steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1230 Dátum: 2009. július 13. 21:13:56 pm » |
|
tápfeszültség: 5 V (csatlakozó lehúzva) ellenállás: 2 000 - 3 000 Ohm / 20 °C ellenállás: 200 - 300 Ohm / 90 °C
A levegő hőmérséklet mérésére legáltalánosabban használt eszköz egy nyitott burkolatban elhelyezett termisztor (2. ábra). A termisztor egy olyan félvezető anyagból készült, amely ellenállása megváltozik a hőmérsékletváltozás hatására. Mivel már egy kis hőmérsékletváltozás nagymértékű ellenállásváltozást eredményez, pontos mérést tesz lehetővé. Az általános használt termisztorok ellenállása csökken a hőmérséklet növekedése hatására, így ezeket negatív hőmérsékleti együtthatójú (NTK) eszközöknek nevezzük. Kevésbé elterjedtek azok a típusok, amelyek ellenállása növekszik a hőmérséklet növekedése hatására, amelyeket pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTK) eszköznek nevezzük.
Különböző szenzorok eltérő ellenállással rendelkezhetnek, de egy tipikus NTK termisztor ellenállása 10 000 Ohm körül van 0 °C hőmérsékleten és 100 Ohm körül 100 °C-on. A 3. ábrán egy tipikus NTK eszköz ellenállása látható a hőmérséklet függvényében
Különböző szenzorok eltérő ellenállással rendelkezhetnek, de egy tipikus PTK termisztor ellenállása 100 Ohm körül van 0 °C hőmérsékleten és 10 000 Ohm körül 100 °C-on. A 4. ábrán egy tipikus PTK eszköz ellenállása látható a hőmérséklet függvényében.
Az egyszerűsített kapcsolási rajzon a hűtőfolyadék-hőmérséklet mérőáramköre látható (6. ábra). A hőmérsékletszenzor az R belső ellenállással együtt egy feszültségosztó áramkört képez. A szenzor által mért hőmérséklet változásával annak ellenállása is változik, amely a rajta megjelenő feszültséget is megváltoztatja. A feszültség a B analóg-digitális átalakító bemenetére kerül, amely digitális kimenetét az ECU összehasonlítja a benne tárolt referenciatáblázattal. Az ECU olyan módon állítja be a befecskendező szelepek vezérlését, hogy fenntartsa a megfelelő üzemanyag-adagolást a motor teljes hőmérséklet-tartományában.
A feszültségosztó áramkör bemeneti feszültsége nagyon stabil kell legyen, mivel a kimeneti feszültség minden változását az ECU a hőmérséklet változásaként kezeli. A stabil feszültség fenntartása céljából, az akkumulátor változó feszültségét az A szabályzó áramkör stabilizálja. A feszültségszabályozó áramkör stabilan 5 V-on tartja a kimeneti feszültséget, függetlenül az osztó terhelésétől és az akkumulátorfeszültség változásától
Diagnosztika Húzza le a szenzor vezetékét és ellenőrizze, hogy az ellenállás 100 Ohm és 10 000 Ohm között van-e. Nulla vagy végtelen érték esetén cserélje ki a szenzort. Ellenőrizze az ellenállás változását a hőmérséklet-változás hatására, szerelje ki a szenzort és mérje meg az ellenállását szobahőmérsékleten, majd ismét, forró vízbe merítve. Ha az ellenállás nem változik, cserélje ki a szenzort. Ellenőrizze, hogy megjelenik-e az 5 V az akkumulátortesthez képest a szondát tápláló kapcson az ECU-n, ha a szondát lekapcsolja. Ellenőrizze a vezetékek és a kapcsok esetleges szakadását és állapotát.
|
steffe
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #1231 Dátum: 2009. július 13. 21:36:48 pm » |
|
Ja azt elfelejetettem irni,hogy ez e30 318i l-jetesnek a hőgombája...
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1232 Dátum: 2009. július 14. 07:02:57 am » |
|
Hol tudok utánanézni, az m10-ben található vízhőfok-jeladó bemérési értékeinek? milyen hőmérsékleten hány Ohm-os?
Esetleg abban a könyvben ami tőlem van nálad
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1233 Dátum: 2009. július 14. 07:36:22 am » |
|
Ha arra gondolsz, ami a fuel system részben van (5-17 -es oldal), akkor azt megtaláltam, csak nem hiszem el...vagy amerikában máshogy számolják az ellenállást? Hőmérséklet (C fok) | Ellenállás (Ohm) | -10 | 9,2 | 0 | 5,9 | 10 | 3,7 | 20 | 2,5 | 30 | 1,7 | 40 | 1,2 | 50 | 0,87 | 60 | 0,6 | 70 | 0,43 | 80 | 0,32 | 90 | 0,25 | 100 | 0,2 |
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1234 Dátum: 2009. július 14. 13:02:50 pm » |
|
Ha arra gondolsz, ami a fuel system részben van (5-17 -es oldal), akkor azt megtaláltam, csak nem hiszem el...vagy amerikában máshogy számolják az ellenállást? Hőmérséklet (C fok) | Ellenállás (Ohm) | -10 | 9,2 | 0 | 5,9 | 10 | 3,7 | 20 | 2,5 | 30 | 1,7 | 40 | 1,2 | 50 | 0,87 | 60 | 0,6 | 70 | 0,43 | 80 | 0,32 | 90 | 0,25 | 100 | 0,2 |
Jó lesz az,csak nem ohm, hanem kiloohm.
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #1235 Dátum: 2009. július 15. 07:09:51 am » |
|
Elképzelhető, hogy kilo
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1236 Dátum: 2009. július 15. 11:03:15 am » |
|
Sziasztok! Találtam egy olyan kapcsolót mint amilyen a rádió mellett van ( hátsó ablak melegitő,zöld a teteje és ki lehet huzni) Ez is zöld ,meg ki lehet huzni a kormányrud és a vészvillogó közt van,de nem tudom mire való.Tud e valaki ebben segiteni.Ezt a kábelköteget egy másik E-12-ből raktam át,de az enyémbe nem volt ilyen. Előre is köszönöm
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1237 Dátum: 2009. július 15. 11:32:27 am » |
|
Sziasztok! Találtam egy olyan kapcsolót mint amilyen a rádió mellett van ( hátsó ablak melegitő,zöld a teteje és ki lehet huzni) Ez is zöld ,meg ki lehet huzni a kormányrud és a vészvillogó közt van,de nem tudom mire való.Tud e valaki ebben segiteni.Ezt a kábelköteget egy másik E-12-ből raktam át,de az enyémbe nem volt ilyen. Előre is köszönöm
Ködlámpakapcsolóra tippelek,,,
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1238 Dátum: 2009. július 16. 00:33:47 am » |
|
Nimroad
Gyanús,hogy ködlámpa kapcsoló, bár oda nyomógombos van. Milyen a kapcsoló lába? Milyen kábel megy rá? (milyen színű?) Valamint lehet,hogy nagyon korai E12 cuccot tettél bele? (73 ig)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1239 Dátum: 2009. július 21. 13:55:40 pm » |
|
Sziasztok! Kaptam egy Blaupunkt kazetasmagnót.Ha leveszem a kontaktot mindig ki megy a kód belőle.Hova lehetne (érdemes) bekötni ,hogy álandóan legyen áram allatt
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #1240 Dátum: 2009. július 21. 14:09:22 pm » |
|
valószínűleg 2 fajta tápáram kell neki: - állandó: ezt egy biztosíték közbeiktatásával közvetlenül hozhatod az akksi + sarkától (így mindig van árama, és nem felejt el semmit) - kapcsolt: ezt szintén biztosítékolva vagy a gyújtás köréből, vagy meg kell keresni az un. ACC szálat, ami akkor ad áramot, amikor a kulcs az első állásban vagy gyújtáson van. De nincs rajta áram, amikor kiveszed a kulcsot vagy megy az önöndító.
A kapcsolt szál ízlés szerint bonyolítható azzal, hogy szintén az akksi +-ra rákötsz egy relét, szintén biztosítékolva, és a relé vezérlőfeszültségét veszed az előbb felsorolt helyek valamelyikéről...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1241 Dátum: 2009. július 21. 15:41:01 pm » |
|
Másik ,hogy megkeresed a piros/fehér kábelt, valamint a lila fehéret az E12 kardánboxa körül és rákötöd a rádiót. Az állanó a piros/fehér, a lila/fehér a Rádió állása a gyújtáskapcsolónak. Természetesen mind gyárilag biztosítékolt.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1242 Dátum: 2009. július 21. 16:41:50 pm » |
|
A lila/fehér megvan meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1243 Dátum: 2009. július 21. 17:31:31 pm » |
|
A lila/fehér megvan meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret
Ha nincs meg (kesztyűtartó felé és a kézilámpa töltője felé megy) ,akkor köss rá a szivargyújtóra, az is biztosítékolt (mint minden)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1244 Dátum: 2009. július 21. 18:49:45 pm » |
|
A lila/fehér megvan meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret
Ha nincs meg (kesztyűtartó felé és a kézilámpa töltője felé megy) ,akkor köss rá a szivargyújtóra, az is biztosítékolt (mint minden) Ok !! Megvan a piros/fehér egy kicsit el volt bujva. Kösz a segitséget.Mostmár müködik rendesen. Köszönöm Promeganak is a gyors választ.
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1245 Dátum: 2009. július 21. 19:08:33 pm » |
|
Nimroad
Gyanús,hogy ködlámpa kapcsoló, bár oda nyomógombos van. Milyen a kapcsoló lába? Milyen kábel megy rá? (milyen színű?) Valamint lehet,hogy nagyon korai E12 cuccot tettél bele? (73 ig)
Két lába van az egyikre rá van dugva egy kék/fehér vezeték a másikra 3 szál van ősszefogva egy papucsba ugy van rá dugva mindhárom piros/fehér, de áram egyikbe sincs és még lóg mellette egy barna szál (gondolom test) de nincs helye hogy hova dugjam ( a kapcsoló végén van egy lyuk,olyan mintha egy kis égőt lehetne bedugni de nincs meg az égő foglalat esetleg arra lehetne akkor dugni a kék/fehér szálat és akkor maradna egy hely a barna szálnak is.
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1246 Dátum: 2009. július 21. 21:29:44 pm » |
|
Jó,értem már.Először is, az a kapcsoló,ami oda van téve odavaló. Az az első ködlámpának előkészítés, ez aktiválja a relét a motortérben,amit be kell dugni az egyetlen szabadon lévő aljzatba.
Olyan kapcsoló való oda,mint a hátsóé,csak kell lennie egy pici izzónak a kapcsoló fejében,ami évjárattól függően zölden,ill. sárgán jelez vissza. Ennek a kicsi izzónak kell az a barna,hogy tudjon világítani (bekapcsolt állásban).
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:12:47 am írta Promega »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
mikóE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
|
|
« Válasz #1247 Dátum: 2009. július 22. 19:12:00 pm » |
|
Sziasztok!
Nekem is támadt egy igen nagy problémám a cápámmal ami '86 535i automata motronikos. MOTORMOSÁS történt és hiába lett szép azóta minden baja van! Hibái azóta: Egy folytába leál nincs alapjárat (gázadással kell tartani)! Melgen dadog és rángat!
Szervizelések: Alapjárati motor cseréje 2db (használt de müködök) Légtömegmérö csere 1db (használt de müködö) Computer csere is volt 1db (használt de müködö) Höjeladó gomba (új) Rotor csere is volt (új 2 éve) Hát nemtudom én már teljesen el vagyok keseredve, feladtam és még Rajtam kivül 3 szerelő brigád. Valaki már járt igy és tudja esetleg a megoldást a problémára azt meköszöném nem csak szóban!!! Vagy így még egy Cápival kevesebb lesz az utakon és a találkozokon. Előre is köszönöm.Dani
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1248 Dátum: 2009. július 22. 21:32:20 pm » |
|
Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:12:20 am írta Promega »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Imik-e-28
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
|
|
« Válasz #1249 Dátum: 2009. július 23. 11:04:44 am » |
|
Osztófej fedél?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:11:57 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1250 Dátum: 2009. július 23. 14:41:18 pm » |
|
Osztófej fedél? Tényleg!Víz is mehetett a fedél alá.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
ma.lac
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
|
|
« Válasz #1251 Dátum: 2009. július 24. 22:22:21 pm » |
|
Ez miez? E34 1992
|
|
|
Naplózva
|
BMW E21 320 BMW e34 530iAV8 BMW K100RS Töyota Celica Supra 2.8i
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1252 Dátum: 2009. július 25. 10:32:36 am » |
|
Ez miez? E34 1992 A kacat tartó/ kazetta tartó/ gyári telefon helyére becsúsztatott úgynevezett kis board. Semmi funkciója ,csak parasztosan "tögyünk mán valamit a lyukba".
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1253 Dátum: 2009. július 25. 10:59:07 am » |
|
Ez miez? E34 1992 A kacat tartó/ kazetta tartó/ gyári telefon helyére becsúsztatott úgynevezett kis board. Semmi funkciója ,csak parasztosan "tögyünk mán valamit a lyukba". Bal elöl, és jobb elöl is méri a hőfokot belül..Vagy alul és felül, vagy itt és ott... )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #1254 Dátum: 2009. július 26. 13:41:30 pm » |
|
E28 belsőtér világítás búráját hogyan lehet leszedni?
Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1255 Dátum: 2009. július 26. 15:26:31 pm » |
|
E28 belsőtér világítás búráját hogyan lehet leszedni?
Köszi!
Fogsz egy lapos csavarhúzót, majd az egyik oldalon (rövid oldal) lévő kis nyílásba bedugod, elnyomsz egy lemez fület és kibillented
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
mikóE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
|
|
« Válasz #1256 Dátum: 2009. július 27. 18:39:11 pm » |
|
Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1257 Dátum: 2009. július 27. 22:18:09 pm » |
|
Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van? Fárad a légtömegmérő. Nem tudsz vele mit kezdeni nagyon. Picit lehet babrálni, de addig nem szabad,amíg normálisan megy és fogyaszt. Még hátravan jópár ezer km,amíg az alapjáratot is elkezdi dobálni ,de még akkor is jól fog menni Ha van rá lehetőséged,akkor tegyél félre némi pénzt minden hónapban 1-1,5 évig (vagy ahogy alakul) és vegyél egy új légtömegmérőt. Nem egész 80ezr Ft-ért itt van nálam az új Bosch Szerintem megéri, én is gyűjtök az E32-re egy légtömegmérőt
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1258 Dátum: 2009. július 28. 08:57:43 am » |
|
a vezérlő száma stimmelt a múltkor, megnézzem az lmm-is? Öreg olyan dolgokat bespejzolt a dolcs sógorától... Pet Az nem jó, mert a hetesben és Mikónak is motronicos a 35-e. Amit pedig mi beszéltünk, az egy L-jetes 35i cuccra kell/kellett
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
mikóE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
|
|
« Válasz #1259 Dátum: 2009. július 28. 13:58:55 pm » |
|
Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van? Fárad a légtömegmérő. Nem tudsz vele mit kezdeni nagyon. Picit lehet babrálni, de addig nem szabad,amíg normálisan megy és fogyaszt. Még hátravan jópár ezer km,amíg az alapjáratot is elkezdi dobálni ,de még akkor is jól fog menni Ha van rá lehetőséged,akkor tegyél félre némi pénzt minden hónapban 1-1,5 évig (vagy ahogy alakul) és vegyél egy új légtömegmérőt. Nem egész 80ezr Ft-ért itt van nálam az új Bosch Szerintem megéri, én is gyűjtök az E32-re egy légtömegmérőt Ismét köszönöm a válaszod Még egy pár dolgot rendbe kell tenni az autómon azt jöhet az új légmérő! Majd meg kereslek ha már aktuális lesz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|