Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1740 Dátum: 2010. január 23. 14:22:20 pm » |
|
Na meg az adagoló...
Az adagoló az külön téma, egyébként ha tudod hova kell vinni, nem akkora tétel..Nekem 20000 volt, és egy nap alatt kész volt, ő szerelte ki is, és vissza is..Azóta porszáraz..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1741 Dátum: 2010. január 23. 14:26:57 pm » |
|
Dugattyút csak mondani szokták,hogy csere, mert annak 42ezr/db az ára... persze minőségről beszélünk. Igaz, ennek 6 éve,tehát el tudom képzelni,hogy volt hozzá több jó cucc elfogadható árban. Most meg dugók nélkül a 130 éppen befedi az anyagot. (minőségi cuccokról beszélünk,nem a gagyi gyűrűkről és king csapágyakról)
Benzinesbe se érdemes a gagyikat beletenni, a dieselnél még annyi értelmét se látom...Mivel nekem gyakorlatilag napi használatú(ami általában a dieselek sorsa), így hamar kiderülne, hogy melyik is az olcsóbb...Az igazat megvallva én biztosan nem újítanám fel a motort, mert sajna többe lenne, mint a kocsi...De ha majd odakerülök eldöntöm, mi legyen vele, persze jóeséllyel addigra nem nálam lesz...Nagyon nincs rá panaszom, biztosan kopottnak számít is már a motor(hacsak a kartergázból indulok ki), de a fogyija még teljesen bevállalható, a menetteljesítményére sincs panaszom, a füstöt is sikerült leredukálnom a 10-ről a 2-3-ra, csak ha a hetes készen lesz, elképzelhető hogy feleslegessé válik, és bár már megszerettem, van rá esély, hogy megválok tőle...De mindenáron nem.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1742 Dátum: 2010. január 23. 14:35:45 pm » |
|
Csavarokat ti hova szoktatok hordani horganyoztatni? van esetleg vmi ajánlott hely? ja és tudtok vmi teleszkópot ami befér a gyári e28 helyre, csak nagyobbat nyit?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 23. 15:37:46 pm írta GabStarDeLuxe »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1743 Dátum: 2010. január 23. 15:05:46 pm » |
|
Benzinesbe se érdemes a gagyikat beletenni, a dieselnél még annyi értelmét se látom...Mivel nekem gyakorlatilag napi használatú(ami általában a dieselek sorsa), így hamar kiderülne, hogy melyik is az olcsóbb...Az igazat megvallva én biztosan nem újítanám fel a motort, mert sajna többe lenne, mint a kocsi...De ha majd odakerülök eldöntöm, mi legyen vele, persze jóeséllyel addigra nem nálam lesz...Nagyon nincs rá panaszom, biztosan kopottnak számít is már a motor(hacsak a kartergázból indulok ki), de a fogyija még teljesen bevállalható, a menetteljesítményére sincs panaszom, a füstöt is sikerült leredukálnom a 10-ről a 2-3-ra, csak ha a hetes készen lesz, elképzelhető hogy feleslegessé válik, és bár már megszerettem, van rá esély, hogy megválok tőle...De mindenáron nem.
Semmibe sem érdemes. A legjobb példa az olcsó motorgenerálra+ állandó gázhasználatra Trabence ex-motorja.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1744 Dátum: 2010. január 23. 15:41:36 pm » |
|
Semmibe sem érdemes. A legjobb példa az olcsó motorgenerálra+ állandó gázhasználatra Trabence ex-motorja.
Az állandó gázhasználat nálunk is meglesz, igaz ésszel, és odafigyelve, mert néha kap egy kis benzint is, hagy dőzsöljön: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1745 Dátum: 2010. január 23. 16:54:45 pm » |
|
Csavarokat ti hova szoktatok hordani horganyoztatni? van esetleg vmi ajánlott hely? ja és tudtok vmi teleszkópot ami befér a gyári e28 helyre, csak nagyobbat nyit? Írj steffenek ő tud egy tuti helyet! Meg ha van fehérváron mondjuk horganyoztató, ő azt is vágni fogja!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Válasz #1746 Dátum: 2010. január 23. 17:17:23 pm » |
|
Köszönöm az infokat! A bontott motorról leteszek mert mindennapi használatra kéne a kicsike. Marad a motorfelújitás az alkatrészek GOETZ v KOLBENSCHMIDT lesz ezeket úgy tudom,hogy nem rosszak.A munkadijra KB 40-50 ezret mondtak!?Az alkatrészeket pedig beszerzési áron kapom!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #1747 Dátum: 2010. január 23. 18:56:13 pm » |
|
Sziasztok! Nem tudjátok hol lehet kromoztatni?tükrök,és lökháritók.Ezeket szeretném. Kb.mibe kerülhet?És,hogy ha kicsit hibás a régi,nem lukas,csak rozsdál,meg kell csináltatni elötte,vagy a kromozok megcsinálják? Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1748 Dátum: 2010. január 23. 21:50:53 pm » |
|
Főleg hogy nem 7es hanem 6os Fúúú bakker tényleg ezt jól benéztem, nemtom mér írtam 7est.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1749 Dátum: 2010. január 23. 22:14:59 pm » |
|
Köszönöm az infokat! A bontott motorról leteszek mert mindennapi használatra kéne a kicsike. Marad a motorfelújitás az alkatrészek GOETZ v KOLBENSCHMIDT lesz ezeket úgy tudom,hogy nem rosszak.A munkadijra KB 40-50 ezret mondtak!?Az alkatrészeket pedig beszerzési áron kapom!
40-50 egy motorgenerálra? Gyanúsan kevés...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Bee
Nem elérhető
Hozzászólások: 226
|
|
« Válasz #1750 Dátum: 2010. január 24. 00:25:38 am » |
|
Fúúú bakker tényleg ezt jól benéztem, nemtom mér írtam 7est. serbaj,mindkettö kib.ott jooooooo:-)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1751 Dátum: 2010. január 24. 00:40:06 am » |
|
Sziasztok! Nem tudjátok hol lehet kromoztatni?tükrök,és lökháritók.Ezeket szeretném. Kb.mibe kerülhet?És,hogy ha kicsit hibás a régi,nem lukas,csak rozsdál,meg kell csináltatni elötte,vagy a kromozok megcsinálják? Köszönöm!
én úgy tudom, hogy ez Magyarországon felejtő! szóval újat kell venni...
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1752 Dátum: 2010. január 24. 09:47:13 am » |
|
40-50 egy motorgenerálra? Gyanúsan kevés...
Nekem a fiat motor volt majdnem annyi, és durván 15 éve...Igaz ami igaz, a motort nem rakta össze, viszont a blokkot gyönyörűen megcsinálta, ha legközelebb gépmunkáztatnom kell, asszem hozzá viszem...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1753 Dátum: 2010. január 24. 09:49:09 am » |
|
én úgy tudom, hogy ez Magyarországon felejtő! szóval újat kell venni...
Nem kizárt hogy van normális is, csak nincs felkapva...A lökös lehet a gáz, mert a méret a lényeg náluk...a tükörre biztos lehet találni, engem is érdekelne, bár nekem csak a tipusszámot kellene, mert karcos..Persze ha a kezemben lesz kiderül, hogy az anyaga fém-e egyáltalán...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1754 Dátum: 2010. január 24. 16:33:12 pm » |
|
40-50 egy motorgenerálra? Gyanúsan kevés...
egyetértek!!!
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Válasz #1755 Dátum: 2010. január 24. 20:07:47 pm » |
|
Nem vagyok képben nekem ezt mondták a felújitásra igaz nem tudom mi van benne?Különben mibe fáj egy ilyen meló forintban???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1756 Dátum: 2010. január 25. 00:10:38 am » |
|
Ez nagyban függ az alapoktól,hogy miből kell dolgozni, de ez csak a szétszedés után derül ki igazán. Vegyünk példának egy M20/M30-at, ez mire olyan állapotba kerül,hogy oda is merjek állni mellé és még garanciát vállaljak rá,az olyan 210-300ezr Ft. Persze azt tudni kell,hogy én nem csak a fűzött motorral foglalkozom,hanem a perifériákkal,tisztítással, adott esetben festéssel is, amik szükségesek a normális működéshez+ nem kevés speckó BMW szerszámot/gépet vettem + legjobb alkatrészeket használom (BMW, Elring, Reinz, Göetze,Kolbenschmidt,Mahle,Gates) A jó alapot azért említettem, mert ilyen árban nem tudok 6b dugót venni újban,mert csak azok kitesznek 180-240ezr Ft-ot Látni kell mindenképp.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1757 Dátum: 2010. január 25. 08:00:55 am » |
|
Nem vagyok képben nekem ezt mondták a felújitásra igaz nem tudom mi van benne?Különben mibe fáj egy ilyen meló forintban???
Első körben egy veszteséget kellene méretni, az is elképzelhető, hogy rossz a műszer, vagy nem jól mértétek...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1758 Dátum: 2010. január 25. 09:50:55 am » |
|
Első körben egy veszteséget kellene méretni, az is elképzelhető, hogy rossz a műszer, vagy nem jól mértétek...
Attól a 40-50 egy motorfelújításért igen kevés munkadíj...főleg,hogy eleve 2 napig semmit sem csinál az ember, csak takarítja a motor alkatrészeit, aprólékait...persze előtte ki kell szedned az autóból,szétszedni az utolsó csavarig....de akkor elvinni min. hónolni, ha élvonalzó "panaszkodik",akkor síkolni..... főtengelyt kiméregetni, dugókat kimérni, összefűzni, festeni, összerakni,beépíteni,összeépíteni...soroljam még? Egyébként az ilyen tróger kókány sufnizó senkiházik miatt nincs értéke a munkának ebben az országban...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1759 Dátum: 2010. január 25. 11:37:03 am » |
|
milyen akksid van? nekem most 65 Ah-s generátorom van az 55 Ah-s akksihoz. szerintem használhatod így, de szerezz be valami nagyobb generátort, mégiscsak gyorsabban tölt.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1760 Dátum: 2010. január 25. 11:46:27 am » |
|
szénkeféket ellenőrizd benne, elég hosszúak-e még!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Válasz #1761 Dátum: 2010. január 25. 16:52:52 pm » |
|
A motorgenerál,úgy néz ki napolva lesz mert beszerzési áron is az alkatrészek KB 80-100 ezer lenne.(értem ez alatt dugó,gyűrű,hengerfejtömités,hengerfejcsavar,hajtókarcsapágy,tőmitések stb+a munkadij felugrott kb 100 ezerre!!!+a gépműhelyes bére!A 40-50 ezerbe csak a gyűrűzés lett volna mint kiderült! U.i:Sajnos a családi kassza ezt az összeget jelen pillanatban nem teszi lehetővé ezért marad a bontott motor.Remélem találok egy jót,ha nem akkor parkoló állásba helyezzük egy időre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #1762 Dátum: 2010. január 25. 17:59:56 pm » |
|
Nem tudjátok, hogy hány cm a gyári e21 hasmagassága elöl és hátul (gyári kerékkel)? Be kell állítanom a futómüvet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1763 Dátum: 2010. január 25. 23:34:57 pm » |
|
A motorgenerál,úgy néz ki napolva lesz mert beszerzési áron is az alkatrészek KB 80-100 ezer lenne.(értem ez alatt dugó,gyűrű,hengerfejtömités,hengerfejcsavar,hajtókarcsapágy,tőmitések stb+a munkadij felugrott kb 100 ezerre!!!+a gépműhelyes bére!A 40-50 ezerbe csak a gyűrűzés lett volna mint kiderült! U.i:Sajnos a családi kassza ezt az összeget jelen pillanatban nem teszi lehetővé ezért marad a bontott motor.Remélem találok egy jót,ha nem akkor parkoló állásba helyezzük egy időre.
2 dolgot nem értek még mindig, de biztos nálam van a gond. 1. 80-100-ból hogyan jön ki minden + 6db új dugattyú? Milyen dugattyú ez? Ajándék? Török kisipari, vagy mi? Mert a 80-100-hoz a dugattyúnak kb 500Ft/db-nak kell lennie és a HF tömítés sem a legjobb... 2. csak a gyűrűzés 40-50. A gyűrűzéshez ugyanúgy szét kell borítani a motort.... Esetedben tényleg jobb a másik motor, de csak úgy vedd meg, ha mentél vele vagy 300km-t
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
bmw745iturbo
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Válasz #1764 Dátum: 2010. január 26. 08:23:42 am » |
|
A válasz a kérdésedre.A dugattyút több helyről is betudom szerezni KB 40-50 ezerért vadonatúj GOETZE szettet a hengerfejtőmités szintén Goetze 10.000 PÉNZ új ez is!A többi alkatrészt is ilyen áron tudom szerezni!Lehet,hogy nem számoltam bele mindent a 100 ezerbe,de legyen valamivel több akkor is a bolti ár feléjért szerzek mindent!!!A gyűrűzére vissza térve a szerelő ennyit mondott,csak azt irtam amit ő mondott!A kocsit elfogom hozni tőle mert mondtam,hogy ennyi lé nincs rá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1765 Dátum: 2010. január 26. 10:43:32 am » |
|
Miki itt a fórumon van meghirdetve 40 pénzért garnitura Goetze (nem tudom jó hozzá vagy sem de itt van: http://capabmwforum.hu/index.php/topic,72.msg136911.html#msg136911
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1766 Dátum: 2010. január 26. 13:33:56 pm » |
|
Vazze ennyivel olcsóbb a Diesel? Enyémbe 200 min lett volna Ha 40ért lett volna akkor az sem maradt volna ki...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Csillagszemű
Nem elérhető
Hozzászólások: 403
Flottakezelő
|
|
« Válasz #1767 Dátum: 2010. január 26. 16:27:31 pm » |
|
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy van-e bármi műszaki akadálya annak, hogy egy manuális váltós, diesel E28-ast valaki átépítsen automata váltós kocsivá, ha megvan minden alkatrész?
Előre is köszi a válaszokat
|
|
|
Naplózva
|
E28 524td - E32 735iAL
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1768 Dátum: 2010. január 26. 20:51:35 pm » |
|
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy van-e bármi műszaki akadálya annak, hogy egy manuális váltós, diesel E28-ast valaki átépítsen automata váltós kocsivá, ha megvan minden alkatrész?
Előre is köszi a válaszokat
Ha minden megvan hozzá, akkor mi akadálya lenne?Idő kell hozzá, és/vagy pénz...mindenmegvan?Hűtő,hűtőcsövek,váltó,kardán,műszerfal,difi,pedálsor,meg még mittoménmi...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
feribmw
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
csak BMW és Bmw.
|
|
« Válasz #1769 Dátum: 2010. január 26. 22:17:41 pm » |
|
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy van-e bármi műszaki akadálya annak, hogy egy manuális váltós, diesel E28-ast valaki átépítsen automata váltós kocsivá, ha megvan minden alkatrész?
Előre is köszi a válaszokat
Annak,hogy manuális váltósból automatát csináljon az ember nem müszaki probléma. Az alapvető , hogy minden alkatrész legyen meg hozzá ami nem kevés. Aztán kell egy ember aki ezt bevállalja. Aztán ha van aki vállalja kérdés,hogy mennyit kér a végzendő munkáért. Azt nem árt tisztázni miért épitek át manuálist automatára,főként dieselt. Már csak keresni kell és aztán hajrá és megcsinálni aztán csak használni kell az automatás szerkezetet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|