 Dátum: 2010. június 13. 14:08:39 pm » |  | 
 
 És azt tudja valaki, hogy az a két ékszíj körbeérné a földet is?   hol van ott ekszij?   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dávid 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 2357
								
								 | 
								|  | « Válasz #4824 Dátum: 2010. június 13. 15:00:39 pm » |  | 
 
 Akkor szíj    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 \CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog... |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Promega 
								Administrator    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 3726
								
								 | 
								|  | « Válasz #4825 Dátum: 2010. június 13. 15:01:24 pm » |  | 
 
 És azt tudja valaki, hogy az a két ékszíj körbeérné a földet is?   A v12-é valószínűleg előbb érné körbe, mint az m10-é      Illetve nem is m10 a pontos megnevezése, de most nem jut eszembe, na mindegy, valaki biztosan beírja majd... Bence: ne ilyen tájképeket tegyél be, ez simán lehet  valami szórólapról is... A szimmetrikus 16 szelepes hf-ről közeli, esetleg méretezett 3d modell a vezérműtengelyek pontos fokolási értékeivel , olajszűrő adapter pontos méretei, ilyesmik simán jöhetnek...    Illetve hogy milyen alkatrész van a motor elején a főtengelyvég alatt...   |  
						| 
								|  |  
								| « Utoljára szerkesztve: 2010. június 13. 15:06:22 pm írta Promega » |  Naplózva | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| TraBence 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 4521
								
								 
								+36 30 370 85 77
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4826 Dátum: 2010. június 13. 15:43:02 pm » |  | 
 
 sajna csak ilyen képet csináltam...   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 Bence |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dénes 
								--Óvóbácsi-- 
								Administrator
								    Nem elérhető 
								Hozzászólások: 6812
								
								 
								"BMWéhes"
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Válasz #4827 Dátum: 2010. június 20. 17:38:04 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| MR.V12 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 6106
								
								 
								Dízeltocsevics
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4828 Dátum: 2010. július 03. 22:37:57 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető...""...fuss Forrest,fuss..."
 "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
 Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen...
 G11 740DX M Sport
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| MR.V12 
								
								 Nem elérhető 
								Hozzászólások: 6106
								
								 
								Dízeltocsevics
								
								
								
								
								
							 | 
								|  | « Válasz #4829 Dátum: 2010. július 17. 19:27:55 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Naplózva | 
 
 "...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető...""...fuss Forrest,fuss..."
 "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
 Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen...
 G11 740DX M Sport
 |  |  | 
	|  |