nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1350 Dátum: 2009. november 07. 01:10:42 am » |
|
Hát fiuk megnéztem a motor test kábelt , leszedtem megtisztogattam ,visszaraktam ,de igy sem jó , az öninditó tuti jó mert ahol csináltattam ott levolt tesztelve .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1351 Dátum: 2009. november 07. 06:49:35 am » |
|
Feszültségémérés az akksi sarkain, feszültségmérés az önindító csatlakozási pontjain, feszültségérés a behúzótekercs sarkain. A terheletlen, és az indítózás közbeni feszültséget is meg kell mérni. Ebből kiderül, hogy merrefelé keressük a hibát.
Az akksid kellően fel van töltve?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #1352 Dátum: 2009. november 07. 07:39:31 am » |
|
Hát fiuk megnéztem a motor test kábelt , leszedtem megtisztogattam ,visszaraktam ,de igy sem jó , az öninditó tuti jó mert ahol csináltattam ott levolt tesztelve . hat figyeljcsak...kellene egy info hogy mijen az a testkabel?? mert ha ojan rez szovott valami mint azsigulin akkkor azt ki kellene cserelni egy ojanra mint az akkumlatornal van kabelvastagsag..vagy mint a rendes heggesztogepek testkabeljei. amikor kattog ,akkor ha a ket csavart ami a behuzotekercsen van osszezarod egy vastag csavarhuzoval akkorsem forog?? ha kint van az onindito akkor forgat rendesen?
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1353 Dátum: 2009. november 07. 13:04:41 pm » |
|
hat figyeljcsak...kellene egy info hogy mijen az a testkabel?? mert ha ojan rez szovott valami mint azsigulin akkkor azt ki kellene cserelni egy ojanra mint az akkumlatornal van kabelvastagsag..vagy mint a rendes heggesztogepek testkabeljei. amikor kattog ,akkor ha a ket csavart ami a behuzotekercsen van osszezarod egy vastag csavarhuzoval akkorsem forog?? ha kint van az onindito akkor forgat rendesen?
Igen olyan réz szövött kábel van benne bár eléggé viharvert ,de egyben van . Én nem láttam még kint hogy működik csak az a cég mondta hogy miután megcsinálták utánna leis tesztelték és akkor müködöt . Kipróbálom akkor azt a csavarhúzós módszert =D
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1354 Dátum: 2009. november 07. 13:08:12 pm » |
|
Feszültségémérés az akksi sarkain, feszültségmérés az önindító csatlakozási pontjain, feszültségérés a behúzótekercs sarkain. A terheletlen, és az indítózás közbeni feszültséget is meg kell mérni. Ebből kiderül, hogy merrefelé keressük a hibát.
Az akksid kellően fel van töltve?
igen felvan töltve az aksim . ( a kis ellenörző ablakja is zöld ) Rendben akkor lemérem a feszültséget bár sajnos még nincs nagy rutinom benne azért nem álltam még neki
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1355 Dátum: 2009. november 07. 15:50:05 pm » |
|
Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)
Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.
Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. november 07. 15:57:28 pm írta nimroad »
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1356 Dátum: 2009. november 07. 16:18:31 pm » |
|
igen felvan töltve az aksim . ( a kis ellenörző ablakja is zöld ) Rendben akkor lemérem a feszültséget bár sajnos még nincs nagy rutinom benne azért nem álltam még neki
Szerintem a gyújtáskapcsolód szívat. Próbáld ki egy darab vezetékkel...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1357 Dátum: 2009. november 08. 13:39:36 pm » |
|
Szerintem a gyújtáskapcsolód szívat. Próbáld ki egy darab vezetékkel...
Vagy a bendix(behúzótekercs) nem húz be eléggé..A felújító mindenképpen azt fogja mondani,hogy náluk tesztelve volt...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1358 Dátum: 2009. november 08. 13:44:10 pm » |
|
Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)
Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.
Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.
Ez a beragadós móka volt anno apám Arójával is... imádtam mikor az 1,8 Tonnát kellet kicsit megtolni
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1359 Dátum: 2009. november 08. 18:41:32 pm » |
|
Simán nem kapcsol a behúzó tekercsed. zárd rövidre a két kapcsát (8-as csavar) a behúzó tekercsnek ne ijedj meg mert szikrázni fog! Ha akkor forgat az önindítód akkor a mágneskapcsolód a rossz ha nem akkor nem érintkezik a kefe vagy zárlatos a forgórész vagy megszorult.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1360 Dátum: 2009. november 08. 20:01:02 pm » |
|
HElo
hát kipróbáltam ezt a rövidre zárást, nem történt semmi csak a lámpa kapcsolt be meg ugyanúgy kattant egyett
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1361 Dátum: 2009. november 08. 20:23:51 pm » |
|
Állj! Mit zártál rövidre mert ha azt a két nyolcas csavart az önindító végén amit én mondtam akkor nem kattanhat semmi hanem forognia kell az önindítónak.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1362 Dátum: 2009. november 09. 08:40:38 am » |
|
Állj! Mit zártál rövidre mert ha azt a két nyolcas csavart az önindító végén amit én mondtam akkor nem kattanhat semmi hanem forognia kell az önindítónak.
Azt csináltam amit mondtál mikor nem volt ráadva a gyujtás akkor csak a lámpa kapcsolt be de mikor ráadtam a gyujtást akkor ugyanugy kattant egyet. Akkor lehet hogy valami kábel problémám van , vagy rosszul van valami bekötve ? mert van benne valami utólag berakott fekete doboz ( ami szerintem inditás gátló és az rávan forrasztva sok vezetékre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1363 Dátum: 2009. november 09. 09:02:08 am » |
|
Valami nagyon nem stimmel ott mert ha azt csináltad amit mondtam akkor semmilyen lámpa nem gyulladhat ki csak az önindító motorja kezd el forogni. Indulj ki abból, hogy felújítás elött jó volt-e? Ha igen akkor valamit elkötöttetek a visszarakáskor. Az indításgátló általában a behúzótekercs áramkörét szakítja meg tehát akkor nem csattan... Le tudod fotózni?
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #1364 Dátum: 2009. november 09. 11:14:04 am » |
|
szerintem egeszseges lenne minden nem odavalo regi elektomo szirxart dobozt inditasgatlot kikotni es akkor valszeg mukodni fog....de azert a testkabelt is lecserelheted,...ha akarod hogy korhu legyen akkor a zsiguliboltban kapsz ojan szovott rez bigyoot.. mondjuk az oninditora csak 2db kabek megy egy vastag meg egy vekony es nemlehet osszecserelni oket...ha a vekony vezeteket lehuzod es aaz akkkumulator +polusarol egy masik vekony vezetekkel adsz neki aramot akkor minden egyebb elektromos kutyut kikerulsz es akkor is mukodnie kell,..ja megsem akkor az onindito a xar../forgoresz v szenkefe v behuzotekercs v annak az erintkezoje/.. udv
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1365 Dátum: 2009. november 09. 13:20:58 pm » |
|
Sanyi! Csattog a behúzótekercs de nem forog az önindító! Szerinted mit tud megállapítani ha a behúzótekercs vezérlőszálját direktre köti?
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
V8 Szisandor
e21 v8 4.0
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
|
|
« Válasz #1366 Dátum: 2009. november 09. 15:23:15 pm » |
|
ott a pont..
|
|
|
Naplózva
|
azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...
20-260-22-26
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1367 Dátum: 2009. november 09. 18:00:03 pm » |
|
Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)
Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.
Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.
Ez a megmozgatom téma bevált azóta tökéletesen inditgatózik bár még levan merülve az aksim , meg 4 éve nem volt már beindítva , nem is hallottam még a hangját
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nigthving
Vendég
|
|
« Válasz #1368 Dátum: 2009. november 09. 18:01:07 pm » |
|
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek ezt a sok segítséget =)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1369 Dátum: 2009. november 13. 07:30:00 am » |
|
Úgylátom többeknek van gondja a motortesteléssel...
Megoldás lehetne-e a problémára, ha az akksit eleve a motorra testelnénk? Mert így az indítómotor biztosan kap testet, a "többi" fogyasztánál pedig sokkal kisebb áram folyik, így ott nem ennyire kritikus a helyzet. Ellenvetés, azon kívül, hogy ez nem "gyári" megoldás?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1370 Dátum: 2009. november 13. 07:33:27 am » |
|
Úgylátom többeknek van gondja a motortesteléssel...
Megoldás lehetne-e a problémára, ha az akksit eleve a motorra testelnénk? Mert így az indítómotor biztosan kap testet, a "többi" fogyasztánál pedig sokkal kisebb áram folyik, így ott nem ennyire kritikus a helyzet. Ellenvetés, azon kívül, hogy ez nem "gyári" megoldás?
Nem tudom,de szerintem nem véletlenül testelik gyárilag a kasznira,és a motorra meg egy plusz kábelen...Valószinüleg érdekes interferenciák keletkeznének.Zenehallgatáskor tutira...A motor mennyire van testelve a kasznihoz a kábelen kivül?
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1371 Dátum: 2009. november 13. 09:55:59 am » |
|
Jó ötlet amit Promega mond, annyival egészíteném ki,hogy a karosszériának is szüksége van külön testre,mivel a motor gumibakokon ül,így nincs semmi kontakt a kasztnival. Ez azt jelenti,hogyha CSAK a motorra tesszük egyből a testet,akkor a többi fogyasztó (lámpák, ilyesmi) a motorról jövő jel kábeleken keresztül kapna csak testet (olajnyomás gomba, hűtővíz, ford.sz. jel és még sok más "fogyasztón" keresztül,ami üzemanyagrendszer és motor függő) Injektoros motornál a vezérlő halna meg azonnal. Gyárilag a bolcsőn (E12,E21,E23/1,E24/1,E3,E9,E10,E121) van egy "testszalag" /testkábel és a szelepfedél<-->tűzfal között. De az esetek 90%-ában a lakatolás/fényezés után a bolcső és a karosszéria között már nem úgy megy át az áram, ezért nem indít(hat). (sokszor a felújítás után komolyabb festék általi védelmet kapnak a fémkontakt pontok, mint gyárilag) Ezért nem ártasz avval,hogy : 1. akkusaruról egy vastagabb kábellel rákötsz a tartóbakra (gyári sarusnál ez nem megy) 2. arról a testpontról,ahová az akkusaru csatlakozik a karosszériára, onnan veszel le pówert (nekem az E12-ben így volt régen) 3. létesítesz a váznyulványon egy tőcsavart,mint az E28,E23/2,E24/2,E30,E32.....összes újabban és onnan adsz egy rövidebb testkábellel a motorra testet 4. a bölcső stiftjét, váznyúlvány vezetőfuratait nem festeted/fényezteted le és felrakáskor rézpasztát használsz,akkor gyári marad minden Remélem hasznos infó volt
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #1372 Dátum: 2009. november 13. 09:59:47 am » |
|
Igen nagyon hasznos volt, de jobban örülnék ha kicammognál a műhelybe és a kocsim csinálnád...
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1373 Dátum: 2009. november 13. 17:19:00 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1374 Dátum: 2009. november 13. 17:56:02 pm » |
|
Igen nagyon hasznos volt, de jobban örülnék ha kicammognál a műhelybe és a kocsim csinálnád... Asszem seggbe leszel rúgva
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
tasi.misi
Nem elérhető
Hozzászólások: 255
Ezüstnyíl!
|
|
« Válasz #1375 Dátum: 2009. november 19. 19:45:00 pm » |
|
sziasztok! Lenne egy olyan problémám,hogy nem működik a hátsó ablakfűtésem! A biztosíték jó,viszont a kapcsolónál nincs áram. Hol keressem a hibát! Válaszokat előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
Tasi 20-492-0318
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1376 Dátum: 2009. november 20. 10:12:23 am » |
|
sziasztok! Lenne egy olyan problémám,hogy nem működik a hátsó ablakfűtésem! A biztosíték jó,viszont a kapcsolónál nincs áram. Hol keressem a hibát! Válaszokat előre is köszönöm! Nézd meg a többi cuccot is,ami arról a biztiről apja az áramot.Ha azokban sincs,akkor lehet hogy meg kell mozgatni a biztit...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1377 Dátum: 2009. december 05. 15:11:46 pm » |
|
Tudtok esetleg weboldalt ajánlani,ahol meg lehetne nézni kibocsájtott fények szineit?A meleg és a hidegfehér közti különbség érdekelne...Én hófehéret(vagy aközelit) szeretnék,a jelenlegi inkább kékes-lilás..Ja, és ha lehet,led..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1378 Dátum: 2009. december 10. 19:40:40 pm » |
|
Az ampervadász hajlamúakat kérdem,az audival kapcsolatban,hogy 12.3V van az akksiban reggelente,alapjáraton 14.4,fordulaton is,viszont az utóbbi2-3 hét óta egy re szarabbul teker reggelente,olyan nyenyere,mintha alig bírná átfordítani a bivaly egyhatot,3 éves az akksi. Érdemes levennem napközben,hogy feltegyem pár órára tölteni,de nem értem,hogy a 14.4V miért nem tölti fel?Itt még hideg sincs,reggelente 0,-1° az pitsa,vagy akksi csé?
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1379 Dátum: 2009. december 10. 20:05:43 pm » |
|
Azért nem tölti fel mert rövid távokat autózol és azt is világítással tehát kevés ami valós töltésre jut. Egyébként a folyadékszint megfelelő benne (mert az is lehet a gond ha nincs elég elektrolit benne)? Ha mindez rendben akkor érdemes megpróbálni egy töltést de nem sok jót jósolok neki 3 évesen pláne ha gondozásmentes akkor nagy esély van rá, hogy a végétjárja.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
|