CápaBMW fórum
2024. november 23. 20:30:19 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 1512410 alkalommal)
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #1230 Dátum: 2009. július 13. 21:13:56 pm »

tápfeszültség: 5 V (csatlakozó lehúzva)
ellenállás: 2 000 - 3 000 Ohm / 20 °C
ellenállás: 200 - 300 Ohm / 90 °C

A levegő hőmérséklet mérésére legáltalánosabban használt eszköz egy nyitott burkolatban elhelyezett termisztor (2. ábra). A termisztor egy olyan félvezető anyagból készült, amely ellenállása megváltozik a hőmérsékletváltozás hatására. Mivel már egy kis hőmérsékletváltozás nagymértékű ellenállásváltozást eredményez, pontos mérést tesz lehetővé. Az általános használt termisztorok ellenállása csökken a hőmérséklet növekedése hatására, így ezeket negatív hőmérsékleti együtthatójú (NTK) eszközöknek nevezzük. Kevésbé elterjedtek azok a típusok, amelyek ellenállása növekszik a hőmérséklet növekedése hatására, amelyeket pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTK) eszköznek nevezzük.

Különböző szenzorok eltérő ellenállással rendelkezhetnek, de egy tipikus NTK termisztor ellenállása 10 000 Ohm körül van 0 °C hőmérsékleten és 100 Ohm körül 100 °C-on. A 3. ábrán egy tipikus NTK eszköz ellenállása látható a hőmérséklet függvényében

Különböző szenzorok eltérő ellenállással rendelkezhetnek, de egy tipikus PTK termisztor ellenállása 100 Ohm körül van 0 °C hőmérsékleten és 10 000 Ohm körül 100 °C-on. A 4. ábrán egy tipikus PTK eszköz ellenállása látható a hőmérséklet függvényében.

Az egyszerűsített kapcsolási rajzon a hűtőfolyadék-hőmérséklet mérőáramköre látható (6. ábra). A hőmérsékletszenzor az R belső ellenállással együtt egy feszültségosztó áramkört képez. A szenzor által mért hőmérséklet változásával annak ellenállása is változik, amely a rajta megjelenő feszültséget is megváltoztatja. A feszültség a B analóg-digitális átalakító bemenetére kerül, amely digitális kimenetét az ECU összehasonlítja a benne tárolt referenciatáblázattal. Az ECU olyan módon állítja be a befecskendező szelepek vezérlését, hogy fenntartsa a megfelelő üzemanyag-adagolást a motor teljes hőmérséklet-tartományában.

A feszültségosztó áramkör bemeneti feszültsége nagyon stabil kell legyen, mivel a kimeneti feszültség minden változását az ECU a hőmérséklet változásaként kezeli. A stabil feszültség fenntartása céljából, az akkumulátor változó feszültségét az A szabályzó áramkör stabilizálja. A feszültségszabályozó áramkör stabilan 5 V-on tartja a kimeneti feszültséget, függetlenül az osztó terhelésétől és az akkumulátorfeszültség változásától


Diagnosztika
Húzza le a szenzor vezetékét és ellenőrizze, hogy az ellenállás 100 Ohm és 10 000 Ohm között van-e. Nulla vagy végtelen érték esetén cserélje ki a szenzort.
Ellenőrizze az ellenállás változását a hőmérséklet-változás hatására, szerelje ki a szenzort és mérje meg az ellenállását szobahőmérsékleten, majd ismét, forró vízbe merítve. Ha az ellenállás nem változik, cserélje ki a szenzort.
Ellenőrizze, hogy megjelenik-e az 5 V az akkumulátortesthez képest a szondát tápláló kapcson az ECU-n, ha a szondát lekapcsolja.
Ellenőrizze a vezetékek és a kapcsok esetleges szakadását és állapotát.


* image010.jpg (14.24 KB, 424x470 - megtekintve 1337 alkalommal.)
Naplózva

steffe
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #1231 Dátum: 2009. július 13. 21:36:48 pm »

Ja azt elfelejetettem irni,hogy ez e30 318i l-jetesnek a hőgombája...
Naplózva

steffe
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1232 Dátum: 2009. július 14. 07:02:57 am »

Hol tudok utánanézni, az m10-ben található vízhőfok-jeladó bemérési értékeinek? milyen hőmérsékleten hány Ohm-os?

Esetleg abban a könyvben ami tőlem van nálad  Roll Eyes
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1233 Dátum: 2009. július 14. 07:36:22 am »

Ha arra gondolsz, ami a fuel system részben van (5-17 -es oldal), akkor azt megtaláltam, csak nem hiszem el...vagy amerikában máshogy számolják az ellenállást?
Hőmérséklet (C fok)Ellenállás (Ohm)
-109,2
05,9
103,7
202,5
301,7
401,2
500,87
600,6
700,43
800,32
900,25
1000,2
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1234 Dátum: 2009. július 14. 13:02:50 pm »

Ha arra gondolsz, ami a fuel system részben van (5-17 -es oldal), akkor azt megtaláltam, csak nem hiszem el...vagy amerikában máshogy számolják az ellenállást?
Hőmérséklet (C fok)Ellenállás (Ohm)
-109,2
05,9
103,7
202,5
301,7
401,2
500,87
600,6
700,43
800,32
900,25
1000,2

Jó lesz az,csak nem ohm, hanem kiloohm.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1235 Dátum: 2009. július 15. 07:09:51 am »

Elképzelhető, hogy kilo  Roll Eyes
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1236 Dátum: 2009. július 15. 11:03:15 am »

Sziasztok!
Találtam egy olyan kapcsolót mint amilyen a rádió mellett van ( hátsó ablak melegitő,zöld a teteje és ki lehet huzni) Ez is zöld ,meg ki lehet huzni a kormányrud  és a vészvillogó közt van,de nem tudom mire való.Tud e valaki ebben segiteni.Ezt a kábelköteget egy másik E-12-ből raktam át,de az enyémbe nem volt ilyen.
                                                            Előre is köszönöm
Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1237 Dátum: 2009. július 15. 11:32:27 am »

Sziasztok!
Találtam egy olyan kapcsolót mint amilyen a rádió mellett van ( hátsó ablak melegitő,zöld a teteje és ki lehet huzni) Ez is zöld ,meg ki lehet huzni a kormányrud  és a vészvillogó közt van,de nem tudom mire való.Tud e valaki ebben segiteni.Ezt a kábelköteget egy másik E-12-ből raktam át,de az enyémbe nem volt ilyen.
                                                            Előre is köszönöm

Ködlámpakapcsolóra tippelek,,,
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1238 Dátum: 2009. július 16. 00:33:47 am »

Nimroad

Gyanús,hogy ködlámpa kapcsoló, bár oda nyomógombos van. Milyen a kapcsoló lába? Milyen kábel megy rá? (milyen színű?) Valamint lehet,hogy nagyon korai E12 cuccot tettél bele? (73 ig)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1239 Dátum: 2009. július 21. 13:55:40 pm »

Sziasztok! Kaptam egy Blaupunkt kazetasmagnót.Ha leveszem a kontaktot mindig ki megy a kód belőle.Hova lehetne (érdemes) bekötni ,hogy álandóan legyen áram allatt
Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1240 Dátum: 2009. július 21. 14:09:22 pm »

valószínűleg 2 fajta tápáram kell neki:
- állandó: ezt egy biztosíték közbeiktatásával közvetlenül hozhatod az akksi + sarkától (így mindig van árama, és nem felejt el semmit)
- kapcsolt: ezt szintén biztosítékolva vagy a gyújtás köréből, vagy meg kell keresni az un. ACC szálat, ami akkor ad áramot, amikor a kulcs az első állásban  vagy gyújtáson van. De nincs rajta áram, amikor kiveszed a kulcsot vagy megy az önöndító.

A kapcsolt szál ízlés szerint bonyolítható azzal, hogy szintén az akksi +-ra rákötsz egy relét, szintén biztosítékolva, és a relé vezérlőfeszültségét veszed az előbb felsorolt helyek valamelyikéről...
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1241 Dátum: 2009. július 21. 15:41:01 pm »

Másik ,hogy megkeresed a piros/fehér kábelt, valamint a lila fehéret az E12 kardánboxa körül és rákötöd a rádiót. Az állanó a piros/fehér, a lila/fehér a Rádió állása a gyújtáskapcsolónak. Természetesen mind gyárilag biztosítékolt. Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1242 Dátum: 2009. július 21. 16:41:50 pm »

A lila/fehér megvan  meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram
Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret
Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1243 Dátum: 2009. július 21. 17:31:31 pm »

A lila/fehér megvan  meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram
Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret

Ha nincs meg (kesztyűtartó felé és a kézilámpa töltője felé megy) ,akkor köss rá a szivargyújtóra, az is biztosítékolt (mint minden)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1244 Dátum: 2009. július 21. 18:49:45 pm »

A lila/fehér megvan  meg egy telibarna az a test arra van most kötve de ha egészen leveszem a gyujtást nincs benne áram
Megpróbálom megkeresni a piros/fehéret

Ha nincs meg (kesztyűtartó felé és a kézilámpa töltője felé megy) ,akkor köss rá a szivargyújtóra, az is biztosítékolt (mint minden)

  Ok !! Megvan a piros/fehér egy kicsit el volt bujva. Kösz a segitséget.Mostmár müködik rendesen. Köszönöm Promeganak is a gyors választ.

Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
nimroad

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 127



« Válasz #1245 Dátum: 2009. július 21. 19:08:33 pm »

Nimroad

Gyanús,hogy ködlámpa kapcsoló, bár oda nyomógombos van. Milyen a kapcsoló lába? Milyen kábel megy rá? (milyen színű?) Valamint lehet,hogy nagyon korai E12 cuccot tettél bele? (73 ig)

Két lába van az egyikre rá van dugva egy kék/fehér vezeték a másikra 3 szál van ősszefogva egy papucsba ugy van rá dugva mindhárom piros/fehér, de áram egyikbe sincs és még lóg mellette egy barna szál (gondolom test) de nincs helye hogy hova dugjam ( a kapcsoló végén van egy lyuk,olyan mintha egy kis égőt lehetne bedugni de nincs meg az égő foglalat esetleg arra lehetne akkor dugni a kék/fehér szálat és akkor maradna egy hely a barna szálnak is.
Naplózva

Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1246 Dátum: 2009. július 21. 21:29:44 pm »

Jó,értem már.Először is, az a kapcsoló,ami oda van téve odavaló. Az az első ködlámpának előkészítés, ez aktiválja a relét a motortérben,amit be kell dugni az egyetlen szabadon lévő aljzatba.

Olyan kapcsoló való oda,mint a hátsóé,csak kell lennie egy pici izzónak a kapcsoló fejében,ami évjárattól függően zölden,ill. sárgán jelez vissza. Ennek a kicsi izzónak kell az a barna,hogy tudjon világítani (bekapcsolt állásban).
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:12:47 am írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863



« Válasz #1247 Dátum: 2009. július 22. 19:12:00 pm »

Sziasztok!

Nekem is támadt egy igen nagy problémám a cápámmal ami '86 535i automata motronikos.
MOTORMOSÁS történt és hiába lett szép azóta minden baja van!
Hibái azóta: Egy folytába leál nincs alapjárat (gázadással kell tartani)!
                 Melgen dadog és rángat!

Szervizelések: Alapjárati motor cseréje 2db (használt de müködök)
                    Légtömegmérö csere 1db (használt de müködö)
                    Computer csere is volt  1db (használt de müködö)
                    Höjeladó gomba (új)
                    Rotor csere is volt (új 2 éve)             
Hát nemtudom én már teljesen el vagyok keseredve, feladtam és még Rajtam kivül 3 szerelő brigád. Valaki már járt igy és tudja esetleg a megoldást a problémára azt meköszöném nem csak szóban!!! 
Vagy így még egy Cápival kevesebb lesz az utakon és a találkozokon.
Előre is köszönöm.Dani           
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1248 Dátum: 2009. július 22. 21:32:20 pm »

Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:12:20 am írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Imik-e-28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



« Válasz #1249 Dátum: 2009. július 23. 11:04:44 am »

Osztófej fedél? Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 23. 11:11:57 am írta Promega » Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1250 Dátum: 2009. július 23. 14:41:18 pm »

Osztófej fedél? Wink

Tényleg!Víz is mehetett a fedél alá.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
ma.lac

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72



« Válasz #1251 Dátum: 2009. július 24. 22:22:21 pm »

Ez miez? E34 1992 Shocked


* 3146579_1.jpg (43.45 KB, 640x480 - megtekintve 956 alkalommal.)
Naplózva

BMW E21 320
BMW e34 530iAV8
BMW K100RS
Töyota Celica Supra 2.8i
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1252 Dátum: 2009. július 25. 10:32:36 am »

Ez miez? E34 1992 Shocked

A kacat tartó/ kazetta tartó/ gyári telefon helyére becsúsztatott úgynevezett kis board. Semmi funkciója ,csak parasztosan "tögyünk mán valamit a lyukba".
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1253 Dátum: 2009. július 25. 10:59:07 am »

Ez miez? E34 1992 Shocked

A kacat tartó/ kazetta tartó/ gyári telefon helyére becsúsztatott úgynevezett kis board. Semmi funkciója ,csak parasztosan "tögyünk mán valamit a lyukba".

Bal elöl, és jobb elöl is méri a hőfokot belül..Vagy alul és felül, vagy itt és ott...Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #1254 Dátum: 2009. július 26. 13:41:30 pm »

E28 belsőtér világítás búráját hogyan lehet leszedni?

Köszi!
Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1255 Dátum: 2009. július 26. 15:26:31 pm »

E28 belsőtér világítás búráját hogyan lehet leszedni?

Köszi!

Fogsz egy lapos csavarhúzót, majd az egyik oldalon (rövid oldal) lévő kis nyílásba bedugod, elnyomsz egy lemez fület és kibillented Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863



« Válasz #1256 Dátum: 2009. július 27. 18:39:11 pm »

Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj Wink

Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Cheesy Cheesy
Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van? Azn
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1257 Dátum: 2009. július 27. 22:18:09 pm »

Szerintem a szívósor alján leszaladt vmi vákuumcső/levegő cső/ vagy benzinnyomással/alapjárattal kapcsolatos valami, esetleg vizes kontaktos injektorok. Egyszerű dologra gondolj Wink

Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Cheesy Cheesy
Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van? Azn

Fárad a légtömegmérő. Nem tudsz vele mit kezdeni nagyon. Picit lehet babrálni, de addig nem szabad,amíg normálisan megy és fogyaszt. Még hátravan jópár ezer km,amíg az alapjáratot is elkezdi dobálni ,de még akkor is jól fog menni Smiley Ha van rá lehetőséged,akkor tegyél félre némi pénzt minden hónapban 1-1,5 évig (vagy ahogy alakul) és vegyél egy új légtömegmérőt. Nem egész 80ezr Ft-ért itt van nálam az új Bosch Wink Szerintem megéri, én is gyűjtök az E32-re egy légtömegmérőt Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1258 Dátum: 2009. július 28. 08:57:43 am »

a vezérlő száma stimmelt a múltkor, megnézzem az lmm-is? Öreg olyan dolgokat bespejzolt a dolcs sógorától... 

Pet

Az nem jó, mert a hetesben és Mikónak is motronicos a 35-e. Amit pedig mi beszéltünk, az egy L-jetes 35i cuccra kell/kellett Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863



« Válasz #1259 Dátum: 2009. július 28. 13:58:55 pm »

Köszönöm az infot és yes bevált!!!A vákum cső volt a ludas a szívósor alján! Cheesy Cheesy
Még egy kérdés?Amikor be inditom ingadozik az alapjárat 2-3-mat majd beáll fikszeszen.Az mi a francér van? Azn


Fárad a légtömegmérő. Nem tudsz vele mit kezdeni nagyon. Picit lehet babrálni, de addig nem szabad,amíg normálisan megy és fogyaszt. Még hátravan jópár ezer km,amíg az alapjáratot is elkezdi dobálni ,de még akkor is jól fog menni Smiley Ha van rá lehetőséged,akkor tegyél félre némi pénzt minden hónapban 1-1,5 évig (vagy ahogy alakul) és vegyél egy új légtömegmérőt. Nem egész 80ezr Ft-ért itt van nálam az új Bosch Wink Szerintem megéri, én is gyűjtök az E32-re egy légtömegmérőt Smiley

Ismét köszönöm a válaszod  Smiley
Még egy pár dolgot rendbe kell tenni az autómon azt jöhet az új légmérő! Azn
Majd meg kereslek ha már aktuális lesz. Wink
Naplózva
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!