CápaBMW fórum
2024. november 23. 18:32:55 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1512276 alkalommal)
nigthving
Vendég
« Válasz #1350 Dátum: 2009. november 07. 01:10:42 am »

Hát fiuk megnéztem a motor test kábelt , leszedtem megtisztogattam ,visszaraktam ,de igy sem jó   ,  az öninditó tuti jó mert ahol csináltattam ott levolt tesztelve .  Cry
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1351 Dátum: 2009. november 07. 06:49:35 am »

Feszültségémérés az akksi sarkain,  feszültségmérés az önindító csatlakozási pontjain, feszültségérés a behúzótekercs sarkain.
A terheletlen, és az indítózás közbeni feszültséget is meg kell mérni.
Ebből kiderül, hogy merrefelé keressük a hibát.

Az akksid kellően fel van töltve?
Naplózva
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #1352 Dátum: 2009. november 07. 07:39:31 am »

Hát fiuk megnéztem a motor test kábelt , leszedtem megtisztogattam ,visszaraktam ,de igy sem jó   ,  az öninditó tuti jó mert ahol csináltattam ott levolt tesztelve .  Cry

hat figyeljcsak...kellene egy info hogy mijen az a testkabel?? mert ha ojan rez szovott valami mint  azsigulin akkkor azt ki kellene cserelni egy ojanra mint az akkumlatornal van kabelvastagsag..vagy mint a rendes heggesztogepek testkabeljei.
amikor kattog ,akkor ha a ket csavart ami a behuzotekercsen van osszezarod egy vastag csavarhuzoval akkorsem forog??
ha kint van az onindito akkor forgat rendesen?
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
nigthving
Vendég
« Válasz #1353 Dátum: 2009. november 07. 13:04:41 pm »

hat figyeljcsak...kellene egy info hogy mijen az a testkabel?? mert ha ojan rez szovott valami mint  azsigulin akkkor azt ki kellene cserelni egy ojanra mint az akkumlatornal van kabelvastagsag..vagy mint a rendes heggesztogepek testkabeljei.
amikor kattog ,akkor ha a ket csavart ami a behuzotekercsen van osszezarod egy vastag csavarhuzoval akkorsem forog??
ha kint van az onindito akkor forgat rendesen?

Igen olyan réz szövött kábel van benne  bár eléggé viharvert ,de  egyben van  . Én nem láttam még kint hogy működik csak az a cég mondta hogy miután megcsinálták  utánna leis tesztelték és akkor müködöt . Kipróbálom  akkor azt a  csavarhúzós módszert =D
Naplózva
nigthving
Vendég
« Válasz #1354 Dátum: 2009. november 07. 13:08:12 pm »

Feszültségémérés az akksi sarkain,  feszültségmérés az önindító csatlakozási pontjain, feszültségérés a behúzótekercs sarkain.
A terheletlen, és az indítózás közbeni feszültséget is meg kell mérni.
Ebből kiderül, hogy merrefelé keressük a hibát.

Az akksid kellően fel van töltve?

igen felvan töltve az aksim . ( a kis ellenörző ablakja is zöld )   Rendben akkor lemérem a feszültséget bár sajnos még nincs nagy rutinom benne azért nem álltam még neki 
Naplózva
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1355 Dátum: 2009. november 07. 15:50:05 pm »

Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)

Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.

Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.
« Utoljára szerkesztve: 2009. november 07. 15:57:28 pm írta nimroad » Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1356 Dátum: 2009. november 07. 16:18:31 pm »

igen felvan töltve az aksim . ( a kis ellenörző ablakja is zöld )   Rendben akkor lemérem a feszültséget bár sajnos még nincs nagy rutinom benne azért nem álltam még neki 

Szerintem a gyújtáskapcsolód szívat. Próbáld ki egy darab vezetékkel...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1357 Dátum: 2009. november 08. 13:39:36 pm »

Szerintem a gyújtáskapcsolód szívat. Próbáld ki egy darab vezetékkel...

Vagy a bendix(behúzótekercs) nem húz be eléggé..A felújító mindenképpen azt fogja mondani,hogy náluk tesztelve volt...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1358 Dátum: 2009. november 08. 13:44:10 pm »

Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)

Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.

Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.

Ez a beragadós móka volt anno apám Arójával is... imádtam mikor az 1,8 Tonnát kellet kicsit megtolni Smiley
Naplózva

Bence
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1359 Dátum: 2009. november 08. 18:41:32 pm »

Simán nem kapcsol a behúzó tekercsed. zárd rövidre a két kapcsát (8-as csavar) a behúzó tekercsnek ne ijedj meg mert szikrázni fog! Ha akkor forgat az önindítód akkor a mágneskapcsolód a rossz ha nem akkor nem érintkezik a kefe vagy zárlatos a forgórész vagy megszorult.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
nigthving
Vendég
« Válasz #1360 Dátum: 2009. november 08. 20:01:02 pm »

HElo 

hát kipróbáltam  ezt a rövidre zárást, nem történt semmi csak a lámpa kapcsolt be  meg ugyanúgy  kattant egyett
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1361 Dátum: 2009. november 08. 20:23:51 pm »

Állj!
Mit zártál rövidre mert ha azt a két nyolcas csavart az önindító végén amit én mondtam akkor nem kattanhat semmi hanem forognia kell az önindítónak.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
nigthving
Vendég
« Válasz #1362 Dátum: 2009. november 09. 08:40:38 am »

Állj!
Mit zártál rövidre mert ha azt a két nyolcas csavart az önindító végén amit én mondtam akkor nem kattanhat semmi hanem forognia kell az önindítónak.
     

Azt csináltam amit mondtál    mikor nem volt ráadva a gyujtás akkor csak a lámpa kapcsolt be de mikor ráadtam a gyujtást akkor ugyanugy kattant egyet.   Akkor lehet hogy valami  kábel problémám van , vagy rosszul van valami bekötve ?  mert van benne valami utólag berakott fekete doboz ( ami szerintem inditás gátló   és az rávan forrasztva sok vezetékre.
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1363 Dátum: 2009. november 09. 09:02:08 am »

Valami nagyon nem stimmel ott mert ha azt csináltad amit mondtam akkor semmilyen lámpa nem gyulladhat ki csak az önindító motorja kezd el forogni.
Indulj ki abból, hogy felújítás elött jó volt-e? Ha igen akkor valamit elkötöttetek a visszarakáskor.
Az indításgátló általában a behúzótekercs áramkörét szakítja meg tehát akkor nem csattan...
Le tudod fotózni?
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #1364 Dátum: 2009. november 09. 11:14:04 am »

szerintem egeszseges lenne minden nem odavalo regi elektomo szirxart dobozt inditasgatlot kikotni es akkor valszeg mukodni fog....de azert a testkabelt is lecserelheted,...ha akarod hogy korhu legyen akkor a zsiguliboltban kapsz ojan szovott rez bigyoot.. Azn

mondjuk az oninditora csak 2db kabek megy egy vastag meg egy vekony es nemlehet osszecserelni oket...ha a vekony vezeteket lehuzod es aaz akkkumulator +polusarol egy masik vekony vezetekkel adsz neki aramot akkor minden egyebb elektromos kutyut kikerulsz es akkor is mukodnie kell,..ja megsem akkor az onindito a xar../forgoresz v szenkefe v behuzotekercs v annak az erintkezoje/.. undecided
udv
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1365 Dátum: 2009. november 09. 13:20:58 pm »

Sanyi!
Csattog a behúzótekercs de nem forog az önindító! Szerinted mit tud megállapítani ha a behúzótekercs vezérlőszálját direktre köti?
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #1366 Dátum: 2009. november 09. 15:23:15 pm »

ott a pont.. angel
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
nigthving
Vendég
« Válasz #1367 Dátum: 2009. november 09. 18:00:03 pm »

Szerintem a szénkefékkel van baj,valamelyik nem érintkezik a forgórésszel.Kattan,tehát a behuzótekercs beránt de mivel nem érintkezik a szénkefe azért nem indul el forogni.(99%)

Még lehet valami ami nagyon ritka.Velem már előfordult igaz nem BMW volt. A bendix kis fogaskereke bent maradt a koronakerékbe (megszorult).Be tettem sebeségbe és megmozgattam a kocsit előre meg hátra és akkor kiugrott. Utána müködött rendesen.

Vagy ahogy a kolegák irták gyenge az aksi.

Ez a megmozgatom téma bevált azóta tökéletesen inditgatózik  bár még levan merülve az aksim , meg 4 éve nem volt már beindítva , nem is hallottam még a hangját
Naplózva
nigthving
Vendég
« Válasz #1368 Dátum: 2009. november 09. 18:01:07 pm »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek ezt a sok segítséget =)
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1369 Dátum: 2009. november 13. 07:30:00 am »

Úgylátom többeknek van gondja a motortesteléssel...

Megoldás lehetne-e a problémára, ha az akksit eleve a motorra testelnénk?
Mert így az indítómotor biztosan kap testet, a "többi" fogyasztánál pedig sokkal kisebb áram folyik, így ott nem ennyire kritikus a helyzet.
Ellenvetés, azon kívül, hogy ez nem "gyári" megoldás?
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1370 Dátum: 2009. november 13. 07:33:27 am »

Úgylátom többeknek van gondja a motortesteléssel...

Megoldás lehetne-e a problémára, ha az akksit eleve a motorra testelnénk?
Mert így az indítómotor biztosan kap testet, a "többi" fogyasztánál pedig sokkal kisebb áram folyik, így ott nem ennyire kritikus a helyzet.
Ellenvetés, azon kívül, hogy ez nem "gyári" megoldás?

Nem tudom,de szerintem nem véletlenül testelik gyárilag a kasznira,és a motorra meg egy plusz kábelen...Valószinüleg érdekes interferenciák keletkeznének.Zenehallgatáskor tutira...A motor mennyire van testelve a kasznihoz a kábelen kivül?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1371 Dátum: 2009. november 13. 09:55:59 am »

Jó ötlet amit Promega mond, annyival egészíteném ki,hogy a karosszériának is szüksége van külön testre,mivel a motor gumibakokon ül,így nincs semmi kontakt a kasztnival.
Ez azt jelenti,hogyha CSAK a motorra tesszük egyből a testet,akkor a többi fogyasztó (lámpák, ilyesmi) a motorról jövő jel kábeleken keresztül kapna csak testet (olajnyomás gomba, hűtővíz, ford.sz. jel és még sok más "fogyasztón" keresztül,ami üzemanyagrendszer és motor függő) Injektoros motornál a vezérlő halna meg azonnal.

Gyárilag a bolcsőn (E12,E21,E23/1,E24/1,E3,E9,E10,E121) van egy "testszalag" /testkábel és a szelepfedél<-->tűzfal között. De az esetek 90%-ában a lakatolás/fényezés után a bolcső és a karosszéria között már nem úgy megy át az áram, ezért nem indít(hat). (sokszor a felújítás után komolyabb festék általi védelmet kapnak a fémkontakt pontok, mint gyárilag) Ezért nem ártasz avval,hogy :

1. akkusaruról egy vastagabb kábellel rákötsz a tartóbakra (gyári sarusnál ez nem megy)

2. arról a testpontról,ahová az akkusaru csatlakozik a karosszériára, onnan veszel le pówert (nekem az E12-ben így volt régen)

3. létesítesz a váznyulványon egy tőcsavart,mint az E28,E23/2,E24/2,E30,E32.....összes újabban és onnan adsz egy rövidebb testkábellel a motorra testet

4. a bölcső stiftjét, váznyúlvány vezetőfuratait nem festeted/fényezteted le és felrakáskor rézpasztát használsz,akkor gyári marad minden


Remélem hasznos infó volt Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1372 Dátum: 2009. november 13. 09:59:47 am »

Igen nagyon hasznos volt, de jobban örülnék ha kicammognál a műhelybe és a kocsim csinálnád...  Evil  Lips Sealed
Naplózva

Bence
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1373 Dátum: 2009. november 13. 17:19:00 pm »

Igen nagyon hasznos volt, de jobban örülnék ha kicammognál a műhelybe és a kocsim csinálnád...  Evil  Lips Sealed

Nyugi. 7VG-n kezdődik  Cool Azn
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1374 Dátum: 2009. november 13. 17:56:02 pm »

Igen nagyon hasznos volt, de jobban örülnék ha kicammognál a műhelybe és a kocsim csinálnád...  Evil  Lips Sealed

Asszem seggbe leszel rúgva Evil
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
tasi.misi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Ezüstnyíl!


« Válasz #1375 Dátum: 2009. november 19. 19:45:00 pm »

sziasztok!
Lenne egy olyan problémám,hogy nem működik a hátsó ablakfűtésem! Sad
A biztosíték jó,viszont a kapcsolónál nincs áram.
Hol keressem a hibát!
Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

Tasi 20-492-0318
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1376 Dátum: 2009. november 20. 10:12:23 am »

sziasztok!
Lenne egy olyan problémám,hogy nem működik a hátsó ablakfűtésem! Sad
A biztosíték jó,viszont a kapcsolónál nincs áram.
Hol keressem a hibát!
Válaszokat előre is köszönöm!

Nézd meg a többi cuccot is,ami arról a biztiről apja az áramot.Ha azokban sincs,akkor lehet hogy meg kell mozgatni a biztit...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1377 Dátum: 2009. december 05. 15:11:46 pm »

Tudtok esetleg weboldalt ajánlani,ahol meg lehetne nézni kibocsájtott fények szineit?A meleg és a hidegfehér közti különbség érdekelne...Én hófehéret(vagy aközelit) szeretnék,a jelenlegi inkább kékes-lilás..Ja, és ha lehet,led..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #1378 Dátum: 2009. december 10. 19:40:40 pm »

Az ampervadász hajlamúakat kérdem,az audival kapcsolatban,hogy  12.3V van az akksiban reggelente,alapjáraton 14.4,fordulaton is,viszont az utóbbi2-3 hét óta egy re szarabbul teker reggelente,olyan nyenyere,mintha alig bírná átfordítani a bivaly egyhatot,3 éves az akksi.
Érdemes levennem napközben,hogy feltegyem pár órára tölteni,de nem értem,hogy a 14.4V miért nem tölti fel?Itt még hideg sincs,reggelente 0,-1° az pitsa,vagy akksi csé? Embarrassed Embarrassed
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1379 Dátum: 2009. december 10. 20:05:43 pm »

Azért nem tölti fel mert rövid távokat autózol és azt is világítással tehát kevés ami valós töltésre jut.
Egyébként a folyadékszint  megfelelő benne (mert az is lehet a gond ha nincs elég elektrolit benne)?
 Ha mindez rendben akkor érdemes megpróbálni egy töltést de nem sok jót jósolok neki 3 évesen pláne ha gondozásmentes akkor nagy esély van rá, hogy a végétjárja.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!