Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #4560 Dátum: 2010. február 16. 08:03:08 am » |
|
Tegnap végignyálaztam...majd kigüvedt a szemem Malacpasszát benzinesé jónak tűnik, de majd kiderül. Zolka! Tudnál valami cikkszámot?? Bardinal Renault Super5 1.4 (cikk sz: RA0230061)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4561 Dátum: 2010. február 16. 18:28:07 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #4562 Dátum: 2010. február 16. 18:49:23 pm » |
|
Ez szép és jó, csak épp nincs stabrúd. Ennyire bízik a billstein gátlókban? Lengőkarba golyó, lukkal a közepén, bele a stabrúd! Masszív, és nem tud mozdulni sem előre, hátra, mint a gyári. Csak annyit ami kell a rugózáshoz! Nekem amúgy alulméretezett. Nem mondom, hogy a gsx-r váltó rudazata nagyobb, de ez ide kicsi. Bár nem fog patkákra, fel, ill. le parkolni, mert akkor van igazán kitéve, hirtelen "nyomásnak". Szóval szerintem azt a kiálló 10 centis 12-es átmérőjű rudat, úgy el huzza, mint a szart, ha kap egyet a kerék! Mi a kasznihoz van heggesztve. Ennek annyi értelme van jelen pillanatban, hogy kiküszöbölte a gyári gumiágyazást, mi szokás szerint kiszakad, de mint mondottam, hol a stabrúd? De szóljatok közbe Kox! Hogy - hogy még nem vagy itt! Téma van! u.i.: Jelentem a hátsó stabrúd megoldás Bepben tökéletesen működik ... kopp, kopp Pedig kapja az ívet rendesen
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 18:53:41 pm írta Indy »
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4563 Dátum: 2010. február 16. 19:26:53 pm » |
|
Elnézést a késedelemért mester! Agyári megoldással nem csak a gumiszilent nyúlása a probléma, hanem az hogy a stabrúd is hajlik, mivel rugóacél és egy S alakú kanyar van benne ami még hozzáad a rugalmasságához. Ezt az áltálad említett megoldás nem küszöböli ki. Vizont ami a képen látható az összehasonlíthatatlanul merevebb a gyárinál, mivel egyenes, de ez egyben az utcai használatot is kérdésessé teszi, mivel drasztikusan lecsökkenti a maximális kormányszöget. A gyári stabrúdon sem véletlenül van az a hajlítás, mert lülönben nem tudna eléggé befordulni a kerék. Szerintem ez a megoldás csak pályaversenyzésre alkalmas, a többit el kell felejteni vele. Egyébként meg szokták a stabrúd erőkarját is ilyen megoldással kiváltani, csak akkor a stabrús felőli végen nincs GE-szem, tehát megoldható hogy megmaradjon a stabrúd is.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 19:39:40 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4564 Dátum: 2010. február 16. 19:39:20 pm » |
|
Szóval akkor ez szerinted is továbbfejlesztésre érdemes megoldás?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4565 Dátum: 2010. február 16. 20:06:17 pm » |
|
Szerintem igen, de a kasztni felőli bekötési pont elég rossz helyen van, bentebb kéne helyezni hogy ne csak egyenesen lehessen menni az autóval. Amúgy meg a komolyabb pályaautók mind ilyen GE-szemes rudakból építkeznek. Egy kis nézegetni való: (sajna nem e21, de viszont E30 DTM versenyautó, alulnézetből) http://www.s14.net/jakesdtmtours/suspension.html
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 20:13:05 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4566 Dátum: 2010. február 16. 20:15:17 pm » |
|
Én is ilyesmire gondoltam... e21 eredeti stabilizátor marad a helyén, kutyacsonttal a gólyalábra kötva a'la E30m3, a ge szemes kitámasztórúd pedig a stabilrúd ívén "belül" bekötve a hossztartóra... Így nem csökken a kormányszög, keresztstabilizálás is van, és a "fix" bekötést is megvalósítottuk...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4567 Dátum: 2010. február 16. 20:27:41 pm » |
|
Szerintem ez életképes elképzelés, kérdés hogy a gyári stab és a kitámasztórúd mennyire fognak elférni egymástól. Bár ez sem jelent feltétlenül pdoblémát, mert ha már egyszer a lengőkar kitámasztást megoldottad, onnantól kezdve nem kell ragaszkodni a gyári stabrúdhoz, mehet alá más is.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 21:27:51 pm írta collins »
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #4568 Dátum: 2010. február 17. 08:16:41 am » |
|
Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #4569 Dátum: 2010. február 17. 08:45:32 am » |
|
Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:
Jól megindult az utolsó találkozásunk óta. Ki lett végül a projekt manager?
|
Főmordor.
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #4570 Dátum: 2010. február 17. 08:49:54 am » |
|
Jól megindult az utolsó találkozásunk óta. Ki lett végül a projekt manager?
Ezt hogy érted? Az autó ugyanabban a műhelyben készül, ahol elkezdték. Most ért megvalósítási fázisba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #4571 Dátum: 2010. február 17. 08:52:23 am » |
|
Egy másik raktárban volt egy ideig. Vagy az is ugyanoda tartozik?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 17. 12:39:57 pm írta collins »
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #4572 Dátum: 2010. február 17. 18:57:33 pm » |
|
Ott csak tárolták.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 17. 19:13:21 pm írta collins »
|
Naplózva
|
|
|
|
Agyas
Nem elérhető
Hozzászólások: 1128
|
|
« Válasz #4573 Dátum: 2010. február 17. 21:59:54 pm » |
|
Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:
Nem is lett rossz ez a Bomber dzsekis E9
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4574 Dátum: 2010. február 19. 11:05:54 am » |
|
Én is ilyesmire gondoltam... e21 eredeti stabilizátor marad a helyén, kutyacsonttal a gólyalábra kötva a'la E30m3, a ge szemes kitámasztórúd pedig a stabilrúd ívén "belül" bekötve a hossztartóra... Így nem csökken a kormányszög, keresztstabilizálás is van, és a "fix" bekötést is megvalósítottuk...
Én idén talán nem változtatok már az elején, több okból sem, de ha belefogok az újba, valószínűleg hátulról fogom megtámasztani, ott úgy is van megerősített pont, ahová be tudnám kötni. De mint ahogy azt már többször is írtam, a nálam lévő változtatásokkal semmi gondom sincs az elejét illetően, kizárólag a súlycsökkentés miatt vágnék bele az új futóműbe. A DTM megoldás parádés, le a kalappal előtte. Nekem nem vagyok biztos hogy működne (tartósan), mert a rally nem erről szól, ott szar úton is kell menni, nem is keveset
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #4575 Dátum: 2010. február 19. 23:39:18 pm » |
|
Apropo, ha már futómű tuning. Az a kérdés, hogy hogy működik ez az ültetőrugó dolog? Mert ugye a vágott rugó szar, mert a gyári rugó elő van feszítve a telóban, ha ebből levágnak akkor nincs meg ez a feszítés, ez tiszta sor. Ha ültető rugót veszek, akkor az hogy ültet? Mert ha rövidebb mint a gyári, akkor az ugyan úgy nem lesz előfeszítve, ha meg ugyan olyan hosszú, akkor az mitől ülteti meg a kocsit? Köszi előre is, T!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4576 Dátum: 2010. február 19. 23:47:39 pm » |
|
Apropo, ha már futómű tuning. Az a kérdés, hogy hogy működik ez az ültetőrugó dolog? Mert ugye a vágott rugó szar, mert a gyári rugó elő van feszítve a telóban, ha ebből levágnak akkor nincs meg ez a feszítés, ez tiszta sor. Ha ültető rugót veszek, akkor az hogy ültet? Mert ha rövidebb mint a gyári, akkor az ugyan úgy nem lesz előfeszítve, ha meg ugyan olyan hosszú, akkor az mitől ülteti meg a kocsit? Köszi előre is, T! Nem attól ültet hogy rövidebb, hanem attól hogy van egy puhább része ami jobban összeül.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #4577 Dátum: 2010. február 19. 23:53:52 pm » |
|
Jaaaaaa, akkor már vágesz, köszi.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #4578 Dátum: 2010. február 20. 10:56:16 am » |
|
Az én rugóm rövidebb. Ezért rövidebb szárú gátló kell hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4579 Dátum: 2010. február 20. 11:50:41 am » |
|
Az én rugóm rövidebb. Ezért rövidebb szárú gátló kell hozzá. Van olyan is, de a legtöbb ültető rugesz progresszív, amilyenről beszéltem.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
Buszos69
Vendég
|
|
« Válasz #4580 Dátum: 2010. február 20. 22:50:30 pm » |
|
Nekem elől gyári ültetőrugó van aminek az előfeszítése kb. 20mm és eredetileg Boge olajos telók voltak benne amiben belül van még egy rugó és az nem engedi szét teljesen,vagyis előfeszíti.Így 60mm az ültetés de normál telónál sem esik ki a rugó amikor megemeled a kocsit. Nekem meg az lenne a kérdésem,hogy az E21-re előlre lehet e nagyobb féktárcsákat tenni,komolyabb féknyereggel ami a 15"-os felnibe még befér és melyik BMW-jét? Ezen a képen látható milyen az eredeti hátsó sportrugó a telóval.Amúgy a teló és a rugó hossza is ugyanannyi mint a gyári nem ültetett cuccé,csak a rugón eggyel több csavarás van és sűrűbb az alja.
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4581 Dátum: 2010. február 23. 07:46:11 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #4582 Dátum: 2010. február 25. 03:37:13 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #4583 Dátum: 2010. február 25. 07:54:52 am » |
|
Azért ez még nem nagy 284mm-rel, nekem 302mm-es van fent.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #4584 Dátum: 2010. február 25. 08:12:04 am » |
|
Jó de te csalsz! Porka nyergek meg mittudomén...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Buszos69
Vendég
|
|
« Válasz #4585 Dátum: 2010. február 25. 16:52:44 pm » |
|
Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4586 Dátum: 2010. február 25. 19:31:20 pm » |
|
Azért ez még nem nagy 284mm-rel, nekem 302mm-es van fent. Nekem 328mm
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4587 Dátum: 2010. február 25. 19:33:59 pm » |
|
Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?
Csak akkor érdemes, ha még "nyers" a tárcsa, figyelni kell a furatok méretére és helyére, sorjázni pedig tilos. Az öntvény kráteresen sorjázható csak, mindig innen indul el a repedés. Be kell tenni egy dobós betétet, 20 perc alatt elvégzi a dolgát tökéletesen. Amúgy az acél tárcsákat lehet "büntetlenül" furkálni, de olyat nem kapni a bótban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #4588 Dátum: 2010. február 25. 20:13:20 pm » |
|
Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?
Miért akarod kifurkálni a tárcsákat? Az összes elrepedt tárcsám a furattól indult meg. És nem gagyi sufni fúrt szarok voltak, hanem versenytárcsák. Igaz, megálláskor kékeltek rendesen....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #4589 Dátum: 2010. február 25. 20:15:09 pm » |
|
Miért akarod kifurkálni a tárcsákat? Az összes elrepedt tárcsám a furattól indult meg. És nem gagyi sufni fúrt szarok voltak, hanem versenytárcsák. Igaz, megálláskor kékeltek rendesen....
Én inkább más kárán tanultam, hogy hogyan NEM kell kifúrni! Nekem nincsenek gondjaim vele, pedig színesek ezek is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|